مرکز تحقیقات پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران
چکیده: (892 مشاهده)
"بازی" از کلمه لاتین "Paidia" به معنای سرگرمی (کودکانه) می آید و به خلاقیت، بداهه گویی مربوط می شود. بازی از سال 1960، به آموزش راه پیدا کرد. در حوزه آموزش، بازی برای تدوین و انتقال محتوا آموزشی نقش دارد. استفاده از بازی در آموزش برخلاف روش های سنتی، نه تنها یادگیری بصورت فعال برای کاربر فراهم می کند بلکه موجب تقویت انگیزه وی می شود. یادگیری فعالانه موجب ارتقا مهارت هایی همچون:حل مسئله و تصمیم گیری خواهد شد. با بکارگیری بازی در روش تدریس می توان آموزش پزشکی را متحول نمود. غایت جامع آموزش پزشکی کمک به صلاحیت حرفه ای دانشجویان است. رویکرد بازی در آموزش نیز به دانشجویان القا می کند که در محیط واقعی حضور دارند به تعبیر دیگر موجب غوطه وری آنان می شود در حدیکه چالش های بالین یا عرصه برایشان ملموس تر خواهد شد. علاوه بر این کیفیت ارائه خدمات به بیمار نیز ارتقا خواهد یافت.