[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 1 - ( 10-1400 ) ::
جلد 10 شماره 1 صفحات 44-31 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زابل
سلیمان سراوانی ، ناهید اسماعیلی ، خدیجه رضایی کیخایی* ، لیلی رضایی کهخایی ، زهرا اسماعیلی
گروه پزشکی جنین مادر مرکز تحقیقات گیاهان دارویی زابل دانشگاه علوم پزشکی زابل، زابل، ایران.
چکیده:   (2084 مشاهده)
سابقه و هدف: ارزیابی درونی مقدمه‌ای برای بهبود کیفیت است و این ارزیابی اولین مرحله اعتباربخشی تلقی می‌شود که در آن اعضای گروه آموزشی دانشگاه هدف‌های گروه را تصریح و عملکرد آن را مورد قضاوت قرار می‌دهند، سپس نقش خود را بازنگری کرده تا در راه آینده مطلوب، گروه آموزشی با برنامه‌ریزی در اجرای آن گام‌های اولیه را بردارند. مطالعه حاضر با هدف انجام ارزیابی درونی گروه آموزشی پزشکی اجتماعی و تعیین درجه مطلوبیت گروه مذکور به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکار‌های لازم جهت پیشرفت و بهبود آن ها انجام شد.
مواد و روش­ها: این مطالعه سال ۱۳۹۹در سطح گروه آموزشی پزشکی اجتماعی شامل مدیرگروه، اعضای هیات علمی و دانشجویان از طریق توزیع پرسشنامه کشوری ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی صورت گرفت. سوالات مربوط به پرسشنامه‌ها شامل ۷ عامل، ۲۵ ملاک و ۱۲۵ نشانگر بود و هرکدام از نشانگر‌ها در سه درجه مطلوب، نسبتا مطلوب و نامطلوب درجه‌بندی شدند. در نهایت داده‌ها وارد نرم‌افزار شده و مورد ارزیابی قرار گرفت.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که میانگین نمرات حاصل از عامل های رسالت اهداف و جایگاه سازمانی،دوره های آموزشی،هیات علمی،دانشجو، راهبرد های یاددهی-یادگیری ، امکانات و تجهیزات آموزشی و پایان نامه و فرصت های مطالعاتی و سمینار ها به ترتیب59/1، 50/1، 31/1، 52/1، 9/1، 62/1 بود.
نتیجه‌گیری: با عنایت به نتایج حاصله ، وضعیت گروه در بیشتر قسمت ها مطلوب و نسبتا مطلوب بود ولی در بعضی از قسمت ها از کیفیت خوبی برخوردار نبود که باید گروه پزشکی اجتماعی در صدد رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت براید.
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی درونی، گروه‌آموزشی پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم‌پزشکی زابل
متن کامل [PDF 625 kb]   (405 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/12/25 | پذیرش: 1400/10/15 | انتشار: 1400/10/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

saravani S, Esmaeli N, rezaeikeikhaei K, rezaei kahkhae L, esmaeli Z. Internal Evaluation of Social Medicine Department of Zabol University of Medical Sciences. mededj 2022; 10 (1) :31-44
URL: http://mededj.ir/article-1-393-fa.html

سراوانی سلیمان، اسماعیلی ناهید، رضایی کیخایی خدیجه، رضایی کهخایی لیلی، اسماعیلی زهرا. ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زابل. مجله آموزش پزشکی. 1400; 10 (1) :31-44

URL: http://mededj.ir/article-1-393-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 1 - ( 10-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)