[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 2 - ( 6-1401 ) ::
جلد 10 شماره 2 صفحات 16-7 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی اثربخشی دوره آموزش مجازی احیای قلبی ریوی در کارکنان مامای بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
سمیه فارمد ، فائقه یوسفیان*
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده مجازی آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.
چکیده:   (1302 مشاهده)

سابقه و هدف: سازمان‌ها برای رشد و تعالی خود، توجه ویژه‌ای به آموزش ضمن خدمت اثربخش دارند. از طرفی مهارت‌های عملی و بالینی کارکنان ماما، فعالیت‌هایی پیچیده هستند و اجرای صحیح بسیاری از این مهارت‌ها، متضمن حیات بیمار می‌باشد و آموزش‌ها باید اصولی و اثربخش باشد. اثربخشی آموزشی و ارزشیابی باید بر اساس اصول علمی و مبتنی بر اهداف و شرایط سازمان صورت پذیرد تا نتایج مطمئنی را به همراه داشته باشد. در این مطالعه اثربخشی دوره آموزش مجازی احیای قلبی ریوی در کارکنان مامای بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد شده است.

مواد و روش‌ها: در پژوهش کاربردی حاضر، نحوه گردآوری میدانی و روش اجرا توصیفی از نوع مقطعی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان مامای بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد در سال 1400 می‌باشند که تعداد کل جامعه 80 نفر می‌باشد که با روش نمونه‌گیری سرشماری وارد مطالعه شده‌اند.

یافته‌ها: بررسی میزان رضایت سنجی کارکنان ماما از دوره آموزشی احیای قلبی ریوی نشان می‌دهد، %6/82 از کارکنان ماما دارای میزان رضایت زیاد و خیلی زیاد از دوره آموزشی بوده‌اند و بنابراین میزان رضایت افراد جامعه از برگزاری دوره آموزشی بالا بوده است. همچنین بررسی تفاوت پیش‌آزمون (94/8± 01/16) و پس‌آزمون (41/26 ± 53/20) نشان داد میانگین نمره پس‌آزمون کارکنان ماما افزایش‌یافته است.
نتیجه‌گیری: اجرای دوره آموزش مجازی احیای قلبی ریوی هم در سطح واکنش و هم در سطح یادگیری اثربخش می‌باشد و به نظر می‌رسد مدل کرک پاتریک، می‌تواند روشی مناسب جهت ارزشیابی اثربخشی آموزش‌های مجازی در حیطه احیای قلبی ریوی باشد.

شماره‌ی مقاله: 1
واژه‌های کلیدی: اثربخشی ، آموزش مجازی ، احیای قلبی ریوی
متن کامل [PDF 761 kb]   (844 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/6/29 | پذیرش: 1400/10/15 | انتشار: 1400/10/15
فهرست منابع
1. Mahmoudi, Hasid, Hajizadeh, Mohammad Mahdi, Abedi, Akram. Investigating the effectiveness of the training courses of the representative company personnel based on the Kirkpatrick evaluation model from the point of view of managers and employees. Training and development. 2017. No. 29, pp. 19-24.
2. Dehghani, Mohammad Hassan. Dehghani Tafti, Abbas Ali; Raadabadi, Mehdi. Evaluating the effectiveness of cardiopulmonary resuscitation training based on the Kirkpatrick model. Nursing education. 2018. Volume 8. Number 3. P. 28-34.
3. Akbari, Queen; Dari, Safora; Mahor, Tayyaba. Evaluating the effectiveness of in-service training in cardiopulmonary resuscitation: a report on the first two stages of the Kirkpatrick model. Development strategies in medical education. 2016. Third round. the first number.
4. Nassir Gharechedaghi, N. Fartash, A. & Ghotbi A. Evaluating the Effectiveness of E-Learning Courses Based on the Kirkpatrick Model. J. Basic. Appl. Sci. Res.2015. 2(6)5636-5643.
5. Fathi, Korosh. Evaluating the effectiveness of virtual education courses in Iran's higher education system (case study: Ferdowsi University of Mashhad). Information and communication technology in educational sciences. 1400. Period 4. Number 15.
6. Rabiei, Mehdi (2019). Examining the effectiveness of the virtual education course from the point of view of professors and students of Ferdowsi University of Mashhad, master's thesis. Shahid Beheshti University, Faculty of Educational Sciences and Psychology.
7. Seifi Hosseinabadi, Mahsa. Evaluating the effectiveness of the training course based on Kirkpatrick's levels of training managers. 2015. The second international conference of management elites.
8. Mohamed, R.AriyaniSarlis, A. Evaluating the Effectiveness of a Training Program Using the Four Level Kirkpatrick Model in the Banking Sector in Malaysia.Retrieved from:http://eprints.oum.edu.my2016.
9. Nassir Gharechedaghi, N. Fartash, A. & Ghotbi A. Evaluating the Effectiveness of E-Learning Courses Based on the Kirkpatrick Model. J. Basic. Appl. Sci. Res.2015. 2(6)5636-5643.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Farmad S, yosefian F. Evaluation of the Effectiveness of Virtual CPR Training in Midwives of Shahid Hasheminezhad Hospital in Mashhad. mededj 2022; 10 (2) : 1
URL: http://mededj.ir/article-1-406-fa.html

فارمد سمیه، یوسفیان فائقه. ارزشیابی اثربخشی دوره آموزش مجازی احیای قلبی ریوی در کارکنان مامای بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد. مجله آموزش پزشکی. 1401; 10 (2) :7-16

URL: http://mededj.ir/article-1-406-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 2 - ( 6-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)