[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 12 - ::
جلد 12 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی نظام آموزش مجازی دانشکده علوم پزشکی شوشتر در دوران پاندمی کروناویروس در سال 1400
مجتبی کلانتر ، فاطمه عربی با شریک ، مریم اسدی* ، الهام پیرعباسی ، اعظم هنرمندپور ، فائزه سیف ، اعظم جهانگیری مهر
گروه تغذیه، دانشکده علوم پزشکی شوشتر، شوشتر، ایران.
چکیده:   (1203 مشاهده)

سابقه و هدف: همه‌گیری بیماری کووید-19 منجر به تحت‌تأثیر قرارگرفتن سیستم آموزشی کشور به دلیل غیرحضوری شدن مدارس، دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها شد. باتوجه‌به ابعاد مختلف آموزش مجازی از قبیل محتوای آموزشی، فعالیت‌های یاددهی - یادگیری، بازخورد، انعطاف‌پذیری و پشتیبانی، به نظر می‌رسد ارزیابی این نظام آموزشی، نیازمند داشتن دانش و مشارکت فعال مدرسین و فراگیران و حمایت‌های مراکز آموزشی باشد.
مواد و روش­ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی در سال 1400 با مشارکت 32 عضو هیات علمی و 212 دانشجوی گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده علوم پزشکی شوشتر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. از نرم‌افزار SPSS نسخه 20 برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. برای تعیین ارتباط بین متغیرهای کیفی از آزمون کای اسکوئر و برای مقایسه میانگین‌ها از آزمون تی تست مستقل استفاده شد. سطح معناداری نیز زیر 05/0 در نظر گرفته شد.
یافته‌ها: طبق نتایج، میانگین سنی برای اعضای هیات علمی 56 /5 ± 15/37 و برای دانشجویان 42/6 ± 75/23 بود. مطالعه حاضر نشان داد که نظام آموزش مجازی دانشکده علوم پزشکی شوشتر از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیات‌علمی در سطح متوسط و بالاتر از متوسط قرار دارد. اگر چه تنها مؤلفه یاددهی - یادگیری از دیدگاه دانشجویان (15 /1 ± 80/2) و اعضای هیات علمی (70 /0 ± 95/2) در سطح پایین‌تر از متوسط (نامطلوب) قرار داشت.
نتیجه‌گیری: جهت ارتقای کیفیت نظام آموزش مجازی توجه بیشتر و رفع موانع بهبود آموزش مجازی از نظر فعالیت‌های یاددهی یادگیری و همچنین از نظر تعامل و بازخورد  ضرورت دارد.


 

واژه‌های کلیدی: ارزیابی آموزش الکترونیکی، دانشکده علوم پزشکی شوشتر، کووید-19
متن کامل [PDF 539 kb]   (501 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/6/11 | پذیرش: 1402/5/15 | انتشار: 1402/5/15
فهرست منابع
1. Kerimbayev N. Virtual learning: Possibilities and realization. Education and Information Technologies. 2016;21(6):1521-33.
2. 111111111111
3. Safdari MR, Shekari S, Jafari E, Roshanravan M, Namdar Ahmadabad H. Evaluation of Virtual Educations System from the Viewpoints of Faculty Members and Students in NKUMS during the Pandemic Coronavirus 2019. Horizons of Medical Education Development. 2021 Jun 22;12(2):96-81. .[In Persian]
4. Schneider SL, Council ML. Distance learning in the era of COVID-19. Archives of dermatological research. 2021;313(5):389-90.
5. Rajabiian M, Saeedi M, Khakshour A, Saeidi K, Alipour-Anbarani M. Iranian Students’ Satisfaction with Virtual Education during the COVID-19 Pandemic: A Systematic Review. Medical Education Bulletin. 2023 Mar 1;4(1):625-39.
6. Hofmann H, Harding C, Youm J, Wiechmann W. Virtual bedside teaching rounds with patients with COVID‐19. Medical education. 2020.
7. Wilcha R-J. Effectiveness of virtual medical teaching during the COVID-19 crisis: systematic review. JMIR medical education. 2020;6(2):e20963.
8. . Murdock HM, Penner JC, Le S, Nematollahi S. Virtual Morning Report during COVID‐19: A novel model for case‐based teaching conferences. Medical education. 2020.
9. Kazerooni AR, Amini M, Tabari P, Moosavi M. Peer mentoring for medical students during the COVID‐19 pandemic via a social media platform. Medical education. 2020;54(8):762.
10. Kaur N, Dwivedi D, Arora J, Gandhi A. Study of the effectiveness of e-learning to conventional teaching in medical undergraduates amid COVID-19 pandemic. National Journal of Physiology, Pharmacy and Pharmacology. 2020;10(7):563-7.
11. Amir LR, Tanti I, Maharani DA, Wimardhani YS, Julia V, Sulijaya B, et al. Student perspective of classroom and distance learning during COVID-19 pandemic in the undergraduate dental study program Universitas Indonesia. BMC medical education. 2020;20(1):1-8.
12. Guadix SW, Winston GM, Chae JK, Haghdel A, Chen J, Younus I, et al. Medical student concerns relating to neurosurgery education during COVID-19. World neurosurgery. 2020;139:e836-e47.
13. Dedeilia A, Sotiropoulos MG, Hanrahan JG, Janga D, Dedeilias P, Sideris M. Medical and surgical education challenges and innovations in the COVID-19 era: a systematic review. In vivo. 2020;34(3 suppl):1603-11.
14. Hammond D, Louca C, Leeves L, Rampes S. Undergraduate medical education and Covid-19: engaged but abstract. Medical education online. 2020;25(1):1781379.
15. Kaup S, Jain R, Shivalli S, Pandey S, Kaup S. Sustaining academics during COVID-19 pandemic: the role of online teaching-learning. Indian Journal of Ophthalmology. 2020;68(6):1220.
16. Ahmady S, Shahbazi S, Heidari M. Transition to virtual learning during the coronavirus disease–2019 crisis in Iran: Opportunity or challenge? Disaster medicine and public health preparedness. 2020;14(3):e11-e2.
17. Atreya A, Acharya J. Distant virtual medical education during COVID‐19: Half a loaf of bread. The clinical teacher. 2020.
18. Carvalho VO, Conceição LSR, Gois Jr MB. COVID‐19 pandemic: Beyond medical education in Brazil. Journal of Cardiac Surgery. 2020;35(6):1170.
19. Surkhali B, Garbuja CK. Virtual learning during COVID-19 pandemic: pros and cons. Journal of Lumbini Medical College. 2020;8(1):154-5.
20. Garg T, Shrigiriwar A, Patel K. Trainee education during COVID-19. Neuroradiology. 2020;62:1057-8.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kalantar M, Arabi Basharic F, Asadi M, Pirabbasi E, Honarmandpour A, Seif F et al . Evaluation of the Virtual Education System in Shoushtar Faculty of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic in 1400. mededj 2023; 12
URL: http://mededj.ir/article-1-462-fa.html

کلانتر مجتبی، عربی با شریک فاطمه، اسدی مریم، پیرعباسی الهام، هنرمندپور اعظم، سیف فائزه و همکاران.. ارزیابی نظام آموزش مجازی دانشکده علوم پزشکی شوشتر در دوران پاندمی کروناویروس در سال 1400. مجله آموزش پزشکی. 1402; 12 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-462-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 12 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4657
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)