[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 2 - ( 6-1397 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 39-47 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی فاکتورهای موثر در کیفیت آموزشی گروه فیزیک پزشکی
مجید جدیدی، هادی طالشی آهنگری* ، پیمان حجازی، محمد علی تاجیک منصوری
گروه فیزیک پزشکی
چکیده:   (137 مشاهده)
سابقه و هدف: بهبود کیفیت آموزشی بر اساس یک روش یا  الگو در هر دانشگاهی انجام می شود. یکی از روشها و شاخص های ارزیابی کیفیت آموزشی، ارزیابی درونی است و هر دانشگاهی با استفاده از توانمندی های خود، امکان برنامه ریزی و توسعه برنامه ها را خواهد داشت.
مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی مقطعی، کمیته ارزشیابی توسط اعضای هیات علمی گروه فیزیک پزشکی تشکیل گردید. تعداد اعضای هیات علمی دخیل در این تحقیق 4 نفر و تعداد دانشجویان 15 نفر در نظر گرفته شد. در این پژوهش 41  ملاک، 214 نشانگر و 493 امتیاز مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس میانگین داده ها صورت گرفت.
یافته ها: عامل رسالت، اهداف و جایگاه سازمانی با امتیازکل  105 و84% مطلوبیت، مطلوب بود. عاملهای دوره های آموزشی و برنامه ریزی درسی و غیر درسی با امتیاز کل 34 و 78% مطلوبیت، هیات علمی با امتیاز کل 50 و 77% مطلوبیت ، دانشجو با امتیاز کل 90 و 78% مطلوبیت، راهبردهای یادگیری / یاددهی با امتیاز کل 59 و 66% مطلوبیت، امکانات و تجهیزات آموزشی با امتیاز کل 70 و 79% مطلوبیت، پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها با امتیاز کل 45 و 66%  مطلوبیت، همگی نسبتا مطلوب بودند. عامل دانش آموختگان  با امتیاز کل 57 و 59% مطلوبیت، نامطلوب بود.
نتیجه گیری: از بین هشت عامل بررسی شده در این مطالعه وضعیت دانشجویان دانش آموخته، نامطلوب بود به علت اینکه  اغلب دانش آموختگان ادامه تحصیل ندادند و  ارتباط خود را پس از دانش آموختگی با دانشگاه قطع  کردند.
واژه‌های کلیدی: ارزیابی درونی، فیزیک پزشکی، کیفیت آموزشی
متن کامل [PDF 437 kb]   (32 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۶/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۶/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷
* نشانی نویسنده مسئول: دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jadidi M, Taleshi Ahangari H, Hejazi P, Tajik Mansoury M A. Evaluation of Effective factor on the Education Performance of Medical physics group . 3. 2018; 6 (2) :39-47
URL: http://mededj.ir/article-1-265-fa.html

جدیدی مجید، طالشی آهنگری هادی، حجازی پیمان، تاجیک منصوری محمد علی. ارزیابی فاکتورهای موثر در کیفیت آموزشی گروه فیزیک پزشکی. 1. 1397; 6 (2) :39-47

URL: http://mededj.ir/article-1-265-fa.html



دوره 6، شماره 2 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل Biannual Journal of Medical Education Education Development Center (edc) Babol University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3768