[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 14 - ::
جلد 14 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه نگرش دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه با دانشجویان بالینی نسبت به رشته خود و آینده شغلی شان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
بهرنگ خفافی ، میلاد علی پور ، حمیدرضا مهریار*
گروه طب اورژانس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران
چکیده:   (27 مشاهده)
سابقه و هدف: نگرانی از رشته تحصیلی به شدت بر سلامت روان و عملکرد آکادمیک دانشجو تأثیر منفی می‌گذارد و این مطالعه با هدف مقایسه نگرش دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه با دانشجویان بالینی نسبت به رشته خود و آینده شغلی شان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه بصورت توصیفی-تحلیلی به روش نمونه گیری تصادفی ساده بر روی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم ارومیه انجام شد که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه نگرش جعفری و همکاران استفاده شد که داده ها بعد از جمع آوری وارد SPSS18 شده و با کمک آمار توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: در این مطالعه نتایج نشان داد که میانگین نمره نگرش به رشته تحصیلی در گروه علوم پایه 34/±4 88/25 و در گروه بالین 54/24 ± 72/4 بود و میانگین نمره نگرش به آینده شغلی در گروه علوم پایه 77/2 ± 73/18و در گروه بالین 24/18 ± 03/3 بود. بین جنسیت و نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی (001/0) و بین تاهل و نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی (001/0) رابطه معنادار وجود داشت و بین جنسیت و نگرش دانشجویان به آینده شغلی (001/0) و بین تاهل و نگرش دانشجویان به آینده شغلی (001/0) رابطه معنادار وجود داشت.
 نتیجه گیری: نتایج نشان داد که دانشجویان پزشکی نسبت به آینده و رشته تحصیلی نگران یا مضطرب هستند. از آنجایی که یکی از عوامل مهم در آموزش داشتن اشتیاق و علاقه جهت یادگیری می باشد توجه به این موضوع باید اولویت های برنامه ریزی مراکز آموزشی باشد.
 
واژه‌های کلیدی: پزشکی، علوم پایه، بالین، آینده شغلی و رشته
متن کامل [PDF 561 kb]   (21 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/3/3 | پذیرش: 1404/6/8 | انتشار: 1404/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khafafi B, Alipor M, Mehryar H. Comparing the Attitudes of Basic Science Medical Students and Clinical Students Towards Their Fields and Their Career Futures at Urmia University of Medical Sciences. mededj 2025; 14
URL: http://mededj.ir/article-1-538-fa.html

خفافی بهرنگ، علی پور میلاد، مهریار حمیدرضا. مقایسه نگرش دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه با دانشجویان بالینی نسبت به رشته خود و آینده شغلی شان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله آموزش پزشکی. 1404; 14 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-538-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4718
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)