[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 2 - ( 6-1392 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 58-66 برگشت به فهرست نسخه ها
تعیین عوامل موثر در میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی بابل: گامی ضروری در راستای آموزش پزشکی پاسخگوبه نیازهای جامعه
مریم سیدمجیدی * ، مینا مطلب نژاد، علی بیژنی، مونا صباغ زاده
دانشگاه علوم پزشکی بابل
چکیده:   (8231 مشاهده)
خلاصه سابقه و هدف: میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات ارائه شده در مراکز آموزشی درمانی، از مهمترین شاخص های کیفیت ارائه خدمات، می باشد. با توجه به اینکه یک نظام بهداشتی درمانی کارآمد فقط از طریق ارائه خدمات مطلوب می تواند به رسالت خود یعنی تامین سلامت افراد جامعه اقدام نماید، مطالعه حاضر جهت بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی بابل از خدمات درمانی ارائه شده انجام پذیرفت. مواد و روشها: این مطالعه مقطعی در سال 1389 بر روی پانصد بیمار مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی بابل با استفاده از پرسشنامه جهت بررسی میزان رضایت آنان از خدمات درمانی ارائه شده صورت پذیرفت. اطلاعات بدست آمده توسط آنالیزهای آماری T-Test, Oneway ANOVA, ضریب همبستگی پیرسون واسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: بین سن و میزان رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی ارائه شده ارتباط مستقیم وجود داشت (0001/0p<). ولی با سطح تحصیلات، جنسیت و داشتن یا نداشتن بیمه ارتباط معنی داری دیده نشد (05/0p>). به طور کلی میانگین نمره رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی ارائه شده 45/3±84/27 (از سقف 40) به دست آمد. همچنین 1/65% از بیماران، کیفیت ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی را عالی توصیف کردند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر به نظر می رسد که میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده دانشکده دندانپزشکی بابل در حد نسبتاً مطلوب قرار دارد و امید است با رفع مشکلات موجود و ارتقاء سطح کیفیت، کمیت خدمات و اصلاح روند پذیرش بتوان این میزان را ارتقاء بخشید.
واژه‌های کلیدی: رضایتمندی، بیمار، دندانپزشک، آموزش پزشکی پاسخگو
متن کامل [PDF 273 kb]   (2140 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۹/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۵/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۲/۶/۳۱
* نشانی نویسنده مسئول: مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، ایران
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seyedmajidi M, Motallebnejad M, Bijani A, Sabbagzadeh M. Defining Effective Factors on Patients' Satisfaction Referring to Dental Faculty in Babol University of Medical Sciences: A Principle Step to Socially Accountable Medical Education. 3. 2013; 1 (2) :58-66
URL: http://mededj.ir/article-1-39-fa.html

سیدمجیدی مریم، مطلب نژاد مینا، بیژنی علی، صباغ زاده مونا. تعیین عوامل موثر در میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی بابل: گامی ضروری در راستای آموزش پزشکی پاسخگوبه نیازهای جامعه . 1. 1392; 1 (2) :58-66

URL: http://mededj.ir/article-1-39-fa.html



دوره 1، شماره 2 - ( 6-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل Biannual Journal of Medical Education Education Development Center (edc) Babol University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3790