[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 14 - ::
جلد 14 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ادراک دانشجویان پزشکی عمومی از محیط یادگیری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
سحر پاریاب ، حمید رضا مهریار ، حمید واحدی ، مرجان دشتی پور ، زهرا رحمانی اینی علیا ، امید گرکز*
گروه اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهرود، ایران.
چکیده:   (9 مشاهده)
سابقه و هدف: محیط یادگیری شامل کلیه شرایط و امکانات فیزیکی, روانی, عاطفی، عوامل فرهنگی و اجتماعی است که بر رشد و توسعه یادگیرنده در یک موسسه آموزشی تاثیر می گذارد و این مطالعه با هدف بررسی ادراک دانشجویان پزشکی عمومی از محیط یادگیری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه بصورت توصیفی-تحلیلی و به روش مقطعی و شیوه نمونه گیری تصادفی ساده بر روی 252 نفر از دانشجویان پزشکی در دو مقطع بالین و غیربالین در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد که برای جمع آوری اطلاعات از چک لیست اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه‌ DREEM استفاده شد که داده ها بعد از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS18 شده و با کمک آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، فراوانی و درصد) و آمار تحلیلی (تی تست، ضریب همبستگی اسپیرمن و ضریب همبستگی پیرسون) تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: در این مطالعه نتایج نشان داد که بین تمام ویژگی های دموگرافیک با نمره محیط آموزش ارتباط معنی داری وجود داشت، و بیشترین میانگین های نمره محیط آموزش در زیرگروههای به ترتیب در محیط یادگیری 14/6±98/42، جوآموزشی 89/5±90/42، تدریس اساتید 44/4±98/31، آمادگی تحصیلی خود 61/3±22/28 و موقعیت اجتماعی 90/3±71/22 بود و 9/66% دانشجویان از محیط آموزش خود دیدگاه کاملا مطلوب داشتند، و میانگین کلی نمره ادراک از محیط یادگیری 11/163±41/20 بود.
 نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که دانشجویان درک بسیار مطلوبی از محیط آموزشی خود دارند که نیازمند برنامه ریزی برای حفظ این شرایط است.
واژه‌های کلیدی: دانشجویان پزشکی، محیط یادگیری، دانشگاه
متن کامل [PDF 539 kb]   (11 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/3/23 | پذیرش: 1404/4/28 | انتشار: 1404/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Paryab S, Mehryar H, Vahedi H, Dashtipor M, Rahmani iniolia Z, Garkaz O. Examining the Perception of General Medical Students About the Learning Environment in Shahroud University of Medical Sciences. mededj 2025; 14
URL: http://mededj.ir/article-1-545-fa.html

پاریاب سحر، مهریار حمید رضا، واحدی حمید، دشتی پور مرجان، رحمانی اینی علیا زهرا، گرکز امید. بررسی ادراک دانشجویان پزشکی عمومی از محیط یادگیری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود. مجله آموزش پزشکی. 1404; 14 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-545-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4722
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)