[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 12 - ::
جلد 12 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی محتوای آزمون‌های مجازی پایان ترم در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
ملیکا نوروزانی کوهستانی ، نعیمه رعیت* ، محمدمهدی نقیبی سیستانی ، مریم قائمی امیری ، سیدعلی سیدمجیدی
دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران
چکیده:   (137 مشاهده)
سابقه و هدف:  با توجه به وقوع پاندمی کرونا، تغییرات در امر آموزش و ارزیابی دانشجویان به ویژه استفاده از فناوری های دیجیتالی اجتناب ناپذیر شد. در حال حاضر، ارزیابی رایانه‌ای یکی از عناصر اصلی در آموزش از راه دور محسوب میشود و هدف از این تحقیق بررسی محتوای آزمون های مجازی پایان ترم و عوامل مرتبط با ان در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد.
مواد و روش­ها:  پژوهش توصیفی مقطعی حاضر در سال 1401 بر روی تعدادی از دانشجویان رشته ی دندانپزشکی که آزمو‏ن‏های پایان ترم خود را به صورت مجازی گذرانده‏ بودند، اجرا گردید. پرسش نامه‏ای محقق ساخته طراحی و روایی و پایایی پرسش نامه تایید گردید. در نهایت تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون‌های آماری در نرم‏افزار آماری 26 SPSS انجام شد.
یافته‌ها:  مطابق یافته‌های پژوهش ، از مجموع 227 نفر از افراد شرکت‌کننده در مطالعه 7/50 % ایشان مذکر و 3/49% مونث بودند و میانگین معدل شرکت کنندگان بین 18-16 بود (5/51%). میانگین نمره کسب‌ شده در مورد محتوای آزمون‌های مجازی 6/0±08/3 و در حد متوسط بود. به طور کلی دیدگاه دانشجویان پسر با اختلاف بسیار جزئی اما معنادار، در مورد آزمون های مجازی نسبت به دانشجویان دختر بهتر بود (017/0 = P) . تفاوت آماری معنی داری بین دیدگاه دانشجویان با محل سکونت و معدل کل وجود نداشت (05/>0 P).
نتیجه‌گیری:  نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان داد که محتوای آزمون‌های مجازی پایان ترم در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در سطح متوسط بوده لذا جهت ارتقای کیفیت آزمون‌های مجازی، طراحی برنامه هایی جهت افزایش آگاهی ضرورت دارد.
واژه‌های کلیدی: محتوای آزمون های مجازی، دانشجویان دندانپزشکی، آزمون آنلاین
متن کامل [PDF 546 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/12/19 | پذیرش: 1402/5/15 | انتشار: 1402/5/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Evaluation of the content quality of end-of-term virtual tests during Outbreak of COVID -19 from the perspective of dental students of Babol University of Medical Sciences. mededj 2023; 12
URL: http://mededj.ir/article-1-485-fa.html

نوروزانی کوهستانی ملیکا، رعیت نعیمه، نقیبی سیستانی محمدمهدی، قائمی امیری مریم، سیدمجیدی سیدعلی. بررسی محتوای آزمون‌های مجازی پایان ترم در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله آموزش پزشکی. 1402; 12 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-485-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 12 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)