[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 2 - ( 6-1392 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 37-45 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی سبکهای یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رامسر بر اساس الگوی یادگیری وارک (VARK)
زهرا جنت علیپور* ، نسرین نوابی، مهری جهانشاهی
MSc دانشگاه علوم پزشکی بابل
چکیده:   (9078 مشاهده)
خلاصه سابقه و هدف: سبک یادگیری از جمله عوامل مؤثر بر یادگیری است. آگاهی از ماهیت و انواع سبکهای یادگیری فراگیران به مدرسین کمک می کند تا روش آموزش خود را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان تغییر داده تا به بازدهی آموزشی مورد نظر دست یابند. لذا این پژوهش با هدف تعیین سبکهای یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رامسر بر اساس الگوی وارک صورت گرفت. مواد و روشها: پژوهش اخیر، مطالعه ای مقطعی توصیفی تحلیلی است که با شرکت132 دانشجوی پرستاری در دانشکده پرستاری - مامایی رامسر در سال تحصیلی 92-91 انجام شد. نمونه گیری به شیوه سرشماری و گرد آوری اطلاعات بصورت خودگزارش دهی با استفاده از پرسشنامه سبکهای یادگیری وارک (نسخه7) بود. داده ها با استفاده از نرم SPSS نسخه 16 و شاخصهای آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین سنی واحدهای پژوهش 94/1±73/20 سال بود. 93% از دانشجویان دارای شیوه یادگیری چند سبکی و 7% دارای شیوه یادگیری یک سبکی بودند. سبک یادگیری ترجیحی دانشجویان سبک شنیداری با فراوانی 38% و فراوانترین شیوه یادگیری چند سبکی، شیوه سه سبکی (51%) بود. نتیجه گیری: با توجه به فراوانی سبکهای یادگیری چند سبکی در بین دانشجویان و ماهیت دروس پرستاری، مدرسین باید از شیوه های یادگیری فعال که زمینه یادگیری را برای فراگیران چند سبکی فراهم می کند استفاده نمایند. لذا تعیین سبکهای غالب یادگیری دانشجویان و انطباق آن با روشهای تدریس اساتید و تدوین طرح درسها بر اساس سبکهای یادگیری، گروههای آموزشی را در جهت پیشبرد و ارتقاء اهداف آموزشی یاری خواهد نمود.
واژه‌های کلیدی: سبکهای یادگیری، دانشجویان پرستاری، الگوی وارک
متن کامل [PDF 436 kb]   (942 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۴/۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۶/۶ | انتشار: ۱۳۹۲/۶/۳۱
* نشانی نویسنده مسئول: گروه پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی فاطمه الزهرا، دانشگاه علوم پزشکی بابل، رامسر، ایران
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jannat Alipour Z, Navvabi N, Jahanshahi M. Evaluation of Nursing Students' Learning Styles Based on VARK Learning Pattern in Ramsar School of Nursing & Midwifery. 3. 2013; 1 (2) :37-45
URL: http://mededj.ir/article-1-36-fa.html

جنت علیپور زهرا، نوابی نسرین، جهانشاهی مهری. ارزیابی سبکهای یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رامسر بر اساس الگوی یادگیری وارک (VARK). 1. 1392; 1 (2) :37-45

URL: http://mededj.ir/article-1-36-fa.html



دوره 1، شماره 2 - ( 6-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل Biannual Journal of Medical Education Education Development Center (edc) Babol University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3741