[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 13 - ::
جلد 13 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس الگوی DREEM (ابزار سنجش محیط آموزشی دانشگاه داندی) از دیدگاه دانشجویان پرستاری در سال تحصیلی 1402
سیده زینب حسینی مطلق ، احمد فتح الهی کوچه* ، محمدرضا سرمدی ، مریم قائمی امیری
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (435 مشاهده)
 سابقه و هدف: جهت ارزیابی محیط آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل  و بررسی مسائل و چالش هایی که دانشجویان پرستاری با آن مواجه هستند، از ابزار پرسشنامه DREEM استفاده نمودیم تا به دید جامعی نسبت به مشکلات محیط آموزشی دست یابیم.
مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی مقطعی می باشد و حجم نمونه (147 نفر) که به روش سرشماری انتخاب شدند. پرسشنامه دارای دو قسمت ؛ مشخصات جمعیت شناختی و 50 گویه در مبنای لیکرت پنج گزینه ای می باشد.. مقدار ضریب آلفای کرونباخ در داده های مربوطه برابر 95/0 محاسبه شده است که پایایی بسیار مطلوب را نشان می دهد.
یافته ها: نمره کل ارزیابی محیط آموزشی به صورت 40/30
±  06/122 گزارش شد که طبق تفسیر نمرات پرسشنامه، نمره ارزیابی کلی از دید دانشجویان مورد مطالعه متوسط رو به بالا بوده است بطور کلی بالاترین نمره مربوط به حیطه درک از یادگیری(93/29) و سپس درک از اتمسفر آموزشی(35/29) و پایین ترین نمره مربوط به حیطه درک از توانمندی علمی(64/19) و سپس درک از شرایط اجتماعی(74/16) بود. در همه حیطه ها دانشجویان سال سوم و چهارم بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند و پایین ترین امتیاز را دانشجویان سال دوم داشتند.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل شده، محیط آموزشی بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری متوسط به بالا است ولی جهت ارتقای شرایط  این امر نیازمند بازنگری بر برنامه ریزی های آموزشی و حل مسائلی هست که دانشجویان با آن مواجه شدند.
 
واژه‌های کلیدی: ابزار ارزشیابی دریم ، محیط آموزشی بالینی، دانشجویان پرستاری
متن کامل [PDF 600 kb]   (300 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/10/26 | پذیرش: 1403/1/15 | انتشار: 1403/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hosseini motlagh S Z, Sarmadi M, Ghaemi Amiri M. Evaluation of the Clinical Education Environment of Babol University of Medical Sciences Based on the DREEM Model (Educational Environment Assessment Tool of Dundee University) from the Point of View of Nursing Students in the Academic Year 1402. mededj 2024; 13
URL: http://mededj.ir/article-1-517-fa.html

حسینی مطلق سیده زینب، فتح الهی کوچه احمد، سرمدی محمدرضا، قائمی امیری مریم. ارزیابی محیط آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر اساس الگوی DREEM (ابزار سنجش محیط آموزشی دانشگاه داندی) از دیدگاه دانشجویان پرستاری در سال تحصیلی 1402. مجله آموزش پزشکی. 1403; 13 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-517-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)