[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 61-52 برگشت به فهرست نسخه ها
استراتژی مولتی‌مدیا در تدریس واحد مراقبت‌های جامع پرستاری در بخش‌های ویژه: راهکاری اثربخش در زمان شیوع بیماری COVID -19
نسرین نوابی* ، فاطمه غفاری ، عباس شمسعلی‌نیا
مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری، پژوهشکده سلامت، دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، بابل، ایران.
چکیده:   (3047 مشاهده)
سابقه و هدف: با شیوع بیماری کرونا و الزام به اجرای تدریس درسامانه نوید دانشگاه علوم­پزشکی بابل، پژوهشی با هدف تعیین استراتژی اثربخش در تدریس واحد مراقبت‌های جامع در پرستاری در بخش­های ویژه اجرا گردید.   
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر نیمه تجربی با مداخله یک گروه و در جامعه پژوهشی دانشجویان ترم شش پرستاری دانشکده پرستاری رامسر با تعداد31 نمونه، اجرا گردید. سه نرم خواندن نوار قلب، دیالیز و مولتی­مدیا پیس میکر، به علاوه فیلم های مولتی مدیا که مدرس از پاور پوینت تهیه نمود و هم‌چنین فیلم­های دانلود شده که به زبان فارسی برگردانده شده بود، به‌عنوان مطالب درسی در سامانه نوید بارگذاری گردید. درحین تدریس از برنامه واتس آپ نیز استفاده شد. در نهایت تاثیر کاربرد برنامه آموزشی براساس آزمون و رضایت‌مندی دانشجویان با فرم نظر سنجی لیکرت بررسی گردید.
یافته‌ها: در این بررسی31 نمونه شرکت داشتند. کاربرد استراتژی مولتی مدیا با میزان یادگیری نمونه‌ها رابطه معنادار مستقیم با ضریب همبستگی پیرسون معادل 78/0 = P نشان داد. رضایت از کاربرد این استراتژی در آموزش 81 درصد بوده است. 8/82 درصد دانشجویان از ضعف اینترنت منازل خود در دریافت پیام و مطالب بارگذاری ناراضی بودند. بالغ ‌بر 90 درصد شرکت کنندگان، ازکیفیت صدا و طراحی محیط مطالب بارگذاری شده، راضی بودند.  
نتیجه‌گیری: یادگیری الکترونیکی یک شیوه انعطاف پذیر است که امکان دسترسی به محتوای آموزشی چند رسانه ای و جذاب را در هر زمان و مکان برای دانشجویان پرستاری و پرستاران فراهم می سازد.
واژه‌های کلیدی: مولتی مدیا، تدریس، پرستاری، مراقبت‌های پرستاری ویژه
متن کامل [PDF 889 kb]   (1290 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/6/31 | پذیرش: 1400/6/31 | انتشار: 1400/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Navabi N, Ghafari F, Shamsalinia A. Multi Media Strategy in Teaching a Comprehensive Nursing Care Unit in CCU Wards:An Effective Solution At the Time of the Outbreak of COVID-19. mededj 2021; 9 (2) :52-61
URL: http://mededj.ir/article-1-377-fa.html

نوابی نسرین، غفاری فاطمه، شمسعلی‌نیا عباس. استراتژی مولتی‌مدیا در تدریس واحد مراقبت‌های جامع پرستاری در بخش‌های ویژه: راهکاری اثربخش در زمان شیوع بیماری COVID -19. مجله آموزش پزشکی. 1400; 9 (2) :52-61

URL: http://mededj.ir/article-1-377-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)