[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 13 - ::
جلد 13 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی کیفیت مدیریت و اطلاع رسانی صبحانه کاری از دیدگاه شرکت کنندگان بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی بعد از استقرار سازوکار نوین اجرایی
سبحان رحیمی ، مریم قائمی امیری ، زینب پورعلیجان امیری ، سمانه جعفری روشن ، عاطفه مرید پور ، مصطفی مصطفی زاده بورا*
چکیده:   (480 مشاهده)
سابقه و هدف: : همایش آموزش پزشکی به عنوان یکی از بزرگترین رویداد علمی کشور نیاز به استفاده از شیوه‌های مدیریتی نوین در برگزاری رویدادهای مختلف آن، از جمله صبحانه­کاری دارد. از همین ­رو، این مطالعه با هدف تاثیر استفاده از شیوه نوین اجرایی در مدیریت و اطلاع­ رسانی صبحانه کاری در همایش آموزش پزشکی انجام گردید.
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی در ایران در سالهای ۱۴۰۲-۱۴۰۳ انجام گردید. نمونه گیری به صورت در دسترس و شامل کلیه افراد شرکت کننده در صبحانه کاری بوده است. در این مطالعه جهت ارتقا کیفیت جلسات صبحانه‌کاری: ۱-پوستر و پادکست های اطلاع رسانی موضوعات صبحانه کاری به صورت اختصاصی تهیه گردید. ۲-از اساتید با تجربه جهت مدیریت جلسات صبحانه کاری دعوت شد. پس از اتمام جلسات صبحانه کاری، اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از یک لینک نظرسنجی جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد که در مجموع ۲۵۰ نفر در این رویداد شرکت کردند که ۱۲۰ نفر با میانگین سنی ۹۳/۹±۹۲/۴۲ شامل ۶۱ زن و ۵۹ مرد، در نظرسنجی شرکت کردند.  %۷۵ از شرکت­کنندگان بیان کردند که صبحانه کاری متفاوت از سال‌های قبل برگزار گردید. ٪۴۹ از شرکت­کنندگان از پادکست­ها و پوسترها استفاده کرده بودند. ۶/۷۱% و ۵/۷۷ % از افراد به ترتیب به استفاده از پادکست و پوستر و مدیریت جلسه توسط اساتید مدعو در جهت ارتقای کیفیت جلسات صبحانه کاری نمره متوسط تا خیلی زیاد دادند. هم‌چنین، %۸۸ از شرکت­کنندگان رضایت بالایی از برگزاری صبحانه کاری داشتند. افرادی که به پادکست‌ها گوش دادند، به طور معنی داری از اطلاع‌رسانی و کل صبحانه­کاری رضایت بیشتری داشتند و معتقد بودند که پادکست و پوستر تاثیر بیشتری روی ارتقای آشنایی با موضوعات صبحانه کاری  و کیفیت این جلسات دارد.
نتیجه گیری: با توجه به کیفیت مدیریت و اطلاع رسانی مثبت صبحانه کاری از دیدگاه شرکت کنندگان بعد از استقرار سازوکار نوین اجرایی، پیشنهاد می‌گردد که از این روش‌ها در همایش‌های آینده در قسمت صبحانه­ کاری و سایر رویدادها استفاده گردد.
واژه‌های کلیدی: پادکست، همایش، اموزش پزشکی
متن کامل [PDF 635 kb]   (360 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/10/29 | پذیرش: 1403/1/15 | انتشار: 1403/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimi-Esbo S, Ghaemi-Amiri M, Pouralijan-Amiri Z, Jafari-Roshan S, Moridpour A, Mostafazadeh-Bora M. The assessment of managing and communicating Breakfast Sessions quality from the perspective of participants at the 25th Medical Education Congress after the Implementation of a Novel Executive Mechanism. mededj 2024; 13
URL: http://mededj.ir/article-1-519-fa.html

رحیمی سبحان، قائمی امیری مریم، پورعلیجان امیری زینب، جعفری روشن سمانه، مرید پور عاطفه، مصطفی زاده بورا مصطفی. بررسی کیفیت مدیریت و اطلاع رسانی صبحانه کاری از دیدگاه شرکت کنندگان بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی بعد از استقرار سازوکار نوین اجرایی. مجله آموزش پزشکی. 1403; 13 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-519-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)