مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری، پژوهشکده سلامت، دانشگاه علومپزشکی بابل، بابل، ایران.
چکیده: (3825 مشاهده)
سابقهو هدف: با شیوع بیماری کرونا و الزام به اجرای تدریس درسامانه نوید دانشگاه علومپزشکی بابل، پژوهشی با هدف تعیین استراتژی اثربخش در تدریس واحد مراقبتهای جامع در پرستاری در بخشهای ویژه اجرا گردید. مواد و روشها: پژوهش حاضر نیمه تجربی با مداخله یک گروه و در جامعه پژوهشی دانشجویان ترم شش پرستاری دانشکده پرستاری رامسر با تعداد31 نمونه، اجرا گردید. سه نرم خواندن نوار قلب، دیالیز و مولتیمدیا پیس میکر، به علاوه فیلم های مولتی مدیا که مدرس از پاور پوینت تهیه نمود و همچنین فیلمهای دانلود شده که به زبان فارسی برگردانده شده بود، بهعنوان مطالب درسی در سامانه نویدبارگذاری گردید. درحین تدریس از برنامه واتس آپ نیز استفاده شد. در نهایت تاثیر کاربرد برنامه آموزشی براساس آزمون و رضایتمندی دانشجویان با فرم نظر سنجی لیکرت بررسی گردید. یافتهها: در این بررسی31 نمونه شرکت داشتند.کاربرد استراتژی مولتی مدیا با میزان یادگیری نمونهها رابطه معنادار مستقیم با ضریب همبستگی پیرسون معادل 78/0 = P نشان داد. رضایت از کاربرد این استراتژی در آموزش 81 درصد بوده است. 8/82 درصد دانشجویان از ضعف اینترنت منازل خود در دریافت پیام و مطالب بارگذاری ناراضی بودند. بالغ بر 90 درصد شرکت کنندگان، ازکیفیت صدا و طراحی محیط مطالب بارگذاری شده، راضی بودند. نتیجهگیری:یادگیری الکترونیکی یک شیوه انعطاف پذیر است که امکان دسترسی به محتوای آموزشی چند رسانه ای و جذاب را در هر زمان و مکان برای دانشجویان پرستاری و پرستاران فراهم می سازد.
Navabi N, Ghafari F, Shamsalinia A. Multi Media Strategy in Teaching a Comprehensive Nursing Care Unit in CCU Wards:An Effective Solution At the Time of the Outbreak of COVID-19. mededj 2021; 9 (2) :52-61 URL: http://mededj.ir/article-1-377-fa.html
نوابی نسرین، غفاری فاطمه، شمسعلینیا عباس. استراتژی مولتیمدیا در تدریس واحد مراقبتهای جامع پرستاری در بخشهای ویژه: راهکاری اثربخش در زمان شیوع بیماری COVID -19. مجله آموزش پزشکی. 1400; 9 (2) :52-61