[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه های نشریه::
مقالات در دست انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 1 - ( 12-1391 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 60-56 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عملکرد دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با استفاده از ابزار 360 درجه
پرستو بهاروند* ، محمدرضا ناظر
، دانشگاه علوم پزشکی لرستان
چکیده:   (12713 مشاهده)
خلاصه سابقه و هدف: یکی از روشهای ارزشیابی فراگیران روش 360 درجه می باشد. هدف از انجام این مطالعه بررسی عملکرد دانشجویان در زمینه صلاحیت حرفه ای و رفتاری ایشان با استفاده از این روش بود. مواد و روشها: پرسشنامه هایی که به این منظور طراحی شده بودند و پیشتر در مطالعه جداگانه ای روایی و پایایی آنها به اثبات رسیده بود در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفتند. این پرسشنامه ها جهت ارزیابی دانشجویان، بین گروهها توزیع شد. داده های جمع آوری شده در نهایت با استفاده از pss-15 تحلیل گردید. میانگین نمرات هر یک از گروهها محاسبه شد. برای اندازه گیری پایایی پاسخها در میان هریک از گروه‌های ارزیابی کننده، ضریب همبستگی درون کلاسی (ICC) محاسبه گردید. همچنین به منظور تعیین میزان همبستگی بین نمرات حاصل از پرسشنامه ها با یکدیگر از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. جهت رتبه بندی دانشجویان میانگین کل نمرات داده شده ازسوی هریک از گروه های ارزیابی کننده محاسبه گردید. یافته ها: محاسبه ضریب همبستگی درون کلاسی (ICC) دامنه‌ای از 61/0 تا 83/0 نشان داد که حاکی از همبستگی بسیار خوب درمیان گروه های مختلف ارزیابی کننده می باشد. کمترین میانگین نمرات حاصل از ارزیابی توسط گروه های درگیر، مربوط به پرستاران بود. ضریب همبستگی بین تمام پرسشنامه ها معنادار نبود و دامنه آن 82/0-41/0 به دست آمد. در ارزیابی میانگین نمرات مربوط به دانشجویان توسط گروه های مختلف، ارتباط معنی داری بین نمرات ارزیابی توسط گروه پرستاران با سایر گروه های ارزیابی کننده وجود نداشت. میانگین رتبه محاسبه شده برای هر دانشجو نشان داد، دانشجویی که در رتبه بندی بالاترین رتبه را کسب کرده بود، به طور کلی توسط گروههای مختلف ارزیابی کننده رتبه وی بالا و دانشجویی که در رتبه بندی پایین ترین رتبه را کسب کرده بود، رتبه او پایین ارزیابی شده بود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه به نظر می رسد ابزار 360 درجه روش مناسبی برای ارزشیابی عملکرد دانشجویان از نظر صلاحیت حرفه ای و رفتاری باشد.
واژه‌های کلیدی: روش 360 درجه، عملکرد، دانشجویان پزشکی
متن کامل [PDF 232 kb]   (2787 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/9/6 | پذیرش: 1391/12/3 | انتشار: 1391/12/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Baharvand P, Nazer M. Assessment of Medical Students Performance in Lorestan University of Medical Sciences with 360-degree Method. mededj 2013; 1 (1) :56-60
URL: http://mededj.ir/article-1-31-fa.html

بهاروند پرستو، ناظر محمدرضا. بررسی عملکرد دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با استفاده از ابزار 360 درجه. مجله آموزش پزشکی. 1391; 1 (1) :56-60

URL: http://mededj.ir/article-1-31-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( 12-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)