مرکز تحقیقات نوروفیزیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده: (11910 مشاهده)
سابقه و هدف: هدف از این مطالعه مقایسه سخنرانی وآموزش مفاهیم واژگان و اصطلاحات بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان رادیولوژی است.
مواد و روشها: تعداد 50 نفر دانشجوی ترم اول رادیولوژی به بصورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند. برای گروه کنترل مباحث آناتومی به روش سخنرانی و برای گروه آزمایش در هنگام تدریس با مفاهیم و اصطلاحات آناتومی آاشنا شدند. از دانشجویان آزمون های میان ترم و پایان ترم گرفته شد و نتایج مقایسه گردید.
یافته ها: نمرات پایان ترم گروه آزمایش بطور معنی داری بیشتر از گروه کنترل بود.
نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان می دهد٬ آموزش مفاهیم و اصطلاحات آناتومی، علاوه بر اشتیاق در یادگیری، از حفظ کردن مطالب جلوگیری می نماید.
Farjah G, Feizipour H. The Effect of Teaching Medical Terminology on Learning of Anatomy in Paramedics´ Students of Urmia University of Medical Sciences. mededj 2013; 1 (1) :34-39 URL: http://mededj.ir/article-1-25-fa.html
فرجاه غلامحسین، فیضی پور هایده. تاثیر آموزش اصطلاحات پزشکی بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله آموزش پزشکی. 1391; 1 (1) :34-39