Journal archive for Google Scholar Robot!

Medical Education Journal

مجله آموزش پزشکی



Volume 14, Number 0 (2025-4)


Design, implementation, and evaluation of the development of clinical educational empowerment and professional ethics of midwifery students in labor blocks based on the Near peer shadowing method
طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه توسعه توانمندسازی آموزش بالینی و اخلاق حرفه ای دانشجویان مامایی در بلوک های زایمانی مبتنی بر روش Near peer shadowing
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Knowledge and Attitude of General Dentists in Babol Regarding Oral Precancerous Lesions
بررسی آگاهی و نگرش دندانپزشکان عمومی شهر بابل در زمینه ضایعات پیش بدخیم دهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey of the clinical education status from the perspective of rehabilitation students at Babol University of Medical Sciences
بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان رشته های توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Medical English for Specific Purposes Training on Physicians' Clinical Performance: A Narrative Review
تأثیر آموزش انگلیسی تخصصی پزشکی (ESP) بر عملکرد بالینی پزشکان: یک مرور روایتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative comparison of the educational system and curriculum of the doctoral nursing course in Iran and Australia
مقایسه تطبیقی نظام آموزشی و برنامه درسی دوره دکتری پرستاری در ایران و استرالیا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study the effect of small group-based learning on the self-efficacy of health ambassadors regarding the disease of Salak in comprehensive health service centers of Borkhar city in 2024
بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر گروه های کوچک بر خودکارآمدی سفیران سلامت در مورد بیماری سالک در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان برخوار در سال۱۴۰۲-۱۴۰۳
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining barriers to patient education from nurses' perspective in Babol city educational and medical centers - A qualitative content analysis study
تبیین موانع آموزش به بیمار از دیدگاه پرستاران مراکز آموزشی درمانی شهر بابل _یک مطالعه تحلیل محتوی کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of patient education on Coronary Artery Bypass Grafting (CABG) stages on postoperative anxiety and pain
تاثیر آموزش مراحل جراحی بای پس عروق کرونر بر میزان اضطراب و درد بعد از عمل بیمار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A review of the effectiveness of virtual education interventions in medical science learners
مروری بر مداخلات اثربخشی آموزش مجازی در فراگیران علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design, implementation, and evaluation of the general knowledge training course on geriatric health, a need for all medical disciplines
طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزشی دانش عمومی سلامت سالمندی، نیاز تمامی رشته های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Competency-Based Medical Education: Establishing A Framework for Lifelong Learning
آموزش پزشکی مبتنی بر توانمندی: ایجاد چارچوبی برای یادگیری مادام العمر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs Assessment of the Anatomy Curriculum for Bachelor of Science in Anesthesia at Kashan University of Medical Sciences
نیازسنجی برنامه درسی آناتومی رشته کارشناسی هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles