[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 13 - ::
جلد 13 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ضرورت هوش مصنوعی در برنامه درسی پرستاری
علی پورحبیب* ، زهرا فتوکیان ، امیر رضایی ، فاطمه شیرین کام
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری مامایی رامسر، دانشگاه علوم پزشکی بابل
چکیده:   (633 مشاهده)
 در دنیای امروز  که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی (AI) به یکی از بخش‌های مهم و ضروری تبدیل شده است(1). این تکنولوژی در حال حاضر در بسیاری از حوزه‌ها مانند پزشکی، مهندسی، تجارت و آموزش و پرورش کاربرد دارد(2).
در حوزه پرستاری نیز، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد تا انقلابی در بهبود نحوه ارائه فرآیندهای پرستاری مانند افزایش کیفیت مراقبت‌ها، تعامل مناسب با بیماران و تجزیه و تحلیل داده‌های سلامتی، تشخیص سریع و دقیق بیماری‌ها، پیش‌بینی وضعیت بیماران و ارائه راهکارهای مراقبتی مبتنی بر بیمارایجاد کند(3). این امر می‌تواند به کاهش خطاهای انسانی، افزایش کیفیت خدمات و در نهایت بهبود سلامت بیماران منجر شود(4).
با توجه به این تحولات، به نظر می­رسد آموزش پرستاری باید با گنجاندن واحدهای مرتبط با هوش مصنوعی به روز شود. این واحدها باید دانشجویان را با مفاهیم اساسی هوش مصنوعی، کاربردهای آن در مراقبت‌های بهداشتی و تأثیر آن بر حرفه پرستاری آشنا کند(4). اضافه کردن هوش مصنوعی به برنامه درسی آموزش پرستاری فرصتی برای کمک به آماده‌سازی دانشجویان جهت آشنایی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید است. این امر می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا مهارت‌های لازم را برای استفاده، در محیط بالینی کسب کنند(5).
این واحد می‌تواند شامل مباحث مرتبط با هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، تشخیص الگو و داده کاوی باشد. همچنین، می‌تواند شامل کاربردهای عملی هوش مصنوعی در پرستاری مانند تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی وضعیت بیماران و ارائه راهکارهای مراقبتی مبتنی بر بیمار باشد(6). ...
واژه‌های کلیدی: هوش مصنوعی، پرستاری، کوریکولوم
متن کامل [PDF 359 kb]   (324 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/4/27 | پذیرش: 1403/1/15 | انتشار: 1403/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourhabib A, Fotoukian Z, Rezaie A, Shirinkam-choori F. The necessity of artificial intelligence in the nursing curriculum. mededj 2024; 13
URL: http://mededj.ir/article-1-501-fa.html

پورحبیب علی، فتوکیان زهرا، رضایی امیر، شیرین کام فاطمه. ضرورت هوش مصنوعی در برنامه درسی پرستاری. مجله آموزش پزشکی. 1403; 13 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-501-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4700
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)