گروه اعصاب و روان، دانشکده پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی بابل ، ایران
چکیده: (9605 مشاهده)
سابقه و هدف: در ارزشیابی تدریس مدرسین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، نظرات دانشجویان یکی از مهم ترین منابع برای طراحی و استقرار مداخلات آموزشی لازم می باشد. با توجه به محدودیت اطلاعات مربوط به ارزشیابی مدرسین دوره کارورزی روانپزشکی، مطالعه حاضر به منظور ارزیابی نظرات کارورزان پزشکی در خصوص وضعیت آموزشی اعضای هیات علمی این گروه انجام شده است.
مواد و روشها: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است. به تمامی دانشجویان پزشکی دوره کارورزی که در طول سال 1391 وارد بخش روانپزشکی شدند، پرسشنامه هایی داده می شد تا در خصوص وضعیت آموزشی گروه، نظرات خود را قید نمایند. در این پرسشنامه 25 سوال در قالب 5 حیطه ارزشیابی اعضای هیات علمی مد نظر قرار گرفته است و بر مبنای امتیازات مذکور، نتایج استخراج شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از برنامه نرم افزاری Stata نسخه 8 و آزمونهای آماری Chi2 و Spearman استفاده شده است.
یافته ها: از مجموع امتیازات میانگین امتیاز ارزشیابی اعضای گروه روانپزشکی در حیطه حضور فعال عضو هیات علمی 2/78±90/38، در حیطه شیوه تدریس 2/30±94/15، در حیطه سطح دانش 1/71±94/75، در حیطه نظارت بر عملکرد دانشجویان 2/96±93/42 و در حیطه اخلاق و رفتار عضو هیات علمی1/81±95/13 بوده است.
نتیجه گیری: دیدگاه دانشجویان کارورزی دانشگاه علوم پزشکی بابل از آموزش گروه روانپزشکی مطلوب بوده است.
Mousavi S, Mouodi S, Kheirkhah F, Azadfrouz S, Sefidchian A, Bijani A. Evaluation of Faculty Members in the Psychiatry Group of Babol University of Medical Sciences: Viewpoints of Internship Medical Students. mededj 2014; 2 (2) :37-42 URL: http://mededj.ir/article-1-76-fa.html
موسوی شکوفه، موعودی سوسن، خیرخواه فرزان، آزادفروز ساناز، سفیدچیان علیرضا، بیژنی علی. ارزشیابی اساتید گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیدگاه کارورزان پزشکی. مجله آموزش پزشکی. 1393; 2 (2) :37-42