[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 12 - ::
جلد 12 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نرم افزار هیستوهاب راهی جهت ارتقا یادگیری دانشجویان علوم پزشکی
زینب غلام نیا شیروانی ، زینب حسینی مطلق ، لیلا بیگم حجازیان ، مریم قائمی امیری ، زهرا بابازاده*
گروه علوم تشریح
چکیده:   (129 مشاهده)
سابقه و هدف: با توجه به پیچیدگی و متنوع بودن مفاهیم بافت شناسی  و تاثیر مثبت نرم افزارهای مجازی بر آموزش این درس، مطالعه ای با هدف طراحی اجرا و ارزشیابی نرم افزار هیستوهاب در یادگیری دانشجویان علوم پزشکی بابل اجرا گردید.
مواد و روش­ها:  یک مطالعه نیمه تجربی بر روی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1400-1399 اجرا گردید. محتوای آموزشی سامانه هیستوهاب بر اساس سرفصل مصوب درس بافت شناسی در قالب فایل های الکترونیکی با استفاده از پاورپوینت، کمتازیا و وی-رکوردر طراحی گردید. هسیتوهاب نرم افزاری آموزشی، شامل "دوره های آموزشی"، "کتابخانه" می شد. تاثیر این نرم افزار بر رضایتمندی و یادگیری دانشجویان با استفاده از پرسشنامه روا و پایای رضایتمندی و نمرات آزمون نهایی درس بافت شناسی ارزیابی شد. اطلاعات توسط نرم افزار SPSS21 توصیف گردید.
یافته‌ها:  در این مطالعه 90 دانشجوی علوم پزشکی با میانگین سنی 59/1±04/20 شرکت کردند. امتیاز کل پرسشنامه رضایتمندی 7/4± 4/25 (از 30 امتیاز) بدست آمد. سوال مربوط به "ارتقا یادگیری" توسط نرم افزار بیشترین نمره (73/0±42/4) و "ماندگاری یادگیری" کمترین نمره (86/0±15/4) از 5 امتیاز را به خود اختصاص دادند. بیشترین نمره آزمون درس بافت شناسی (31/2±54/18) از 20 نمره، مربوط به دانشجویان رشته پزشکی بود.
نتیجه‌گیری: آموزش بافت شناسی با استفاده از نرم افزار هیستوهاب، می تواند موجب ارتقای میزان رضایت و یادگیری دانشجویان علوم پزشکی گرددکه می تواند در آموزش ترکیبی این درس لحاظ گردد.
واژه‌های کلیدی: نرم افزار آموزشی، بافت شناسی، یادگیری، رضایتمندی، دانشجویان علوم پزشکی
متن کامل [PDF 745 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/12/21 | پذیرش: 1402/5/15 | انتشار: 1402/5/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gholamnia-Shirvani Z, Hosseini-Motlagh Z, Hejazian L B, Ghaemi-Amiri M, Babazadeh Z. Histohub software is a way to improve the learning of medical students. mededj 2023; 12
URL: http://mededj.ir/article-1-489-fa.html

غلام نیا شیروانی زینب، حسینی مطلق زینب، حجازیان لیلا بیگم، قائمی امیری مریم، بابازاده زهرا. نرم افزار هیستوهاب راهی جهت ارتقا یادگیری دانشجویان علوم پزشکی. مجله آموزش پزشکی. 1402; 12 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-489-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 12 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)