[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 12 - ::
جلد 12 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی اثر بخشی تدریس در آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس مدل ارزیابی کریک پاتریک
مریم قائمی امیری ، صابر ضربجانی ، محمدمهدی نقیبی*
دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران
چکیده:   (289 مشاهده)
سابقه و هدف: همگام با پیشرفت فناوری در دنیای مدرن امروزی، نقش آموزش‌های مجازی در عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشجویان غیرقابل انکار می‌باشد.  این پژوهش با هدف ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی برمبنای سطح اول این مدل انجام گردیده است.
مواد و روش­ها:  نوع این مطالعه به صورت مقطعی بوده که در آن ۱۴۰نفر دانشجوی دندانپزشکی درحال تحصیل در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به پرسشنامه اثر بخشی آموزش مجازی پاسخ دادند. (Content Validity Ratio )CVR  جهت تایید روایی و کمی سازی نظرات متخصصان و (Content Validity Index) CVI جهت تایید قابلیت اجرای پرسشنامه استفاده شد. داده های حاصل از پرسشنامه جهت بررسی وارد نرم افزار  SPSS V.۲۰شد.
یافته‌ها:  پرسشنامه مذکور از نظر روایی شاخص عددی ۸۵/۰= CVRو ۸۰/۰=CVI را نشان داد. به طور کل دانشجویان اثر بخشی آموزش مجازی بر یادگیری را متوسط ۵۰٪ گزارش کردند. در حیطه تدریس ۵۲٪ اثربخشی اموزش مجازی و در میزان آشنایی با محیط و نرم افزارهای آموزش مجازی عدد ۵۷٪ گزارش شد.اطلاعات دموگرافیک با اثربخشی آموزش مجازی ارتباطی نداشت.
نتیجه‌گیری: اثر بخشی آموزش مجازی بر یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در حد متوسط بود. نتایج متوسط گزارش شده حاصل از حیطه های اثر بخشی به کیفیت ارائه و باز خورد آموزش مجازی توسط اساتید و امکانات آموزشی در آموزش مجازی و نگرش دانشجویان نسبت به آموزش مجازی وابسته بود.
واژه‌های کلیدی: اثربخشی، کریک پاتریک، آموزش مجازی، دانشجویان دندانپزشکی  
متن کامل [PDF 610 kb]   (151 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/12/19 | پذیرش: 1402/5/15 | انتشار: 1402/5/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghaemi-Amiri M, Zarbjani S, Naghibi Sistani M M. Investigating the quality of the virtual education in the field of teaching and familiarization with online tools on learning of dental students of babol medical university based on the Kirkpatrick educational effectiveness model during 2021-2022. mededj 2023; 12
URL: http://mededj.ir/article-1-486-fa.html

قائمی امیری مریم، ضربجانی صابر، نقیبی محمدمهدی. ارزیابی اثر بخشی تدریس در آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس مدل ارزیابی کریک پاتریک. مجله آموزش پزشکی. 1402; 12 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-486-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 12 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4660
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)