Journal archive for Google Scholar Robot!

Biannual Journal of Medical Education Education Development Center (edc) Babol University of Medical Sciences

دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل



Volume 6, Number 2 (2018-9)


Major Approaches to Assessing the Quality of Higher Education in Viewpoint of Zabol University of Medical Sciences
رویکردهای عمده ارزیابی کیفیت آموزش عالی ازدیدگاه خبرگان دانشگاه علوم پزشکی زابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Effective factor on the Education Performance of Medical physics group
ارزیابی فاکتورهای موثر در کیفیت آموزشی گروه فیزیک پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of an effective teaching’s characteristics from Babol dental faculty postgraduate students´ viewpoints
ویژگی‌های تدریس اثربخش از دیدگاه دستیاران تخصصی دانشکده دندانپزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Physician-Patient Relationships, Methods of Teaching a Clinical Skill
رابطه پزشک و بیمار، روشهای آموزش یک مهارت در بالین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of family physicians and health care providers working in the family physician program of Iran
نیازهای آموزشی پزشکان خانواده و مراقبین سلامت شاغل در برنامه پزشک خانواده شهری ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Characteristics of General Medicine Thesis in Kermanshah University of Medical Sciences during Five Years Periods
ویژگی های پایان نامه های دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در طی دوره پنج ساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 1 (2018-3)


Consulting Needs and Priorities of Students at Rehabilitation School of Hamadan University of Medical Sciences1395
نیازها واولویتهای مشاوره دانشجویان دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1395
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of first-year students of physiotherapy towards their field of study and future career in Babol University of Medical Sciences
بررسی نگرش دانشجویان سال اول رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the viewpoints of faculty members regarding to research barriers at Babol dental school
بررسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing self-assessment questionnaire for Persian medicine in the field of education at Tehran University of Medical Sciences
طراحی پرسشنامه خود ارزیابی رشته طب ایرانی در حیطه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Views of Environmental Health Engineering Graduates Working in Mazandaran Province, on Compliance of Curriculum Content with Occupational Requirements
بررسی دیدگاه دانش آموختگان مقطع کارشناسی رشته مهندسی بهداشت محیط درمورد میزان انطباق سرفصل های دوره های آموزشی با نیازهای شغلی آنان دراستان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 2 (2017-9)


Quality of Clinical Education Based on Radiology Technology Students Viewpoint in Paramedical Faculty of Guilan University of Medical Sciences
بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی از کیفیت آموزش بالینی در دانشکده پیراپزشکی شرق گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between time management skills and academic achievement in nursing and public health Students
بررسی رابطه مهارتهای مدیریت زمان با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و بهداشت عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Continuous labor support program on the importance and application of supportive behaviors in midwifery students
تاثیر برنامه آموزش حمایت‌های مداوم لیبر بر اهمیت و به کارگیری رفتارهای حمایتی در دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Psychometric study of the student’s attitudes towards mobile learning scale among medical students in Iran University of Medical Sciences
روان‌سنجی مقیاس نگرش به آموزش از طریق تلفن همراه در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 1 (2017-3)


Methodology of teaching and evaluation of medical ethics course from the perspective of teachers
روش شناسی تدریس و ارزشیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه مدرسین دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و جهرم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The first step towards institutionalizing approach of responsive education: Survey the current status of training courses of environmental health from perspectives of students
گام نخستین در جهت نهادینه سازی رویکرد آموزشِ پاسخگو: بررسی وضعیت موجود کارآموزیهای بهداشت محیط از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty development strategies based on the development and innovation programs of medical education (qualitative research)
راهبردهای بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی شمال کشور بر اساس برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of simulation education on quality of the spinal column fixation
تاثیر آموزش به روش شبیه سازی بر کیفیت بی حرکت سازی ستون فقرات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of effective factors on theoretical classes’ attendance of dentistry students of Babol University of Medical Sciences
بررسی عوامل مؤثر بر حضور دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در کلاس های درس نظری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Anesthesia students' attitudes toward the role of anesthesia residents in clinical training
نگرش دانشجویان هوشبری نسبت به نقش دستیاران بیهوشی در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of educational group’s status based on types of evaluation methods of medical students at the Shiraz University of Medical Sciences 2014
بررسی وضعیت گروه‏های آموزشی بر اساس انواع روش‏های ارزشیابی دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال1393
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Psychometric study of the student’s attitudes towards mobile learning scale among medical students in Iran University of Medical Sciences
روان‌سنجی مقیاس نگرش به آموزش از طریق تلفن همراه در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 2 (2016-9)


Attitudes of environmental and occupational health students toward their field of study and future career in Ardabil University of Medical Sciences
نگرش دانشجویان رشته بهداشت محیط و حرفه ای نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study the readiness of students of Kurdistan University of Medical Sciences for inter- professional education and related factors in 2015
بررسی آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای آموزش بین حرفه ای و عوامل مرتبط با آن در سال 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between self-esteem and academic progress in physiotherapy students at Babol University of Medical Sciences
رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determine the knowledge, attitude and practice of nurses about patient education
تعیین آگاهی ، نگرش و عملکرد پرستاران در زمینه آموزش به بیمار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of motivational interviewing training on dentistry students of Tehran University of Medical Sciences on oral health index of patients referring to periodontix section
بررسی تاثیرآموزش مهارت مصاحبۀ انگیزشی به دانشجویان دندانپزشکی بر شاخص بهداشت دهان بیماران مراجعه کننده به بخش پریودانتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determine the effective factors on student and professor communication from the views of clinical students in Babol dental school
بررسی عوامل موثر در برقراری ارتباط بین دانشجو و استاد از دیدگاه دانشجویان بالینی دانشکده دندانپزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study the opinions of occupational health students about the characteristics of effective teaching
بررسی دیدگاه دانشجویان بهداشت حرفه ای در مورد ویژگی های تدریس اثربخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2016-3)


A Review on Students’ Comments Concerning factors affecting Their Absence in the Classroom
بررسی نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص عوامل مؤثر بر غیبت دانشجویان در کلاس درس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Perspective of Students Toward Class Culture Between Students of Paramedical and Health Faculty in Golestan University of Medical Sciences
بررسی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Individual Factors Affecting on Academic Achievement of Dental Students of Babol University of Medical Sciences
بررسی عوامل فردی موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Scientific Music Effect on Biochemisry Education
بررسی اثر موسیقی علمی درآموزش درس بیوشیمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Implementation of Questionnaire for the Evaluation of Medical Students’ Morning Report Program in Internal Medicine Ward of Sina Hospital in Tehran University of Medical Sciences
طراحی و کاربرد فرم ارزشیابی از گزارش صبحگاهی دانشجویان پزشکی در بخش داخلی بیمارستان سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Nursing Students' Skills in Using Computer as a Teaching Media
بررسی مهارت های دانشجویان پرستاری درکاربرد رایانه به عنوان یک رسانه ی آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examine the Relationship Between Problem Solving and Assertiveness Skills of General Surgery Residents in Iran University of Medical Sciences
بررسی رابطه بین عوامل حل مسئله ومهارت قاطعیت دستیاران جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 2 (2015-9)


Affecting factors on the results of teachers, assessment, in the view- point of teachers and students of Nursing and Midwifery faculty of Sanandaj
بررسی عوامل موثر بر نتایج ارزشیابی اساتید از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری مامائی سنندج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Burnout and Its Relation with Mental Health in Birjand university of medical sciences Students
فرسودگی تحصیلی و ارتباط آن با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of dental students consent towards their educational line in clinical and basic science course
مقایسه‌ میزان رضایتمندی دانشجویان دندانپزشکی نسبت به رشته تحصیلی خود در مقطع علوم پایه و بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethical climate of operating rooms from viewpoint of operation room and anesthesiology students in Torbat Heydariyeh University of Medical Science
جو اخلاقی اتاق عمل از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of the Patients' Satisfaction about the Education Received from Their Physicians in Babol City
بررسی میزان رضایت بیماران از آموزش به وسیله پزشکان معالج خود در شهر بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the relationship between emotional intelligence and learning styles of the medical students at Arak University of Medical Sciences
تعیین ارتباط هوش هیجانی با سبک یادگیری دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of Persian Version of the Multifactor Leadership Questionnaire
بررسی روایی و پایایی ابزار رهبری چند عاملی بر اساس دیدگاه اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 1 (2015-2)


The Importance of Patient Education: the Attitude of Nurses in the Hospitals of Babol
اهمیت آموزش به بیمار از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان‌های شهر بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Successful Comprehensive Exam in Midwifery Students
بررسی عوامل موثر بر موفقیت در امتحان جامع دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of E- Learning Providing Status in Yazd Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
بررسی بستر یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Importance of Social Issues in Medical Sciences Education
اهمیت توجه به موضوعات اجتماعی همزمان با آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Self-esteem and Academic Achievement in Pre-clinical and Clinical Medical Students
بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی مقاطع پیش بالینی و بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Empowerment and Loyalty Level of Appointees at the Fifth Olympiad of Universities of Medical Sciences, Iran
سطح توانمندسازی و وفاداری منتخبین پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of Students Resident in Dormitory on the Importance and Role of Environmental Factors on Physical, Psychological and Educational Status
دیدگاه دانشجویان مستقر در خوابگاه در مورد اهمیت عوامل محیطی و نقش آن بر سلامت جسمانی، روانی و وضعیت تحصیلی آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validity and Reliability of Teachers` Evaluation Questionnaires from Students Point of View in Tehran University of Medical Sciences
بررسی روایی و پایایی فرمهای ارزشیابی اساتید ازدیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2014-9)


Attitude of the Students in Paramedicine School of Babol University of Medical Sciences about Electronic Registration
انتخاب واحد اینترنتی از دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Clinical Research Development Center on the Process of Evidence Based Clinical Researches in Shahid Beheshti Hospital
تاثیر واحد توسعه تحقیقات بالینی بر روند پژوهش‌های بالینی مبتنی بر شواهد دربیمارستان شهید بهشتی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Employment, Educational and Research Status of Nursing Graduates of Ramsar Fatemeh Zahra Faculty of Nursing
بررسی وضعیت شغلی، آموزشی و پژوهشی دانش آموختگان رشته پرستاری در دانشکده پرستاری فاطمه الزهرا (س) رامسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of TB Patients’ Educational Needs by Focus Group Discussion (FGD) in Sistan, Iran
بررسی نیازهای آموزشی بیماران سلی به شیوه بحث گروهی متمرکز در منطقه سیستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Faculty Members in the Psychiatry Group of Babol University of Medical Sciences: Viewpoints of Internship Medical Students
ارزشیابی اساتید گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیدگاه کارورزان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Satisfaction Rate from the Communication Skills of Family Physicians in Rural Health Centers at Mazandaran University of Medical Sciences
بررسی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به پزشکان خانواده از نحوه برقراری مهارت های ارتباطی پزشکان در مراکز بهداشتی درمانی روستایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Isfahan Pharmacists' Attitude toward the Influence of Dissertation Topics on Job Prospect
بررسی نگرش فارغ التحصیلان رشته ی داروسازی شاغل در شهر اصفهان در مورد تأثیر پایان نامه درآینده ی شغلی آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Postgraduate Dental Students, Perceptions of the Educational Environment in Dental School, Babol University of Medical Sciences according to DREEM Model
ارزیابی محیط آموزشی دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دستیاران تخصصی بر اساس مدل DREEM
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Characteristics of Effective Teaching from Students’ Perspective in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
مقایسه ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2014-3)


Comparison the Lecture and E-learning Training Methods on Knowledge of Nurses Participating in Continuing Medical Education(CME) Programs in Rafsanjan University of Medical Sciences
مقایسه دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر آگاهی پرستاران شرکت کننده در دوره آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Use of Multimedia in the Training of Biochemistry Laboratory Course to the Students in Babol University of Medical Sciences
تاثیر استفاده از مولتی مدیا در آموزش بیوشیمی عملی در آزمایشگاه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Methods for Improvement of Education of Parasitology & Mycology's Module Based on Viewpoints of Medical Students in Babol University of Medical Sciences
روش های ارتقاء آموزش درس انگل شناسی و قارچ شناسی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs Assessment According to the Religious Commitment, Mental Health and Hope in Cancer Patients of Shahid Rajaee Hospital ,Babolsar
نیازسنجی آموزشی بر مبنای سطوح تعهد مذهبی ، سلامت روان و امیدواری در بیماران مبتلا به سرطان بیمارستان شهید رجایی بابلسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Viewpoints of Dental Students about Practical Value of Educational Contents in Oral Medicine Department
بررسی نظرات دانشجویان رشته دندانپزشکی نسبت به ارزش کاربردی موضوعات تدریس شده در بخش بیماری های دهان، فک و صورت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Nursing Students, Critical Thinking Skills in Mazandaran University of Medical Sciences
ا رزیابی مهارت تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Application of Basic Sciences Courses: Viewpoint of Medical Students at Kermanshah University of Medical Sciences in 2010
کاربرد دروس علوم پایه در مقطع بالینی از دیدگاه کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان مکرر: کاربرد دروس علوم پایه در مقطع بالینی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Use of Multimedia and Teaching in Small Groups for Teaching of Anterior Tooth Preparation with Layered Technique
مقایسه کاربرد مولتی مدیا با شیوه آموزش در گروه های کوچک در آموزش مراحل ترمیم دندان قدامی با روش لایه لایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Views and Expectations of Talented Medical and Dental Students in Shahid Beheshti University of Health Care and Medical Education on Educational, Research, Welfare and Extracurricular Facilities
تبیین نظرات و انتظارات دانشجویان استعداد درخشان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در زمینه تسهیلات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فوق برنامه در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2013-9)


A Survey on Using Iranian National Medical Digital Library (INLM) as An Educational Intervention
وضعیت بهره برداری از کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران از منظر یک مداخله آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Defining Effective Factors on Patients' Satisfaction Referring to Dental Faculty in Babol University of Medical Sciences: A Principle Step to Socially Accountable Medical Education
تعیین عوامل موثر در میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی بابل: گامی ضروری در راستای آموزش پزشکی پاسخگوبه نیازهای جامعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Results of 10 Years National Comprehensive Exams of Medical Clerkship, Pre-internship and Dental Continuing Exams in Babol University of Medical Sciences
بررسی و تحلیل نتایج 10 ساله آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cooperative Teaching Based on Students’ Active Participation on Learning Level in the Paramedical Faculty of Alborz University of Medical Sciences
تأثیر تدریس با الگوی آموزشی همیاری و مشارکت فعال دانشجویان بر میزان یادگیری در دانشجویان گروه اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Nursing Students' Learning Styles Based on VARK Learning Pattern in Ramsar School of Nursing & Midwifery
ارزیابی سبکهای یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رامسر بر اساس الگوی یادگیری وارک (VARK)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Stakeholders, Comments about the Need Assessment for the Development and Implementation of Curriculum In Hearing-Speech and Language Sciences at PhD Level
بررسی نظرات ذی نفعان درخصوص ضرورت تدوین کوریکولوم و راه اندازی رشته علوم شنوایی، گفتار و زبان در مقطع دکترا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs Assessment on Inserting Oral Health Topics in General Medicine Educational Curriculum
نیاز سنجی در خصوص لزوم ارائه مبحث بهداشت و سلامت دهان و دندان در کوریکولوم آموزش دوره دکترای عمومی دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Evidence Based Medicine Education on Research and Critical Appraisal Skills of Midwifery Students in North Khorasan University of Medical Sciences
بررسی تأثیر دوره آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد بر مهارت جستجو و نقد مقالات توسط دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Classic Laryngeal Mask Airway Insertion to Medical Students on the Manikin at Kurdistan University of Medical Sciences: Comparison of Standard Technique with Semi-Inflated Cuff Technique
آموزش جاگذاری راه هوائی ماسک حنجره ای کلاسیک برروی مانکن به دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان: مقایسه روش استاندارد با کاف نیمه پر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2013-3)


Assessment of Medical Students Performance in Lorestan University of Medical Sciences with 360-degree Method
بررسی عملکرد دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با استفاده از ابزار 360 درجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Influence of Religion on Public and Professional Ethics of Medical Students in Babol University of Medical Sciences
تأثیر آموزه‌های دینی در به کارگیری اخلاق عمومی و حرفه‌ای دانشجویان رشته پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2013-3)


Assessment of Satisfaction Rate of Paramedical Students About their Professor Advisors Activities at Babol University of Medical Sciences, 2011
بررسی نظرات دانشجویان دانشکده پیراپزشکی بابل در مورد عملکرد اساتید مشاور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Two Stages of Teacher Assessment From Students Prospective
مقایسه نتایج دو مرحله ارزشیابی استاد از دیدگاه فراگیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Teaching Medical Terminology on Learning of Anatomy in Paramedics´ Students of Urmia University of Medical Sciences
تاثیر آموزش اصطلاحات پزشکی بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Education Status According to the Nursing Students’ Point of View, Babol Medical Sciences University
بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری از وضعیت آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment Students’ Opinion About the Evaluation of Educational Programs in Babol Dental School
نظرسنجی از دانشجویان دندانپزشکی بابل در خصوص نحوه ارزیابی دروس دوره علوم بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Peer Education on Practical Skills Learning of Nursing Students in Clinical Skill Lab (CSL) of Mazandaran University of Medical Sciences
بررسی تاثیر آموزش همسان به همسان بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Modified Team Effect of Design (m-TED) and Lecture Teaching Methods on Students’ Satisfaction and their Learning in Lorestan University of Medical Sciences
اثر روش تدریس تغییر یافته طرح کارایی تیم (TED) و سخنرانی بر رضایتمندی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles