[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( 12-1392 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 64-59 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر آگاهی پرستاران شرکت کننده در دوره آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تابنده صادقی* ، شهین حیدری ، حمید بخشی
دانشکده پرستاری و مامایی
چکیده:   (10655 مشاهده)
سابقه و هدف: ضرورت استفاده از روش‌های نوین آموزشی با توجه به تغیییرات سریع نیازهای جوامع احساس می‌شود. این مطالعه با هدف مقایسه دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر آگاهی پرستاران شرکت‌کننده در دوره آموزش مداوم در خصوص اختلالات آب و الکترولیت انجام شد. مواد و روشها: در این مطالعه‌ نیمه تجربی، از بین 40 نفر پرستاری که جهت شرکت در دوره آموزشی داوطلب شده بودند، نمونه ها به صورت تصادفی به دو گروه سخنرانی و آموزش الکترونیکی تقسیم شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه دو قسمتی شامل مشخصات دموگرافیک و 20 سؤال چهار گزینه‌ای در مورد آگاهی پرستاران در خصوص اختلالات آب و الکترولیت بود. جمع‌آوری اطلاعات قبل از شروع جلسه آموزش و 2 هفته بعد از اتمام جلسه آموزشی صورت گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط نرم افزار SPSS نسخه 13انجام شد. یافته‌ها: بر اساس نتایج، اکثریت پرستاران در هر دو گروه زن ، متاهل، دارای سطح تحصیلات لیسانس، و از لحاظ کلیه مشخصات جمعیت شناختی و میانگین نمرات قبل از آموزش همگن بودند. بعد از آموزش آزمون آماری من ویتنی یو اختلاف آماری معنی دار بین نمرات دو گروه نشان نداد (082/0 = P). اما آزمون آماری ویلکاکسون اختلاف نمرات قبل و بعد از آموزش در هر دو گروه را از لحاظ آماری معنا دار نشان داد. نتیجه گیری: پژوهش حاضر مشخص کرد اجرای روش آموزش الکترونیک نتایجی مشابه روش سنتی دارد، لذا پیشنهاد می‌شود برنامه های آموزش مداوم با چنین رویکردی اجرا شود.
واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیک، سخنرانی، پرستاران، آموزش مداوم
متن کامل [PDF 240 kb]   (2418 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/4/5 | پذیرش: 1392/12/10 | انتشار: 1392/12/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghi T, Heidari S, Bakhshi H. Comparison the Lecture and E-learning Training Methods on Knowledge of Nurses Participating in Continuing Medical Education(CME) Programs in Rafsanjan University of Medical Sciences . mededj 2014; 2 (1) :59-64
URL: http://mededj.ir/article-1-44-fa.html

صادقی تابنده، حیدری شهین، بخشی حمید. مقایسه دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر آگاهی پرستاران شرکت کننده در دوره آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان . مجله آموزش پزشکی. 1392; 2 (1) :59-64

URL: http://mededj.ir/article-1-44-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( 12-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)