[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 1 - ( 12-1396 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 14-20 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی پرسشنامه خود ارزیابی رشته طب ایرانی در حیطه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران
سیدحمید کمالی، زهرا قربانی فر* ، شیما اصفهانی، سیدعلی کمالی
دفتر توسعه آموزش، گروه طب ایرانی، دانشکده طب ایرانی
چکیده:   (699 مشاهده)
سابقه و هدف: ارزشیابی اعضای هیات علمی از موضوعات مورد بحث است که به روش‌های مختلفی از جمله ارزیابی توسط مسئولین، همتایان و دانشجویان و نیز خودارزیابی انجام می‌شود. تسلط بر مهارت خود ارزیابی به عنوان تکنیکی قدرتمند و ابزاری پویا و انجام آن نقش کلیدی در تضمین کیفیت آموزش و تکامل حرفه‌ای ایفا می‌کند.
مواد و روشها: در این مطالعه ساختار کلی پرسشنامه در راستای قوانین جاری بالادستی و بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی، دانش تخصصی، مهارت‌های برنامه‌ریزی آموزشی، مهارت‌های تدریس، مهارت‌های مدیریت دوره و ارزیابی مهارت‌های دانشجویان و توجه به نیازها، مشکلات بهداشتی- درمانی جامعه و تامین آموزش در حیطه طب سنتی، طراحی شد. پس از جمع‌آوری نظرات ذینفعان، تحلیل آنها و جستجوی مجدد در منابع، و نیز تایید روایی محتوایی و صوری پرسشنامه توسط خبرگان، کارشناسان فن و مدیران دانشکده نسخه نهایی پرسشنامه تهیه شد.
یافته ها: این فرم می‌تواند با ارایه بازخورد به اعضای هیات علمی ضمن آگاه نمودن ایشان نسبت به نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های خویش، به منظور بهبود، اصلاح و ارتقای عملکرد آموزشی، برنامه‌ریزی‌های لازم و ایجاد ساختارهای جدید در خصوص دوره‌های توانمندسازی اعضای هیات علمی در موارد دارای ضعف عملکرد را بر مبنای نتایج حاصل از ارزشیابی طراحی و اجرا نمود.
نتیجه گیری: به نظر می‌رسد این فرم می‌تواند در کنار سایر مدارک و مستندات، با جمع‌بندی شواهد متقن به منظور تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و موارد تشویقی مورد استفاده قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: طب ایرانی (طب سنتی)، ارزیابی، ارزشیابی، پرسشنامه
متن کامل [PDF 537 kb]   (229 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
* نشانی نویسنده مسئول: دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kamali S H, Ghorbanifar Z, Esfahani S, Kamali S A. Designing self-assessment questionnaire for Persian medicine in the field of education at Tehran University of Medical Sciences. 3. 2018; 6 (1) :14-20
URL: http://mededj.ir/article-1-244-fa.html

کمالی سیدحمید، قربانی فر زهرا، اصفهانی شیما، کمالی سیدعلی. طراحی پرسشنامه خود ارزیابی رشته طب ایرانی در حیطه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران . 1. 1396; 6 (1) :14-20

URL: http://mededj.ir/article-1-244-fa.html



دوره 6، شماره 1 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل Biannual Journal of Medical Education Education Development Center (edc) Babol University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781