[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 13 - ::
جلد 13 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه رضایتمندی دانشجویان از سه روش تدریس کلاس وارونه، گروه های کوچک و ایفای نقش استاد در درس بافت شناسی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
فریده فیضی ، زهره اسماعیلی کشتلی ، زهرا بابازاده*
گروه علوم تشریح
چکیده:   (550 مشاهده)
سابقه و هدف: : با افزایش تعداد دانشجویان در کلاس‌های درسی و کاهش انگیزه،  توانایی به یاد آوردن اطلاعات در دانشجویان پزشکی به ویژه در درس بافت‌شناسی کاهش یافته است. بنابراین، استفاده از رویکردهای یادگیری فعال ضروری به نظر می‌رسد.
مواد و روش ها: از سال 1401 تا 1403  حدود یک‌سوم محتوای دوره در هر ترم در درس بافت شناسی به روش تلفیق کلاس وارونه، گروه های کوچک و ایفای نقش استاد تدریس شد. ارزشیابی رضایت سنجی در سطح اول هرم مدیفیه کرک پاتریک صورت پذیرفت. واکنش و احساس فراگیر در خصوص این سه روش آموزشی در پرسش نامه روا و پایا سوال شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار GraphPad Prism 9 و نوع تست آماری تحلیل شدند.
یافته ها: در این مطالعه 314 دانشجوی ترم اول تا چهارم دانشگاه علوم پزشکی بابل به پاسخ نامه رضایت سنجی پاسخ دادند، که از این تعداد 4/54 درصد دختر و  6/43 درصد پسر بودند. مقایسه رضایتمندی در کلاس وارونه، گروه های کوچک و ایفای نقش استاد حاکی از بالاتر بودن میانگین رضایتمندی کلاس وارونه (5345/0± 002/4)  به صورت معنی داری نسبت به میانگین رضایتمندی دانشجویان در گروه های کوچک (06250/0±917/3) با 402/0P=  و ایفای نقش استاد (04561/0±89/3) با 0075/0P= بود.
نتیجه گیری: یافته‌ها نشان‌دهنده اثربخشی بالاتر روش‌ کلاس معکوس، در رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد، که از تغییر به سوی روش‌های تدریس نوآورانه‌تر در آموزش پزشکی حمایت می‌کند. این در حالی است که این روش به طور معناداری نسبت به گروه‌های کوچک و ایفای نقش استاد توسط دانشجو امتیاز بالاتری را کسب کرد. این امر می تواند نشانه تمایل بیشتر دانشجویان در انجام انفرادی کارها نسبت به محیط‌های یادگیری تعاملی باشد که نیاز به زمینه سازی و فرهنگ سازی بیشتر برای روش های یادگیری تعاملی در میان دانشجویان احساس می شود.
واژه‌های کلیدی: یادگیری فعال، کلاس وارونه، گروه کوچک، ایفای نقش مدرس، بافت شناسی
متن کامل [PDF 1204 kb]   (241 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/10/29 | پذیرش: 1403/1/15 | انتشار: 1403/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Feizi F, Esmaeili Z, Babazadeh Z. Comparison of students' satisfaction with three teaching methods: Flipped class, Small groups, and Teacher role-playing in histology courses at Babol University of Medical Sciences.. mededj 2024; 13
URL: http://mededj.ir/article-1-520-fa.html

فیضی فریده، اسماعیلی کشتلی زهره، بابازاده زهرا. مقایسه رضایتمندی دانشجویان از سه روش تدریس کلاس وارونه، گروه های کوچک و ایفای نقش استاد در درس بافت شناسی در دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله آموزش پزشکی. 1403; 13 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-520-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)