Journal archive for Google Scholar Robot!

Medical Education Journal

مجله آموزش پزشکی



Volume 13, Number 0 (2024-4)


Effective factors in empowering faculty members to achieve scientific authority from the point of view of faculty members of Babol University of Medical Sciences
عوامل موثر در توانمندسازی اعضای هیئت علمی جهت نیل به مرجعیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evalution the effect of educational programs and facilities on interns' satisfaction with their professional capabilities in the cardiology department of Babol University of Medical Sciences
بررسی تاثیر برنامه و امکانات آموزشی در رضایتمندی کارورزان از توانمندی حرفه ای خود در بخش قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Knowledge and Attitude of Medical Students of Baqiyatullah University of Medical Sciences about Human Papilloma Virus Infection and Vaccine
بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در مورد عفونت و واکسن ویروس پاپیلومای انسانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the level of satisfaction of Babol University of Medical Sciences students with the educational support content of the book "Medical Terminology for Medical Professions"
بررسی میزان رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل از محتوای کمک آموزشی کتاب "ترمینولوژی پزشکی برای حرف پزشکی"
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Prosthetic Procedural Skills in Senior Dental Students using the Self-Assessment Method in 2023-2024
بررسی سطح مهارت‌های عملی دانشجویان سال آخر دندانپزشکی در پروتز‌های دندانی به روش خودارزیابی در سال تحصیلی 1403-1402
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the self-assessment results of Babol University of Medical Sciences medical interns from the DOPS and mini-CEX exams
بررسی نتایج خودارزیابی کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از آزمون های DOPS و mini-CEX
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation the Use of Smartphone by Babol Dental students in 2023
بررسی میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند توسط دانشجویان دانشکده دندانپزشکی در سال 1402
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of Emotional Intelligence in Medical Students at Babol University of Medical Sciences Based on the Bar-On Questionnaire
بررسی هوش هیجانی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس پرسشنامه بار_آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The necessity of artificial intelligence in the nursing curriculum
ضرورت هوش مصنوعی در برنامه درسی پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude, Occupational therapy, Academic field, Future career prospects
نگرش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Peer Evaluations and Satisfaction of Group Presentations of Physiology for Nursing Students
بررسی ارزشیابی همتایان از ارائه گروهی درس فیزیولوژی دانشجویان پرستاری و سنجش رضایت آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Study skills and Learning styles in Students of Shahrekord University of Medical Sciences in 1400
بررسی مهارت‌های مطالعه و سبک‌های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students’ Perspectives on Using NAVID Learning Management System in English Classes: Possibilities, Challenges and Directions
دیدگاه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در مورد سامانه مدیریت یادگیری نوید در کلاس های زبان انگلیسی: فرصت ها، چالش ها و راهکارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the experiences of clinical interdisciplinary cooperation (diagnostic, treatment and care team) in the Corona crisis in Tehran's Day Hospital.
تبیین تجارب همکاری میان‌رشته‌ای بالینی ( تیم تشخیصی ، درمانی و مراقبتی ) در بحران کرونا در بیمارستان دی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 12, Number 1 (2023-8)


Investigating the effect of virtual preparation programs to empower students in comprehensive exams based on Crickpatrick's evaluation model
بررسی تاثیر برنامه های مجازی آماده‌سازی جهت توانمندسازی دانشجویان در آزمون های جامع بر اساس مدل کریک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Histohub software is a way to improve the learning of medical students
نرم افزار هیستوهاب راهی جهت ارتقا یادگیری دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-assessment of medical interns on the quality of emergency education at Babol University of Medical Sciences
خودارزیابی کارورزان پزشکی از کیفیت آموزش اورژانسِ دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of virtual education in the field of learning interaction and evaluation from the point of view of dental students of Babol University of Medical Sciences in 2020-2021 based on Crickpatrick's model
ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی در حیطه‌ی یادگیری و ارزشیابی از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بر اساس مدل کریک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the quality of the virtual education in the field of teaching and familiarization with online tools on learning of dental students of babol medical university based on the Kirkpatrick educational effectiveness model during 2021-2022
ارزیابی اثر بخشی تدریس در آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس مدل ارزیابی کریک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the status of education in the field of students of Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
بررسی وضعیت آموزش در عرصه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the content quality of end-of-term virtual tests during Outbreak of COVID -19 from the perspective of dental students of Babol University of Medical Sciences
بررسی محتوای آزمون‌های مجازی پایان ترم در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Does gender affect the professional Competence of Babol dental students? A self-assessment study
آیا جنسیت در توانمندی حرفه ای دانشجویان دندانپزشکی بابل تاثیرگذار است؟ یک مطالعه خودارزیابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship between demographic characteristics and professional competence in dental students of Babol University of Medical Sciences
بررسی ارتباط خصوصیات دموگرافیک با توانمندی حرفه ای در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Novel educational game in medical education
بازی آموزشی نوین در علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Health anxiety in Iranian university students: a scoping review
اضطراب سلامتی در دانشجویان دانشگاه های ایران : مروری دامنه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Knowledge, Attitudes, and Behaviors of Clinical and Basic Science Students at Shahid Beheshti University of Medical Sciences Regarding the COVID-19 Crisis
بررسی دانش، نگرش و رفتار دانشجویان علوم بالینی و پایه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد بحران کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of The Emergency Paramedic Medicine Program in Iran and Greenwich University in England
مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره کارشناسی فوریت های پزشکی در ایران و دانشگاه گرینویچ انگلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating The Quality of The Clinical Learning Environment Based on The DREEM Model In Akbar Educational Hospital of Mashhad in 1400
بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی براساس الگوی DREEM در بیمارستان آموزشی اکبر شهر مشهد در سال 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a New Educational Curriculum for Pediatric Blood and Cancer Specialist Fellowship
طراحی کوریکولوم آموزشی جدید فلوشیب فوق‌تخصصی خون و سرطان کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Knowledge Level of Zahedan Dental Students About Modern Prophylactic Antibiotic Regimens In Various Dental Treatments 2022-2023
بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی زاهدان درموردرژیم‌های آنتی‌بیوتیک پروفیلاکسی نوین در درمان‌های مختلف دندانپزشکی در سال 1401
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Virtual Education System in Shoushtar Faculty of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic in 1400
ارزیابی نظام آموزش مجازی دانشکده علوم پزشکی شوشتر در دوران پاندمی کروناویروس در سال 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Communication Skills Training on Dental Students’ Clinical Empathy
اثرات آموزش مهارت های ارتباطی بر همدلی بالینی دانشجویان دندانپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Spiritual Intelligence and Burnout Among Mazandaran Medical School Residents During COVID-19 Disease Outbreak 2021-2022
بررسی همبستگی بین هوش معنوی و فرسودگی شغلی در دستیاران گروه‌های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ١٤٠٠
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effect of Traditional Teaching and Flipped Classroom on the Satisfaction, Motivation, and Learning Rate of Ardabil Dental Students in Diagnostic Pathology Course
مقایسه تأثیر روش تدریس سنتی و کلاس وارونه بر رضایت، انگیزش و میزان یادگیری دانشجویان دندانپزشکی اردبیل در درس آسیب شناسی تشخیصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Description of Virtual Education Research in Medical Universities in Iran: Scoping Review
توصیف پژوهش‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران: یک مطالعه مروری دامنه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design, Implementation, and Evaluation of The Training Course Based on the Flipped Classroom in Relation to the Interpretation of the Report of the Measurement of Physical Harmful Factors in the Work Environment for Undergraduate Students of Occupational Health
طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزشی مبتنی بر کلاس وارونه دررابطه‌با نحوه تفسیر گزارش اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور فیزیکی محیط کار برای دانشجویان کارشناسی بهداشت حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quantitative and Qualitative Evaluation of Four Choice Questions In Shahroud University of Medical Sciences During 2021-2022
ارزیابی کمی و کیفی سؤالات چهارگزینه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود 1400-1399
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Usability Evaluation of an Online Tutorial for “How to Write a Proposal” for Medical Sciences Students
تدوین و ارزیابی کاربردپذیری خودآموز آنلاین «آشنایی با نحوه نگارش پروپوزال» ویژه دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 1 (2023-3)


Introduction to Mixed Research Method with Application in Echocardiography Education
شناخت روش پژوهشی آمیخته با کاربرد در آموزش اکوکاردیوگرافی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Satisfaction and Effect of Using the Logbook and Traditional Laboratory Worksheet in Teaching and Evaluating of Bacteriology Courses in Zanjan University of Medical Sciences
مقایسه میزان رضایتمندی و تأثیر روش استفاده از لاگ بوک و روش سنتی گزارش کار، در آموزش و ارزیابی درس باکتری شناسی عملی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Students' Perception About the Quality of Clinical Education in Babol School of Dentistry in 2020-2021
بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان بالینی دانشکده ی دندانپزشکی بابل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Level of Satisfaction of Nursing Students with Virtual Training in Shahid Sadoughi University of Yazd During the COVID-19
بررسی سطح رضایتمندی دانشجویان پرستاری از آموزش مجازی در دانشگاه شهید صدوقی یزد در دوران کوید- ۱۹
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Quality of Virtual Education in the Faculty of Medicine of Babol University of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic
بررسی کیفیت آموزش های مجازی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در دوران همه‌گیری کوید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mapping and Analyzing the Scientific of Highly Cited Medical Education Articles
ترسیم و تحلیل نقشه علم نگاشتی مقالات پراستناد حوزه آموزش پزشکی (2012-2022)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship Between Intellectual Capital Components and Knowledge Management with Improving the Performance of Training Staff of Babol University of Medical Sciences
ارتباط مؤلفه‌های سرمایه فکری و مدیریت دانش با بهبود عملکرد کارکنان آموزش دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship Between the Left and Right Hemisphere of the Brain and the Field of Study of Golestan University of Medical Sciences Students
بررسی رابطه نیم‌کره چپ و نیمکره راست مغز با رشته تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 2 (2022-9)


Pattern Design to Optimize Transformation and Innovation Packages in Medical Education
طراحی الگو جهت اجرای بهینه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Effect of Scenario writing on the Clinical Reasoning Ability of Medical Trainees in the Internal Rotation using KF and DTI Methods
بررسی تاثیر سناریونویسی بر توانایی استدلال بالینی کارآموزان پزشکی در دوره روتیشن بخش داخلی با استفاده از روش های KF و DTI
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Reasons for Delaying the Graduation of Ph.D. Students of Shahid Beheshti University of Medical Sciences based on their Experiences of Conducting the Research Phase
بررسی دلایل به تعویق افتادن فارغ التحصیلی دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ بر اساس تجربه آن ها از اجرای مرحله پژوهشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality of Educational Services from the Perspective of Nursing Students of Golestan University of Medical Sciences: SERVQUAL Model
کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان: مدل SERVQUAL
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design, Implementation and Evaluation of Faculty Empowerment Program in the Field of Virtual Education: An Application of the Harden Curriculum Planning Model
طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه توانمندسازی اعضای هیات علمی درزمینه آموزش مجازی : کاربردی از الگوی برنامه‌ریزی درسی هاردن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Competency-Based Curriculum: Linking Theory and Practice
برنامه درسی مبتنی بر شایستگی: پیوند تئوری و عمل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Assessment of Babol Dental School Students’ Interests in their Field of Study and the Educational Environment in 2021
بررسی میزان علاقه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به رشته تحصیلی و ارزیابی عوامل مرتبط با آن در محیط آموزشی در سال تحصیلی 1400-1399
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Effectiveness of Virtual CPR Training in Midwives of Shahid Hasheminezhad Hospital in Mashhad
ارزشیابی اثربخشی دوره آموزش مجازی احیای قلبی ریوی در کارکنان مامای بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 1 (2022-1)


Challenges of Clerkship of Public Health in Golestan Medical University; A Qualitative Study
چالش‌های کارآموزی در عرصه رشته بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of The Effect of E-Learning and Workshop on Learning Care of Patients with Cardiac Dysrhythmias in Nursing Students
مقایسه تأثیر آموزش الکترونیکی با آموزش کارگاهی بر میزان یادگیری مراقبت از بیماران مبتلا به دیس ریتمی‌های قلبی در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship Between the Dimensions of Academic Motivation and Academic Achievement in Students of Zahedan School of Nursing and Midwifery
بررسی ارتباط بین ابعاد انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Internal Evaluation of Social Medicine Department of Zabol University of Medical Sciences
ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of Nursing Students and Educators' Satisfaction with the Logbook of Adult-Elderly Nursing Courses
بررسی رضایتمندی دانشجویان و مربیان پرستاری از لاگ بوک دروس پرستاری بزرگسالان و پرستاری سالمندی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation Course Master of Midwifery Education Based on CIPP Model (CIPP) in Ardabil School of Nursing and Midwifery
ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد آموزش مامایی بر اساس الگوی سیب در دانشکده پرستاری مامایی اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 2 (2021-9)


Evaluation of Students' Satisfaction with Virtual Education in the Self-Governing Campus of Babol University of Medical Sciences During the Pandemic of COVID-19
ارزیابی رضایت دانشجویان از آموزش مجازی در پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی بابل در زمان شیوع همه‌گیری COVID-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Multi Media Strategy in Teaching a Comprehensive Nursing Care Unit in CCU Wards:An Effective Solution At the Time of the Outbreak of COVID-19
استراتژی مولتی‌مدیا در تدریس واحد مراقبت‌های جامع پرستاری در بخش‌های ویژه: راهکاری اثربخش در زمان شیوع بیماری COVID -19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Employment Rate of NanoMedicine Graduates and Investigation on Their Attitude and Knowledge Towards Business Principles
میزان اشتغال دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته نانو‌فناوری پزشکی و بررسی نگرش و آگاهی آن‌ها نسبت به مبانی کسب‌وکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Nursing Students' View of National and Free Universities of Yazd Province on Factors Related to Clinical Learning
مقایسه دیدگاه‌های دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های سراسری و آزاد استان یزد در مورد عوامل مرتبط با یادگیری بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of Midwifery Students Regarding the Comprehensive Exam of Ardabil School of Nursing and Midwifery
دیدگاه دانشجویان مامایی در‌خصوص امتحان جامع دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing, Implementation and Evaluation of the OSCE Exam for Psychiatric Assistants Based on the Topics of the Educational Curriculum
طراحی، اجرا و ارزشیابی آزمون OSCE ویژه دستیاران روان‌پزشکی بر اساس سرفصل‌های کوریکولوم آموزشی دوره تخصص روان‌پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 1 (2021-2)


Design, Implementation and Evaluation of Novel Real Time-PCR Technique Training Workshop for Medical Basic Science Graduate Students in Babol University of Medical Sciences
طراحی، اجرا و ارزشیابی شیوه نوین کارگاه آموزش تکنیک Real time-PCR برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های علوم پایه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison the Effect of Flipped Classroom and Traditional Education on the Knowledge of Using Selected Medical Equipment in Nursing Students
مقایسه تاثیر کلاس وارونه و آموزش سنتی بر دانش بکارگیری تجهیزات پزشکی منتخب در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Opinion of Students of Medical Sciences about Educational Facilities in Isfahan Azahra Hospital
امکانات آموزشی بیمارستان الزهرا (س) اصفهان از نظر دانشجویان گروه های مختلف علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The View of Medical Intern Students in Achievement Clinical Competency with Learning Mastery Approach in Gorgan school of Medicine: Qualitative Study
دیدگاه دانشجویان کارورز پزشکی دردستیابی به صلاحیت های بالینی بارویکرد یادگیری در حد تسلط دردانشکده پزشکی گرگان – مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship between Self-Directed Learning and E-Citizenship knowledge and its comparison between Students of University of Mazandaran and Babol University of Medical Sciences
بررسی رابطه یادگیری خود راهبر با دانش شهروندی الکترونیک و مقایسه آن در دانشجویان دانشگاه مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Peer Evaluation on the Quality of nursing report
بررسی تاثیر ارزشیابی همکار برکیفیت گزارش نویسی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 2 (2020-9)


Development and Effectiveness of a Comprehensive Program for Evaluating the Performance of the Educational System on the Result of Evaluation and Educational Accreditation of Shahid Beheshti Hospital in Babol
تدوین و تاثیر برنامه جامع ارزیابی عملکرد سیستم آموزشی بر نتایج ارزشیابی و اعتباربخشی آموزشی بیمارستان شهید دکتر بهشتی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predictive Validity of Annual Written Exams and WrittenTests for Assistant's Promotion of Mashhad University of Medical Science
بررسی روایی پیش بین آزمون های درون بخشی و آزمون های کتبی ارتقای دستیاری در پیشرفت تحصیلی دستیاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of disaster management committee members in Iranian public hospitals covered by medical universities for passive defense
نیازهای آموزشی اعضای کمیته مدیریت بحران و بلایای بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی در راستای پدافند غیرعامل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Strategies for Optimal Implementation of Evolution and Innovation Packages in Medical Education
راهکارهای موثر جهت پیاده سازی بهینه بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی "یک مطالعه کیفی"
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Report writing Training on the Quality of Auditory Reporting in Audiology Students and Graduates of Ahvaz University of Medical Sciences in 1396-1398
تاثیر آموزش گزارش نویسی بر کیفیت گزارش شنوایی شناسی در دانشجویان و فارغ التحصیلان شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز سال 96 تا 98
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the quality of educational services and facilities of Babol University of Medical Sciences from the point of view of graduate students
ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی و تسهیلات دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 1 (2020-2)


The Study of Spiritual Health from the Islamic Perspective in Medical and Dental Students of Babol University of Medical Sciences
بررسی سلامت معنوی از دیدگاه اسلام در دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of social, familial and educational factors of academic failure from the perspective of Ramsar Campus students
میزان تاثیر برخی از عوامل اجتماعی ، خانوادگی و آموزشی برافت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پردیس خودگردان رامسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The education effect based on concept mapping on critical thinking skills of midwifery students
تأثیر راهبرد نقشه مفهومی بر ارتقاء مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and pilot implementation pelvic floor internship for bachelor of physiotherapy
طراحی و اجرای آزمایشی کارآموزی کف لگن در مقطع کارشناسی فیزیوتراپی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The causes of students' irregularities in class formation at the beginning of each semester in medical sciences universities
علل بی نظمی دانشجویان برای تشکیل کلاس در آغاز هر نیمسال تحصیلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of attitude and knowledge of dental professors and residents of Isfahan dental school toward plagiarism in 2018
بررسی نگرش و آگاهی اعضای هیئت علمی و دستیاران رشته های دندانپزشکی اصفهان نسبت به پدیده سرقت علمی-ادبی در سال 1396
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of Nursing PhD Education System and Curriculum in Iran and Yale of USA
مقایسه تطبیقی نظام آموزشی و برنامه درسی دوره دکتری پرستاری ایران و ییل آمریکا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 2 (2019-9)


Dentistry Faculty, Response in Dental Clinics From the perspective of students
بررسی پاسخگویی اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی در درمانگاههای آموزشی از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Satisfaction of Medical Residents of Shahid Beheshti University of Medical Sciences from the training of Cross Sectional Anatomy and CT SCAN
بررسی رضایتمندی دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تاثیر آموزش آناتومی مقطعی و CT SCAN
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the educational effect based on critical thinking and routine approaches on skills to manage of pre-eclampsia and persistence of knowledge of midwifery students
مقایسه آموزش مبتنی بر تفکر انتقادی و سنتی بر ماندگاری دانش و مهارت اداره پره اکلامپسی در دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey of the Priorities of Teachers Evaluation and effective factors from Students viewpoint of Neyshabur University of Medical Sciences
بررسی اولویت های ارزشیابی اساتید و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative study of the points of view of undergraduate and postgraduate about the teaching quality of faculty members in Mashhad University of Medical Sciences
مقایسه نظرسنجی دانشجویان پزشکی عمومی (کارآموزی) و دستیاران تخصصی درخصوص کیفیت آموزش اساتید گروه های بالینی دانشکده پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 1 (2019-3)


Characteristics of a Capable Teacher from the Viewpoints of Students at Shiraz University of Medical Sciences
ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Medical Intern's Competence Based on Objective Structured Clinical Examination (OSCE) in Babol Medical University of Sciences
ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی مقطع کارورزی دانشگاه علوم پزشکی بابل با استفاده از آزمون بالینی ساختار مند عینی(OSCE)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation the Relationship Between Dental Students' Study Skills and Their Educational Status in Babol University of Medical Sciences
ﺑﺮرﺳﯽ ارﺗﺒﺎط ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ داﻧﺸﺠﻮیﺎن دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎ وﺿﻌﯿﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ آنها در داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of patients history taking and physical examination in traditional Iranian medicine and common medicine: A library review
مقایسه جایگاه اخذ شرح حال و معاینات فیزیکی در طبّ سنّتی ایرانی وطبّ رایج: یک مرور کتابخانه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of patients history taking and physical examination in traditional Iranian medicine and common medicine: A library review
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of ENT Residents function using 360-degree evaluation method at Shiraz University of Medical Sciences
ارزشیابی عملکرد دستیاران گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از روش360 درجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Clinical Practice of Anesthesiology Students Based on Self Assessment in Shahrekord University of Medical Sciences
بررسی عملکرد بالینی دانشجویان سال آخر هوشبری بر اساس خود ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Dental Students' Learning and Study Strategies and Factors Affecting Them in Babol University of medical sciences
بررسی راهبردهای مطالعه و یادگیری و عوامل مؤثر بر آن در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل (1396)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evidence Survey in curriculum planning of Persian medicine
بررسی شواهد در بازنگری کوریکولوم طب ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 2 (2018-9)


Major Approaches to Assessing the Quality of Higher Education in Viewpoint of Zabol University of Medical Sciences
رویکردهای عمده ارزیابی کیفیت آموزش عالی ازدیدگاه خبرگان دانشگاه علوم پزشکی زابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Effective factor on the Education Performance of Medical physics group
ارزیابی فاکتورهای موثر در کیفیت آموزشی گروه فیزیک پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of an effective teaching’s characteristics from Babol dental faculty postgraduate students´ viewpoints
ویژگی‌های تدریس اثربخش از دیدگاه دستیاران تخصصی دانشکده دندانپزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Physician-Patient Relationships, Methods of Teaching a Clinical Skill
رابطه پزشک و بیمار، روشهای آموزش یک مهارت در بالین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of family physicians and health care providers working in the family physician program of Iran
نیازهای آموزشی پزشکان خانواده و مراقبین سلامت شاغل در برنامه پزشک خانواده شهری ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Characteristics of General Medicine Thesis in Kermanshah University of Medical Sciences during Five Years Periods
ویژگی های پایان نامه های دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در طی دوره پنج ساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 1 (2018-3)


Consulting Needs and Priorities of Students at Rehabilitation School of Hamadan University of Medical Sciences1395
نیازها واولویتهای مشاوره دانشجویان دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1395
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of first-year students of physiotherapy towards their field of study and future career in Babol University of Medical Sciences
بررسی نگرش دانشجویان سال اول رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the viewpoints of faculty members regarding to research barriers at Babol dental school
بررسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing self-assessment questionnaire for Persian medicine in the field of education at Tehran University of Medical Sciences
طراحی پرسشنامه خود ارزیابی رشته طب ایرانی در حیطه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Views of Environmental Health Engineering Graduates Working in Mazandaran Province, on Compliance of Curriculum Content with Occupational Requirements
بررسی دیدگاه دانش آموختگان مقطع کارشناسی رشته مهندسی بهداشت محیط درمورد میزان انطباق سرفصل های دوره های آموزشی با نیازهای شغلی آنان دراستان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 2 (2017-9)


Quality of Clinical Education Based on Radiology Technology Students Viewpoint in Paramedical Faculty of Guilan University of Medical Sciences
بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی از کیفیت آموزش بالینی در دانشکده پیراپزشکی شرق گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between time management skills and academic achievement in nursing and public health Students
بررسی رابطه مهارتهای مدیریت زمان با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و بهداشت عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Continuous labor support program on the importance and application of supportive behaviors in midwifery students
تاثیر برنامه آموزش حمایت‌های مداوم لیبر بر اهمیت و به کارگیری رفتارهای حمایتی در دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Psychometric study of the student’s attitudes towards mobile learning scale among medical students in Iran University of Medical Sciences
روان‌سنجی مقیاس نگرش به آموزش از طریق تلفن همراه در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 1 (2017-3)


Methodology of teaching and evaluation of medical ethics course from the perspective of teachers
روش شناسی تدریس و ارزشیابی درس اخلاق پزشکی از دیدگاه مدرسین دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و جهرم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The first step towards institutionalizing approach of responsive education: Survey the current status of training courses of environmental health from perspectives of students
گام نخستین در جهت نهادینه سازی رویکرد آموزشِ پاسخگو: بررسی وضعیت موجود کارآموزیهای بهداشت محیط از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty development strategies based on the development and innovation programs of medical education (qualitative research)
راهبردهای بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی شمال کشور بر اساس برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of simulation education on quality of the spinal column fixation
تاثیر آموزش به روش شبیه سازی بر کیفیت بی حرکت سازی ستون فقرات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of effective factors on theoretical classes’ attendance of dentistry students of Babol University of Medical Sciences
بررسی عوامل مؤثر بر حضور دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در کلاس های درس نظری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Anesthesia students' attitudes toward the role of anesthesia residents in clinical training
نگرش دانشجویان هوشبری نسبت به نقش دستیاران بیهوشی در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of educational group’s status based on types of evaluation methods of medical students at the Shiraz University of Medical Sciences 2014
بررسی وضعیت گروه‏های آموزشی بر اساس انواع روش‏های ارزشیابی دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال1393
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Psychometric study of the student’s attitudes towards mobile learning scale among medical students in Iran University of Medical Sciences
روان‌سنجی مقیاس نگرش به آموزش از طریق تلفن همراه در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 2 (2016-9)


Attitudes of environmental and occupational health students toward their field of study and future career in Ardabil University of Medical Sciences
نگرش دانشجویان رشته بهداشت محیط و حرفه ای نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study the readiness of students of Kurdistan University of Medical Sciences for inter- professional education and related factors in 2015
بررسی آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای آموزش بین حرفه ای و عوامل مرتبط با آن در سال 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between self-esteem and academic progress in physiotherapy students at Babol University of Medical Sciences
رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determine the knowledge, attitude and practice of nurses about patient education
تعیین آگاهی ، نگرش و عملکرد پرستاران در زمینه آموزش به بیمار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of motivational interviewing training on dentistry students of Tehran University of Medical Sciences on oral health index of patients referring to periodontix section
بررسی تاثیرآموزش مهارت مصاحبۀ انگیزشی به دانشجویان دندانپزشکی بر شاخص بهداشت دهان بیماران مراجعه کننده به بخش پریودانتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determine the effective factors on student and professor communication from the views of clinical students in Babol dental school
بررسی عوامل موثر در برقراری ارتباط بین دانشجو و استاد از دیدگاه دانشجویان بالینی دانشکده دندانپزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study the opinions of occupational health students about the characteristics of effective teaching
بررسی دیدگاه دانشجویان بهداشت حرفه ای در مورد ویژگی های تدریس اثربخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2016-3)


A Review on Students’ Comments Concerning factors affecting Their Absence in the Classroom
بررسی نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص عوامل مؤثر بر غیبت دانشجویان در کلاس درس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Perspective of Students Toward Class Culture Between Students of Paramedical and Health Faculty in Golestan University of Medical Sciences
بررسی فرهنگ کلاسی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Individual Factors Affecting on Academic Achievement of Dental Students of Babol University of Medical Sciences
بررسی عوامل فردی موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Scientific Music Effect on Biochemisry Education
بررسی اثر موسیقی علمی درآموزش درس بیوشیمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Implementation of Questionnaire for the Evaluation of Medical Students’ Morning Report Program in Internal Medicine Ward of Sina Hospital in Tehran University of Medical Sciences
طراحی و کاربرد فرم ارزشیابی از گزارش صبحگاهی دانشجویان پزشکی در بخش داخلی بیمارستان سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Nursing Students' Skills in Using Computer as a Teaching Media
بررسی مهارت های دانشجویان پرستاری درکاربرد رایانه به عنوان یک رسانه ی آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examine the Relationship Between Problem Solving and Assertiveness Skills of General Surgery Residents in Iran University of Medical Sciences
بررسی رابطه بین عوامل حل مسئله ومهارت قاطعیت دستیاران جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 2 (2015-9)


Affecting factors on the results of teachers, assessment, in the view- point of teachers and students of Nursing and Midwifery faculty of Sanandaj
بررسی عوامل موثر بر نتایج ارزشیابی اساتید از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری مامائی سنندج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Burnout and Its Relation with Mental Health in Birjand university of medical sciences Students
فرسودگی تحصیلی و ارتباط آن با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of dental students consent towards their educational line in clinical and basic science course
مقایسه‌ میزان رضایتمندی دانشجویان دندانپزشکی نسبت به رشته تحصیلی خود در مقطع علوم پایه و بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethical climate of operating rooms from viewpoint of operation room and anesthesiology students in Torbat Heydariyeh University of Medical Science
جو اخلاقی اتاق عمل از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of the Patients' Satisfaction about the Education Received from Their Physicians in Babol City
بررسی میزان رضایت بیماران از آموزش به وسیله پزشکان معالج خود در شهر بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the relationship between emotional intelligence and learning styles of the medical students at Arak University of Medical Sciences
تعیین ارتباط هوش هیجانی با سبک یادگیری دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of Persian Version of the Multifactor Leadership Questionnaire
بررسی روایی و پایایی ابزار رهبری چند عاملی بر اساس دیدگاه اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 1 (2015-2)


The Importance of Patient Education: the Attitude of Nurses in the Hospitals of Babol
اهمیت آموزش به بیمار از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان‌های شهر بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Successful Comprehensive Exam in Midwifery Students
بررسی عوامل موثر بر موفقیت در امتحان جامع دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of E- Learning Providing Status in Yazd Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
بررسی بستر یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Importance of Social Issues in Medical Sciences Education
اهمیت توجه به موضوعات اجتماعی همزمان با آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Self-esteem and Academic Achievement in Pre-clinical and Clinical Medical Students
بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی مقاطع پیش بالینی و بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Empowerment and Loyalty Level of Appointees at the Fifth Olympiad of Universities of Medical Sciences, Iran
سطح توانمندسازی و وفاداری منتخبین پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of Students Resident in Dormitory on the Importance and Role of Environmental Factors on Physical, Psychological and Educational Status
دیدگاه دانشجویان مستقر در خوابگاه در مورد اهمیت عوامل محیطی و نقش آن بر سلامت جسمانی، روانی و وضعیت تحصیلی آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validity and Reliability of Teachers` Evaluation Questionnaires from Students Point of View in Tehran University of Medical Sciences
بررسی روایی و پایایی فرمهای ارزشیابی اساتید ازدیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2014-9)


Attitude of the Students in Paramedicine School of Babol University of Medical Sciences about Electronic Registration
انتخاب واحد اینترنتی از دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Clinical Research Development Center on the Process of Evidence Based Clinical Researches in Shahid Beheshti Hospital
تاثیر واحد توسعه تحقیقات بالینی بر روند پژوهش‌های بالینی مبتنی بر شواهد دربیمارستان شهید بهشتی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Employment, Educational and Research Status of Nursing Graduates of Ramsar Fatemeh Zahra Faculty of Nursing
بررسی وضعیت شغلی، آموزشی و پژوهشی دانش آموختگان رشته پرستاری در دانشکده پرستاری فاطمه الزهرا (س) رامسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of TB Patients’ Educational Needs by Focus Group Discussion (FGD) in Sistan, Iran
بررسی نیازهای آموزشی بیماران سلی به شیوه بحث گروهی متمرکز در منطقه سیستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Faculty Members in the Psychiatry Group of Babol University of Medical Sciences: Viewpoints of Internship Medical Students
ارزشیابی اساتید گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیدگاه کارورزان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Satisfaction Rate from the Communication Skills of Family Physicians in Rural Health Centers at Mazandaran University of Medical Sciences
بررسی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به پزشکان خانواده از نحوه برقراری مهارت های ارتباطی پزشکان در مراکز بهداشتی درمانی روستایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Isfahan Pharmacists' Attitude toward the Influence of Dissertation Topics on Job Prospect
بررسی نگرش فارغ التحصیلان رشته ی داروسازی شاغل در شهر اصفهان در مورد تأثیر پایان نامه درآینده ی شغلی آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Postgraduate Dental Students, Perceptions of the Educational Environment in Dental School, Babol University of Medical Sciences according to DREEM Model
ارزیابی محیط آموزشی دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دستیاران تخصصی بر اساس مدل DREEM
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Characteristics of Effective Teaching from Students’ Perspective in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
مقایسه ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2014-3)


Comparison the Lecture and E-learning Training Methods on Knowledge of Nurses Participating in Continuing Medical Education(CME) Programs in Rafsanjan University of Medical Sciences
مقایسه دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر آگاهی پرستاران شرکت کننده در دوره آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Use of Multimedia in the Training of Biochemistry Laboratory Course to the Students in Babol University of Medical Sciences
تاثیر استفاده از مولتی مدیا در آموزش بیوشیمی عملی در آزمایشگاه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Methods for Improvement of Education of Parasitology & Mycology's Module Based on Viewpoints of Medical Students in Babol University of Medical Sciences
روش های ارتقاء آموزش درس انگل شناسی و قارچ شناسی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs Assessment According to the Religious Commitment, Mental Health and Hope in Cancer Patients of Shahid Rajaee Hospital ,Babolsar
نیازسنجی آموزشی بر مبنای سطوح تعهد مذهبی ، سلامت روان و امیدواری در بیماران مبتلا به سرطان بیمارستان شهید رجایی بابلسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Viewpoints of Dental Students about Practical Value of Educational Contents in Oral Medicine Department
بررسی نظرات دانشجویان رشته دندانپزشکی نسبت به ارزش کاربردی موضوعات تدریس شده در بخش بیماری های دهان، فک و صورت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Nursing Students, Critical Thinking Skills in Mazandaran University of Medical Sciences
ا رزیابی مهارت تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Application of Basic Sciences Courses: Viewpoint of Medical Students at Kermanshah University of Medical Sciences in 2010
کاربرد دروس علوم پایه در مقطع بالینی از دیدگاه کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان مکرر: کاربرد دروس علوم پایه در مقطع بالینی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Use of Multimedia and Teaching in Small Groups for Teaching of Anterior Tooth Preparation with Layered Technique
مقایسه کاربرد مولتی مدیا با شیوه آموزش در گروه های کوچک در آموزش مراحل ترمیم دندان قدامی با روش لایه لایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Views and Expectations of Talented Medical and Dental Students in Shahid Beheshti University of Health Care and Medical Education on Educational, Research, Welfare and Extracurricular Facilities
تبیین نظرات و انتظارات دانشجویان استعداد درخشان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در زمینه تسهیلات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فوق برنامه در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2013-9)


A Survey on Using Iranian National Medical Digital Library (INLM) as An Educational Intervention
وضعیت بهره برداری از کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران از منظر یک مداخله آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Defining Effective Factors on Patients' Satisfaction Referring to Dental Faculty in Babol University of Medical Sciences: A Principle Step to Socially Accountable Medical Education
تعیین عوامل موثر در میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی بابل: گامی ضروری در راستای آموزش پزشکی پاسخگوبه نیازهای جامعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Results of 10 Years National Comprehensive Exams of Medical Clerkship, Pre-internship and Dental Continuing Exams in Babol University of Medical Sciences
بررسی و تحلیل نتایج 10 ساله آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cooperative Teaching Based on Students’ Active Participation on Learning Level in the Paramedical Faculty of Alborz University of Medical Sciences
تأثیر تدریس با الگوی آموزشی همیاری و مشارکت فعال دانشجویان بر میزان یادگیری در دانشجویان گروه اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Nursing Students' Learning Styles Based on VARK Learning Pattern in Ramsar School of Nursing & Midwifery
ارزیابی سبکهای یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رامسر بر اساس الگوی یادگیری وارک (VARK)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Stakeholders, Comments about the Need Assessment for the Development and Implementation of Curriculum In Hearing-Speech and Language Sciences at PhD Level
بررسی نظرات ذی نفعان درخصوص ضرورت تدوین کوریکولوم و راه اندازی رشته علوم شنوایی، گفتار و زبان در مقطع دکترا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs Assessment on Inserting Oral Health Topics in General Medicine Educational Curriculum
نیاز سنجی در خصوص لزوم ارائه مبحث بهداشت و سلامت دهان و دندان در کوریکولوم آموزش دوره دکترای عمومی دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Evidence Based Medicine Education on Research and Critical Appraisal Skills of Midwifery Students in North Khorasan University of Medical Sciences
بررسی تأثیر دوره آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد بر مهارت جستجو و نقد مقالات توسط دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Classic Laryngeal Mask Airway Insertion to Medical Students on the Manikin at Kurdistan University of Medical Sciences: Comparison of Standard Technique with Semi-Inflated Cuff Technique
آموزش جاگذاری راه هوائی ماسک حنجره ای کلاسیک برروی مانکن به دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان: مقایسه روش استاندارد با کاف نیمه پر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2013-3)


Assessment of Medical Students Performance in Lorestan University of Medical Sciences with 360-degree Method
بررسی عملکرد دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با استفاده از ابزار 360 درجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Influence of Religion on Public and Professional Ethics of Medical Students in Babol University of Medical Sciences
تأثیر آموزه‌های دینی در به کارگیری اخلاق عمومی و حرفه‌ای دانشجویان رشته پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Satisfaction Rate of Paramedical Students About their Professor Advisors Activities at Babol University of Medical Sciences, 2011
بررسی نظرات دانشجویان دانشکده پیراپزشکی بابل در مورد عملکرد اساتید مشاور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Two Stages of Teacher Assessment From Students Prospective
مقایسه نتایج دو مرحله ارزشیابی استاد از دیدگاه فراگیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Teaching Medical Terminology on Learning of Anatomy in Paramedics´ Students of Urmia University of Medical Sciences
تاثیر آموزش اصطلاحات پزشکی بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Education Status According to the Nursing Students’ Point of View, Babol Medical Sciences University
بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری از وضعیت آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment Students’ Opinion About the Evaluation of Educational Programs in Babol Dental School
نظرسنجی از دانشجویان دندانپزشکی بابل در خصوص نحوه ارزیابی دروس دوره علوم بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Peer Education on Practical Skills Learning of Nursing Students in Clinical Skill Lab (CSL) of Mazandaran University of Medical Sciences
بررسی تاثیر آموزش همسان به همسان بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Modified Team Effect of Design (m-TED) and Lecture Teaching Methods on Students’ Satisfaction and their Learning in Lorestan University of Medical Sciences
اثر روش تدریس تغییر یافته طرح کارایی تیم (TED) و سخنرانی بر رضایتمندی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles