بررسی محتوای آزمونهای مجازی پایان ترم در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
|
ملیکا نوروزانی کوهستانی ، نعیمه رعیت* ، محمدمهدی نقیبی سیستانی ، مریم قائمی امیری ، سیدعلی سیدمجیدی |
دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران |
|
چکیده: (321 مشاهده) |
سابقه و هدف: با توجه به وقوع پاندمی کرونا، تغییرات در امر آموزش و ارزیابی دانشجویان به ویژه استفاده از فناوری های دیجیتالی اجتناب ناپذیر شد. در حال حاضر، ارزیابی رایانهای یکی از عناصر اصلی در آموزش از راه دور محسوب میشود و هدف از این تحقیق بررسی محتوای آزمون های مجازی پایان ترم و عوامل مرتبط با ان در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد.
مواد و روشها: پژوهش توصیفی مقطعی حاضر در سال 1401 بر روی تعدادی از دانشجویان رشته ی دندانپزشکی که آزمونهای پایان ترم خود را به صورت مجازی گذرانده بودند، اجرا گردید. پرسش نامهای محقق ساخته طراحی و روایی و پایایی پرسش نامه تایید گردید. در نهایت تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمونهای آماری در نرمافزار آماری 26 SPSS انجام شد.
یافتهها: مطابق یافتههای پژوهش ، از مجموع 227 نفر از افراد شرکتکننده در مطالعه 7/50 % ایشان مذکر و 3/49% مونث بودند و میانگین معدل شرکت کنندگان بین 18-16 بود (5/51%). میانگین نمره کسب شده در مورد محتوای آزمونهای مجازی 6/0±08/3 و در حد متوسط بود. به طور کلی دیدگاه دانشجویان پسر با اختلاف بسیار جزئی اما معنادار، در مورد آزمون های مجازی نسبت به دانشجویان دختر بهتر بود (017/0 = P) . تفاوت آماری معنی داری بین دیدگاه دانشجویان با محل سکونت و معدل کل وجود نداشت (05/>0 P).
نتیجهگیری: نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان داد که محتوای آزمونهای مجازی پایان ترم در دوران پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در سطح متوسط بوده لذا جهت ارتقای کیفیت آزمونهای مجازی، طراحی برنامه هایی جهت افزایش آگاهی ضرورت دارد. |
|
واژههای کلیدی: محتوای آزمون های مجازی، دانشجویان دندانپزشکی، آزمون آنلاین |
|
متن کامل [PDF 547 kb]
(147 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/12/19 | پذیرش: 1402/5/15 | انتشار: 1402/5/15
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|