[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( 12-1392 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 14-7 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین نظرات و انتظارات دانشجویان استعداد درخشان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در زمینه تسهیلات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فوق برنامه در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
سعیده محمدی* ، رضا لباف قاسمی ، زهره امیری ، ابوالفتح لامعی
دانشگاه علوم پزشکی البرز
چکیده:   (9405 مشاهده)
سابقه و هدف : اهمیت توجه به نیازها و بررسی مشکلات دانشجویان استعداد در خشان از آن جهت است که می بینیم هر ساله در صد بالایی از استعدادهای در خشان به علل مختلف از کشورخارج می شوند و طبیعتاً زیانهای معنوی و مادی فراوانی از این طریق وارد می شود، لذادانشگاهها بایستی باایجادشرایط مناسب زمینه رابرای رشدوشکوفایی نخبگان کشورمهیاسازند، لذا پژوهش حاضر نیز در راستای نایل شدن به این هدف طراحی شده است. مواد و روشها: مطالعه حاضر یک مطالعه کمی توصیفی بود. روش نمونه گیری ما به صورت سرشماری بوده که جمعیت مورد مطالعه آن دانشجویان پزشکی ودندانپزشکی استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند. روش جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه واستفاده ازپرسشنامه ای با validity بالا بوده که جهت تعیین مشخصات دموگرافیک دانشجویان و همچنین بررسی دیدگاه وانتظارات دانشجویان در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، رفاهی وفوق برنامه طراحی شده بود. در انتها نیز برخی از راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات را نام برده و بر حسب دیدگاه دانشجویان تجزیه و تحلیل شده است. یافته ها : 17.7% از دانشجویان موافقند که آیین نامه تسهیلات دانشجویان استعداد درخشان روشن وبدون نقص است و39% مخالفند. درمورد مفاد آیین نامه 43.1%مخالف و11% موافق اجرای آن توسط دانشگاه هستند، یعنی اکثریت براین نظرند که مفاد آیین نامه اجرا نمی شود. 54.1%معتقدند که اطلاعات کارشناسان آموزش واساتید راهنما نسبت به آیین نامه کافی نمی باشد . 57.2% براین باورند که تعویض بعضی از بند های آیین نامه لازم است و بررسی میزان مشکلات در ورودی سالهای مختلف نشان دادکه تفاوت زیادی بین میانگین مشکلات آموزشی،پژوهشی ورفاهی ورودیهای سال 89 با سالهای قبل از آن وجود دارد. نتیجه گیری : مشکلات آموزشی دانشجویان پزشکی ودندان پزشکی بیشتر ازمشکلات رفاهی و پژوهشی می باشد ونیز انتظارات وضعیت مطلوب رفاهی این دو گروه بیشتر از انتظارات آموزشی می باشد. پیشنهاد می گردد با اصلاح شیوه های اداری مدیریتی و برنامه ریزی متناسب از شدت مشکلات کاسته شود.
واژه‌های کلیدی: دانشجو، استعداد درخشان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
متن کامل [PDF 259 kb]   (1847 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/9/25 | پذیرش: 1392/12/6 | انتشار: 1392/12/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi S, Labbafghassemi R, Amiri Z, Lameei A. Views and Expectations of Talented Medical and Dental Students in Shahid Beheshti University of Health Care and Medical Education on Educational, Research, Welfare and Extracurricular Facilities. mededj 2014; 2 (1) :7-14
URL: http://mededj.ir/article-1-42-fa.html

محمدی سعیده، لباف قاسمی رضا، امیری زهره، لامعی ابوالفتح. تبیین نظرات و انتظارات دانشجویان استعداد درخشان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در زمینه تسهیلات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فوق برنامه در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی. مجله آموزش پزشکی. 1392; 2 (1) :7-14

URL: http://mededj.ir/article-1-42-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( 12-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4679
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)