Journal archive for Google Scholar Robot!

Medical Education Journal

مجله آموزش پزشکی



Volume 13, Number 0 (2024-4)


Learning Styles of Dental Students at Babol University of Medical Sciences Using VARK Questionnaire
ارزیابی سبک‌های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل با استفاده از پرسشنامه وارک (VARK)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effect of the training program on nurses' perceived stress of dementia patients and its relationship with care burnout in Baqiyatullah Hospital
بررسی میزان اثر برنامه آموزشی بر استرس درک شده پرستاران در مراقبت از بیماران دمانس و ارتباط آن با فشار بار مراقبتی آنها در بیمارستان بقیه الله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of students' satisfaction with three teaching methods: Flipped class, Small groups, and Teacher role-playing in histology courses at Babol University of Medical Sciences.
مقایسه رضایتمندی دانشجویان از سه روش تدریس کلاس وارونه، گروه های کوچک و ایفای نقش استاد در درس بافت شناسی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The assessment of managing and communicating Breakfast Sessions quality from the perspective of participants at the 25th Medical Education Congress after the Implementation of a Novel Executive Mechanism
بررسی کیفیت مدیریت و اطلاع رسانی صبحانه کاری از دیدگاه شرکت کنندگان بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی بعد از استقرار سازوکار نوین اجرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the satisfaction of faculty members at Babol University of Medical Sciences with the mental empowerment course for the enhancement of medical education.
بررسی رضایتمندی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دوره توانمندسازی ذهنی جهت ارتقا آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Clinical Education Environment of Babol University of Medical Sciences Based on the DREEM Model (Educational Environment Assessment Tool of Dundee University) from the Point of View of Nursing Students in the Academic Year 1402
ارزیابی محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس الگوی DREEM (ابزار سنجش محیط آموزشی دانشگاه داندی) از دیدگاه دانشجویان پرستاری در سال تحصیلی 1402
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design, Implementation, and Evaluation of the Flipped Classroom Teaching Method in Cartilage Histology Course
طراحی، اجرا و ارزشیابی روش تدریس وارونه در مبحث غضروف درس بافت شناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-evaluation of the clinical skills status of newly arrived nurses of an educational hospital in Yazd based on the department's accreditation standards from 2020 to 2023
خودارزیابی وضعیت مهارت های بالینی پرستاران جدیدالورود بیمارستان آموزشی شهر یزد بر اساس استانداردهای اعتبار بخشی از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Grand Round, an effective approach to integrating evidence-based practice into clinical nursing education
گراند راند، رویکردی موثر در ادغام عملکرد مبتنی بر شواهد در آموزش بالینی پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective factors in empowering faculty members to achieve scientific authority from the point of view of faculty members of Babol University of Medical Sciences
عوامل موثر در توانمندسازی اعضای هیئت علمی جهت نیل به مرجعیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

To work or to continue to higher education? The choice of radiologic technology students at Shahroud University of Medical Sciences in 2023
اشتغال یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر؟ انتخاب دانشجویان کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال 1402
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evalution the effect of educational programs and facilities on interns' satisfaction with their professional capabilities in the cardiology department of Babol University of Medical Sciences
بررسی تاثیر برنامه و امکانات آموزشی در رضایتمندی کارورزان از توانمندی حرفه ای خود در بخش قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Knowledge and Attitude of Medical Students of Baqiyatullah University of Medical Sciences about Human Papilloma Virus Infection and Vaccine
بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در مورد عفونت و واکسن ویروس پاپیلومای انسانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the level of satisfaction of Babol University of Medical Sciences students with the educational support content of the book "Medical Terminology for Medical Professions"
بررسی میزان رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل از محتوای کمک آموزشی کتاب "ترمینولوژی پزشکی برای حرف پزشکی"
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Prosthetic Procedural Skills in Senior Dental Students using the Self-Assessment Method in 2023-2024
بررسی سطح مهارت‌های عملی دانشجویان سال آخر دندانپزشکی در پروتز‌های دندانی به روش خودارزیابی در سال تحصیلی 1403-1402
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the self-assessment results of Babol University of Medical Sciences medical interns from the DOPS and mini-CEX exams
بررسی نتایج خودارزیابی کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از آزمون های DOPS و mini-CEX
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation the Use of Smartphone by Babol Dental students in 2023
بررسی میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند توسط دانشجویان دانشکده دندانپزشکی در سال 1402
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of Emotional Intelligence in Medical Students at Babol University of Medical Sciences Based on the Bar-On Questionnaire
بررسی هوش هیجانی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس پرسشنامه بار_آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The necessity of artificial intelligence in the nursing curriculum
ضرورت هوش مصنوعی در برنامه درسی پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude, Occupational therapy, Academic field, Future career prospects
نگرش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Peer Evaluations and Satisfaction of Group Presentations of Physiology for Nursing Students
بررسی ارزشیابی همتایان از ارائه گروهی درس فیزیولوژی دانشجویان پرستاری و سنجش رضایت آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Study skills and Learning styles in Students of Shahrekord University of Medical Sciences in 1400
بررسی مهارت‌های مطالعه و سبک‌های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students’ Perspectives on Using NAVID Learning Management System in English Classes: Possibilities, Challenges and Directions
دیدگاه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در مورد سامانه مدیریت یادگیری نوید در کلاس های زبان انگلیسی: فرصت ها، چالش ها و راهکارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the experiences of clinical interdisciplinary cooperation (diagnostic, treatment and care team) in the Corona crisis in Tehran's Day Hospital.
تبیین تجارب همکاری میان‌رشته‌ای بالینی ( تیم تشخیصی ، درمانی و مراقبتی ) در بحران کرونا در بیمارستان دی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles