[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 13 - ::
جلد 13 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
خودارزیابی وضعیت مهارت های بالینی پرستاران جدیدالورود بیمارستان آموزشی شهر یزد بر اساس استانداردهای اعتبار بخشی از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲
فاطمه رحیقی* ، ابوالفضل زارع ، سید علی موسوی ، محمد طاهر رضانژاد ، محمد رضا آهی
بیمارستان افشار یزد
چکیده:   (305 مشاهده)
سابقه و هدف: : سوروایزر آموزشی بعد از تعیین نیاز آموزشی پرسنل پرستاری، باید برای آموزش آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد. توجه به توانایی پرستاران در ارائه خدمات، می‌تواند ضامن کیفیت مراقبت بهداشتی باشد. همچنین در کتاب استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان‌ها یکی از وظایف سوپروایزر آموزشی، ارزیابی مهارت‌های عمومی پرسنل جدید طرحی و تعیین میزان این مهارت‌ها جهت شروع کار در بالین می‌باشد. لذا بدین منظور پرسنل طرحی از سال 1399 تا 1402 مورد ارزیابی قرار گرفتند تا وضعیت مهارت عمومی این پرسنل مشخص گردد.
مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی کلیه پرسنل طرحی جدید از سال 1399 تا 1402 وارد مطالعه شدند و با ابزاری روا و پایا مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار مورداستفاده شامل 127 پرسش در حیطه‌های مهارتی شامل مراقبت بیمار قلبی، احیا، هموویژیلانس، ایمنی، کرونا، ساکشن، دارو دهی، آموزش به بیمار و ارتباط با بیمار بود.
یافته ها: از مجموع شرکت‌کنندگان در این مطالعه 5/62% زن و 5/37% مرد بودند که میانگین نمره مهارتی آن‌ها 6/39% گزارش شد. کمترین نمره 15% و بیشترین نمره 8/59% به دست آمد. همچنین بین جنسیت، داشتن سابقه کار دانشجویی، معدل دانشگاهی و نوع دانشگاه محل تحصیل با نمره کسب‌شده توسط پرسنل طرحی تفاوت آماری معنی‌داری مشاهده نشد. در نه حیطه آزمون انجام شد که ساکشن، مراقبت های بیمار قلبی، احیا، هموویژیلانس، آموزش به بیمار، ایمنی، ارتباط با بیمار، کرونا  و دارو دهی بیشترین نمره با میانگین 70.63% مربوط به دارو دهی و کمترین نمره با میانگین 48/26% مربوط به ساکشن بود.
نتیجه گیری: از نتایج به دست آمده توصیه می‌شود جهت شروع به کار، نکات مهم آموزشی جهت استفاده در بالین به این پرسنل یادآوری گردد و یک آزمون بدو ورود جهت اطمینان از تثبیت آموخته‌ها به عمل آید.
واژه‌های کلیدی: مهارت بالینی، ارزیابی، پرسنل جدید، اعتباربخشی، آموزش پرستاری
متن کامل [PDF 491 kb]   (200 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/9/17 | پذیرش: 1403/10/16 | انتشار: 1403/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rhighee F, Zare A, Musavi S A, Rezanejad M T, Ahi M R. Self-evaluation of the clinical skills status of newly arrived nurses of an educational hospital in Yazd based on the department's accreditation standards from 2020 to 2023. mededj 2024; 13
URL: http://mededj.ir/article-1-515-fa.html

رحیقی فاطمه، زارع ابوالفضل، موسوی سید علی، رضانژاد محمد طاهر، آهی محمد رضا. خودارزیابی وضعیت مهارت های بالینی پرستاران جدیدالورود بیمارستان آموزشی شهر یزد بر اساس استانداردهای اعتبار بخشی از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲. مجله آموزش پزشکی. 1403; 13 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-515-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4700
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)