[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 2 - ( 6-1393 ) ::
جلد 2 شماره 2 صفحات 42-37 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی اساتید گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیدگاه کارورزان پزشکی
شکوفه موسوی ، سوسن موعودی* ، فرزان خیرخواه ، ساناز آزادفروز ، علیرضا سفیدچیان ، علی بیژنی
گروه اعصاب و روان، دانشکده پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی بابل ، ایران
چکیده:   (9605 مشاهده)
سابقه و هدف: در ارزشیابی تدریس مدرسین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، نظرات دانشجویان یکی از مهم ترین منابع برای طراحی و استقرار مداخلات آموزشی لازم می باشد. با توجه به محدودیت اطلاعات مربوط به ارزشیابی مدرسین دوره کارورزی روانپزشکی، مطالعه حاضر به منظور ارزیابی نظرات کارورزان پزشکی در خصوص وضعیت آموزشی اعضای هیات علمی این گروه انجام شده است. مواد و روشها: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است. به تمامی دانشجویان پزشکی دوره کارورزی که در طول سال 1391 وارد بخش روانپزشکی شدند، پرسشنامه هایی داده می شد تا در خصوص وضعیت آموزشی گروه، نظرات خود را قید نمایند. در این پرسشنامه 25 سوال در قالب 5 حیطه ارزشیابی اعضای هیات علمی مد نظر قرار گرفته است و بر مبنای امتیازات مذکور، نتایج استخراج شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از برنامه نرم افزاری Stata نسخه 8 و آزمون‌های آماری Chi2 و Spearman استفاده شده است. یافته ها: از مجموع امتیازات میانگین امتیاز ارزشیابی اعضای گروه روانپزشکی در حیطه حضور فعال عضو هیات علمی 2/78±90/38، در حیطه شیوه تدریس 2/30±94/15، در حیطه سطح دانش 1/71±94/75، در حیطه نظارت بر عملکرد دانشجویان 2/96±93/42 و در حیطه اخلاق و رفتار عضو هیات علمی1/81±95/13 بوده است. نتیجه گیری: دیدگاه دانشجویان کارورزی دانشگاه علوم پزشکی بابل از آموزش گروه روانپزشکی مطلوب بوده است.
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، عضو هیات علمی، آموزش، دانشجوی پزشکی.
متن کامل [PDF 255 kb]   (1999 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/10/7 | پذیرش: 1393/5/22 | انتشار: 1393/6/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavi S, Mouodi S, Kheirkhah F, Azadfrouz S, Sefidchian A, Bijani A. Evaluation of Faculty Members in the Psychiatry Group of Babol University of Medical Sciences: Viewpoints of Internship Medical Students. mededj 2014; 2 (2) :37-42
URL: http://mededj.ir/article-1-76-fa.html

موسوی شکوفه، موعودی سوسن، خیرخواه فرزان، آزادفروز ساناز، سفیدچیان علیرضا، بیژنی علی. ارزشیابی اساتید گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیدگاه کارورزان پزشکی. مجله آموزش پزشکی. 1393; 2 (2) :37-42

URL: http://mededj.ir/article-1-76-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 2 - ( 6-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)