سابقه و هدف:باتوجه به اهمیت آموزش درست دانشجویان پزشکی جهت ارتقا تواناییهای حرفهای آنان به سطوح بالا، در این مطالعه برآن شدیم تا به بررسی تاثیر برنامه آموزشی در رضایتمندی کارورزان از توانمندی حرفه ای خود در بخش آموزشی بیماریهای قلب و عروق بپردازیم. مواد و روش ها:طی این مطالعه کارورزان پس از بررسی معیارهای ورود و خروج وارد مطالعه شدند. سپس از ایشان خواسته شد که به پرسشنامه محقق ساخته پاسخ دهند. اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد نیاز به همراه اطلاعات دموگرافیک جمع آوری و ثبت شده، مورد تجزیه و تحلیل صورت گرفت. یافته ها: 153 نفر وارد مطالعه شدند. میانگین سنی افراد برابر با 24/1± 39/25 سال بود. 4/48% افراد شرکتکننده مرد و 6/51% زن بودند. نتایج نشان داد که برنامه آموزشی با سن، جنس و معدل شرکت کنندگان در ارتباط نبود اما تاثیر معنی داری در توانمندی حرفهای آنان داشت(05/>P value). نتیجه گیری:این مطالعه نشان داد که جهت رسیدن به توانمندی حرفهای مطلوب، نیاز است تا به عوامل موثر خصوصا برنامه آموزشی توجه ویژه ای نمود و با تدوین برنامهی آموزشی مناسب می توان به ارتقای توانمندی حرفه ای کارورزان پرداخت.
Qasemi Darzi M A, Saravi M, Gholinia H, Jafarian F. Evalution the effect of educational programs and facilities on interns' satisfaction with their professional capabilities in the cardiology department of Babol University of Medical Sciences. mededj 2024; 13 URL: http://mededj.ir/article-1-510-fa.html
قاسمی درزی محمد علی، ساروی مهرداد، قلی نیا همت، جعفریان فاطمه. بررسی تاثیر برنامه و امکانات آموزشی در رضایتمندی کارورزان از توانمندی حرفه ای خود در بخش قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله آموزش پزشکی. 1403; 13 ()