[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 2 - ( 6-1401 ) ::
جلد 10 شماره 2 صفحات 127-105 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگو جهت اجرای بهینه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی
راضیه قرباندوست ، حمیدرضا آراسته* ، حسین عباسیان ، حسن رضا زین آبادی ، آسمان شعبانی شفیع آبادی
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
چکیده:   (1106 مشاهده)
سابقه و هدف: مطالعه حاضر با هدف شناسایی و تبیین ابعاد و مولفه های الگوی اجرای بهینه بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی که فرصتی استثنایی برای دست اندرکاران  حوزه آموزش و مسئولین دانشگاه ها است، انجام  شد.
مواد و روش­ها: این مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوا و جامعه آماری پژوهش صاحب نظران و مطلعین کلیدی بود که با استقاده از نمونه گیری هدفمند با روش   گلوله برفی انتخاب شدند. و مصاحبه ها برای  شناسایی ابعاد تا اطمینان از اشباع نظری ادامه یافته است. تحلیل داده ها با نرم افزار مکس کیودا نسخه (10 Maxqda ) انجام شد. تحلیل داده ها  در بخش کیفی تحلیل محتوا  و برای اعتبار الگو  تکنیک دلفی  بود.
یافته‌ها: یافته های پژوهش نشان داد که الگوی اجرایی بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی دارای 9عامل اصلی  در دو بخش آسیب ها و اقدامات (اجرایی، ساختاری، سیاستی، محیطی، مدیریتی، انگیزشی، تناسب توانایی ها و شغل، فرهنگی، رهبری) و 21عامل فرعی بود. 
نتیجه‌گیری: مهمترین عامل اثرگذار براساس داده های پژوهش توجه به دیدگاه ها و تفاوت های هر دانشگاه می باشد  و مهمترین عامل  برای اجرای بهینه بسته های تحول اقدامات در حوزه رهبری است و این مهم به ما نشان میدهد اکر ذینفعان سازمان در تدوین راهبرد مشارکت داشته باشند انگیزه بیشتری  در جهت تحقق آن اهداف خواهد داشت این  الگو میتواند یک رویکرد پیشنهادی برای بهبود آموزش پزشکی باشد.
 
شماره‌ی مقاله: 8
واژه‌های کلیدی: تحول، نوآوری، آموزش پزشکی، آسیب شناسی، الگو
متن کامل [PDF 1085 kb]   (965 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/5/25 | پذیرش: 1401/7/15 | انتشار: 1401/7/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghorbandoost R, arasteh H, abasian H, zinababdi H, shafi abadi A. Pattern Design to Optimize Transformation and Innovation Packages in Medical Education. mededj 2022; 10 (2) : 8
URL: http://mededj.ir/article-1-414-fa.html

قرباندوست راضیه، آراسته حمیدرضا، عباسیان حسین، زین آبادی حسن رضا، شعبانی شفیع آبادی آسمان. طراحی الگو جهت اجرای بهینه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. مجله آموزش پزشکی. 1401; 10 (2) :105-127

URL: http://mededj.ir/article-1-414-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 2 - ( 6-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)