[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 14 - ::
جلد 14 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان رشته های توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل
اکرم احمدی* ، زهرا اصغری ، مریم عباس زاده امیردهی ، مهدی دهقان
مرکز تحقیقات اختلالات حرکت، پژوهشکده سلامت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، بابل، ایران
چکیده:   (82 مشاهده)
سابقه و هدف: شناسایی دیدگاه دانشجویان درباره آموزش بالینی یکی از بهترین منابع برای شناسایی مشکلات آموزش بالینی و ارتقاء کیفیت آن است. در این پژوهش دیدگاه دانشجویان دانشکده توانبخشی بابل درباره آموزش بالینی مورد مطالعه قرارگرفت.
مواد و روش ها: 100 دانشجوی تر م 6 و 8 مشغول به تحصیل در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این مطالعه وارد شدند. از یک پرسشنامه استاندارد دارای 33 سوال و 5 زیرمقیاس جهت بررسی دیدگاه دانشجویان استفاده شد که هر سوال دارای سه گزینه مثبت، تا حدودی و منفی بود. همچنین دیدگاه دانشجویان در رشته‌های مختلف تحصیلی مورد مقایسه قرار گرفت.
یافته ها: میانگین نمره کل پرسشنامه در حدی نسبتا مطلوب در نظر گرفته شد(37/22). بالاترین درصد پاسخ‌های مثبت مربوط به مربی بالینی شامل اهمیت دادن به حضور به موقع دانشجو در کلینیک، علاقمندی مربی به کار بالینی (72%) و نیز سابقه کافی مربی بالینی (76%) بود. همچنین کمترین میزان درصد پاسخ مثبت مرتبط به امکانات رفاهی در محیط بالینی بود (20%). دانشجویان سه رشته فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی تفاوت معنادار آماری در دیدگاه نسبت به آموزش بالینی و زیرمقیاس های آن شامل اهداف و برنامه های آموزشی، مربی بالینی، برخورد با دانشجو، محیط آموزشی و نظارت و ارزشیابی نداشتند (05/0<P).
 نتیجه گیری: بنظر می‌رسد که دیدگاه دانشجویان رشته توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به آموزش بالینی در سطح نسبتا مطلوب است هر چند اجزایی مانند امکانات رفاهی و نیز توجه بیشتر به نظرات دانشجویان در برنامه ریزی کارآموزی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچینن عملکرد مطلوب مربیان بالینی یکی از نقاط قوت اموزش بالینی این دانشکده است.
واژه‌های کلیدی: دیدگاه، دانشجویان رشته های علوم توانبخشی، آموزش بالینی
متن کامل [PDF 528 kb]   (46 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/3/11 | پذیرش: 1404/4/2 | انتشار: 1404/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi A, Asghari Z, Abbaszadeh-Amirdehi M, Dehghan M. A survey of the clinical education status from the perspective of rehabilitation students at Babol University of Medical Sciences. mededj 2025; 14
URL: http://mededj.ir/article-1-540-fa.html

احمدی اکرم، اصغری زهرا، عباس زاده امیردهی مریم، دهقان مهدی. بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان رشته های توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله آموزش پزشکی. 1404; 14 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-540-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)