Journal archive for Google Scholar Robot!

Medical Education Journal

مجله آموزش پزشکی



Volume 12, Number 0 (2023-8)


Investigating the effect of virtual preparation programs to empower students in comprehensive exams based on Crickpatrick's evaluation model
بررسی تاثیر برنامه های مجازی آماده‌سازی جهت توانمندسازی دانشجویان در آزمون های جامع بر اساس مدل کریک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Histohub software is a way to improve the learning of medical students
نرم افزار هیستوهاب راهی جهت ارتقا یادگیری دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-assessment of medical interns on the quality of emergency education at Babol University of Medical Sciences
خودارزیابی کارورزان پزشکی از کیفیت آموزش اورژانسِ دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of virtual education in the field of learning interaction and evaluation from the point of view of dental students of Babol University of Medical Sciences in 2020-2021 based on Crickpatrick's model
ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی در حیطه‌ی یادگیری و ارزشیابی از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بر اساس مدل کریک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the quality of the virtual education in the field of teaching and familiarization with online tools on learning of dental students of babol medical university based on the Kirkpatrick educational effectiveness model during 2021-2022
ارزیابی اثر بخشی تدریس در آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس مدل ارزیابی کریک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the content quality of end-of-term virtual tests during Outbreak of COVID -19 from the perspective of dental students of Babol University of Medical Sciences
بررسی محتوای آزمون‌های مجازی پایان ترم در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Does gender affect the professional Competence of Babol dental students? A self-assessment study
آیا جنسیت در توانمندی حرفه ای دانشجویان دندانپزشکی بابل تاثیرگذار است؟ یک مطالعه خودارزیابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship between demographic characteristics and professional competence in dental students of Babol University of Medical Sciences
بررسی ارتباط خصوصیات دموگرافیک با توانمندی حرفه ای در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Health anxiety in Iranian university students: a scoping review
اضطراب سلامتی در دانشجویان دانشگاه های ایران : مروری دامنه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the status of education in the field of students of Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
بررسی وضعیت آموزش در عرصه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Novel educational game in medical education
بازی آموزشی نوین در علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Knowledge, Attitudes, and Behaviors of Clinical and Basic Science Students at Shahid Beheshti University of Medical Sciences Regarding the COVID-19 Crisis
بررسی دانش، نگرش و رفتار دانشجویان علوم بالینی و پایه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد بحران کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of The Emergency Paramedic Medicine Program in Iran and Greenwich University in England
مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره کارشناسی فوریت های پزشکی در ایران و دانشگاه گرینویچ انگلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating The Quality of The Clinical Learning Environment Based on The DREEM Model In Akbar Educational Hospital of Mashhad in 1400
بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی براساس الگوی DREEM در بیمارستان آموزشی اکبر شهر مشهد در سال 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a New Educational Curriculum for Pediatric Blood and Cancer Specialist Fellowship
طراحی کوریکولوم آموزشی جدید فلوشیب فوق‌تخصصی خون و سرطان کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Knowledge Level of Zahedan Dental Students About Modern Prophylactic Antibiotic Regimens In Various Dental Treatments 2022-2023
بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی زاهدان درموردرژیم‌های آنتی‌بیوتیک پروفیلاکسی نوین در درمان‌های مختلف دندانپزشکی در سال 1401
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Virtual Education System in Shoushtar Faculty of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic in 1400
ارزیابی نظام آموزش مجازی دانشکده علوم پزشکی شوشتر در دوران پاندمی کروناویروس در سال 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Communication Skills Training on Dental Students’ Clinical Empathy
اثرات آموزش مهارت های ارتباطی بر همدلی بالینی دانشجویان دندانپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Spiritual Intelligence and Burnout Among Mazandaran Medical School Residents During COVID-19 Disease Outbreak 2021-2022
بررسی همبستگی بین هوش معنوی و فرسودگی شغلی در دستیاران گروه‌های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ١٤٠٠
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effect of Traditional Teaching and Flipped Classroom on the Satisfaction, Motivation, and Learning Rate of Ardabil Dental Students in Diagnostic Pathology Course
مقایسه تأثیر روش تدریس سنتی و کلاس وارونه بر رضایت، انگیزش و میزان یادگیری دانشجویان دندانپزشکی اردبیل در درس آسیب شناسی تشخیصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Description of Virtual Education Research in Medical Universities in Iran: Scoping Review
توصیف پژوهش‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران: یک مطالعه مروری دامنه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design, Implementation, and Evaluation of The Training Course Based on the Flipped Classroom in Relation to the Interpretation of the Report of the Measurement of Physical Harmful Factors in the Work Environment for Undergraduate Students of Occupational Health
طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزشی مبتنی بر کلاس وارونه دررابطه‌با نحوه تفسیر گزارش اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور فیزیکی محیط کار برای دانشجویان کارشناسی بهداشت حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quantitative and Qualitative Evaluation of Four Choice Questions In Shahroud University of Medical Sciences During 2021-2022
ارزیابی کمی و کیفی سؤالات چهارگزینه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود 1400-1399
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Usability Evaluation of an Online Tutorial for “How to Write a Proposal” for Medical Sciences Students
تدوین و ارزیابی کاربردپذیری خودآموز آنلاین «آشنایی با نحوه نگارش پروپوزال» ویژه دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles