[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 1 - ( 12-1391 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 33-26 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری از وضعیت آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
زهرا فتوکیان ، سیدجواد حسینی* ، زهرا بهشتی ، علی ذبیحی ، پروین عزیزنژاد ، فاطمه غفاری
گروه پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بابل
چکیده:   (16274 مشاهده)
سابقه و هدف: برنامه ریزان آموزش پرستاری، اصلی ترین بخش در آموزش پرستاری را آموزش بالینی می دانند و معتقدند که دانشجویان پرستاری می توانند دانش نظری خود را با انجام کار در محیط کارآموزی توسعه بخشند. این مطالعه با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شده است. مواد و روشها: این پژوهش از نوع توصیفی- مقطعی است که درنیم سال اول سال تحصیلی 90-89 بر روی 150 دانشجوی سال آخر پرستاری در دانشکده های پرستاری ومامایی بابل، آمل و رامسر که به صورت سرشماری انتخاب شده بودند انجام گردید. سپس، پرسشنامه های وضعیت آموزش بالینی جهت تکمیل در اختیار آنان قرار گرفت. پس از تکمیل پرسشنامه ها، اطلاعات با استفاده از spss نسخه16 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته ها: دانشجویان حیطه های اهداف آموزشی (61/4±94/25) و عملکرد مربیان (63/3±62/21) را خوب، محیط بالینی (58/2±22/9) و برخورد با دانشجویان در محیط بالین (57/2±23/9) و حیطه های نظارت و ارزشیابی (15/2±26/8) و وضعیت کلی آموزش بالینی (87/12±32/74) را، متوسط ارزیابی کردند. بین دیدگاه دانشجویان درمورد وضعیت آموزش بالینی با متغیرهای سن، محل سکونت، دوره تحصیلی (روزانه و شبانه) تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این پژوهش به نظر می رسد وضعیت آموزش بالینی رشته پرستاری نیازمند برخورداری از امکانات کافی می باشد. آموزش اثربخش به ویژه در محیط بالین مستلزم وجود پارامترهای مختلفی است که باعث تسهیل یادگیری، ایجاد انگیزه ونیز احساس علاقه به کار در محیط بالین می گردد.
واژه‌های کلیدی: آموزش بالینی، دانشجو، پرستاری
متن کامل [PDF 267 kb]   (2922 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/6/26 | پذیرش: 1391/11/25 | انتشار: 1391/12/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fotoukian Z, Hosseini S J, Beheshti Z, Zabihi A, Aziznejad P, Ghaffari F. Clinical Education Status According to the Nursing Students’ Point of View, Babol Medical Sciences University. mededj 2013; 1 (1) :26-33
URL: http://mededj.ir/article-1-24-fa.html

فتوکیان زهرا، حسینی سیدجواد، بهشتی زهرا، ذبیحی علی، عزیزنژاد پروین، غفاری فاطمه. بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری از وضعیت آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی بابل . مجله آموزش پزشکی. 1391; 1 (1) :26-33

URL: http://mededj.ir/article-1-24-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( 12-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)