[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلد 13 - ::
جلد 13 - صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر در توانمندسازی اعضای هیئت علمی جهت نیل به مرجعیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
هاجر ادیب ، زینب غلام نیا شیروانی ، سیده زینب حسینی مطلق ، مریم عباس زاده امیردهی ، زهرا مرادی ، مریم قائمی امیری*
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران
چکیده:   (512 مشاهده)
سابقه و هدف: در عصر حاضر، مرجعیت علمی محور اصلی توسعه کشور است و توانمندسازی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها به عنوان استراتژی کلیدی برای پیشرفت علمی و دستیابی به مرجعیت علمی مطرح می‌شود. این تحقیق به شناسایی عوامل مؤثر بر توانمندسازی اعضای هیئت‌علمی و ارائه راهکارهای عملی به منظور تقویت پتانسیل‌های علمی و پژوهشی می‌پردازد.
مواد و روش ها: به منظور پیمایش دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص مساله مورد پژوهش از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری نیز شامل تمام اعضای هیات علمی تمام وقت که به فعالیت های آموزشی یا پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده است که از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد180 نفر مورد پیمایش قرار گرفته شد.
یافته ها: نتایج نظرسنجی نشان می دهد که تمام گویه ها نمره مطلوب (بالاتر از 5/3) را کسب کرده اند بنابر این در خصوص نیل به مرجعیت علمی، دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اغلب مثبت است. اعضای هیئت علمی بیشترین امتیاز را به گویه " لزوم آشنایی هیات علمی با موضوع مرجعیت علمی" و کمترین امتیاز را به گویه "رابطه مستقیم رضایتمندی بیماران و ارتقا سلامت جامعه با مرجع بودن در رشته تخصصی" دادند.
نتیجه گیری: بنابر این در خصوص نیل به مرجعیت علمی، دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل مثبت بوده و معتقدند دستیابی به مرجعیت علمی با توانمندسازی اعضای هیات علمی جهت ارتقاء کیفیت دانشگاههای علوم پزشکی و نزدیک شدن بیشتر به استانداردهای جهانی در عرصه آموزش عالی سلامت، امکان پذیر می باشد.

واژه‌های کلیدی: مرجعیت علمی، توانمندسازی، اعضای هیات علمی
متن کامل [PDF 456 kb]   (488 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/8/20 | پذیرش: 1403/1/15 | انتشار: 1403/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Adib-Rad H, Gholamnia-Shirvani Z, Hosseini-Motlagh Z, Abbaszade-Amirdehi M, Moradi Z, Ghaemi-Amiri M. Effective factors in empowering faculty members to achieve scientific authority from the point of view of faculty members of Babol University of Medical Sciences. mededj 2024; 13
URL: http://mededj.ir/article-1-513-fa.html

ادیب هاجر، غلام نیا شیروانی زینب، حسینی مطلق سیده زینب، عباس زاده امیردهی مریم، مرادی زهرا، قائمی امیری مریم. عوامل موثر در توانمندسازی اعضای هیئت علمی جهت نیل به مرجعیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله آموزش پزشکی. 1403; 13 ()

URL: http://mededj.ir/article-1-513-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)