[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 28-39 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه دیدگاه‌های دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های سراسری و آزاد استان یزد در مورد عوامل مرتبط با یادگیری بالینی
مهناز امامی میبدی ، خدیجه نصیریانی* ، بی بی نجمه عبادی
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز تحقیقات سلامت مادر و کودک، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران.
چکیده:   (164 مشاهده)
سابقه و هدف: آموزش بالینی حدود نیمی از زمان دوران تحصیلی دانشجویان پرستاری را تشکیل می‌دهد. لذا مطالعه حاضر باهدف تعیین و مقایسه دیدگاه‌های دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های سراسری و آزاد استان یزد در مورد عوامل مرتبط با یادگیری بالینی انجام شد.
مواد و روش‌ها: در این مطالعه توصیفی تحلیلی و مقطعی، ۲۰۰ نفر از دانشجویان سال سه و چهار پرستاری دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی استان یزد به روش تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه "عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری" جمع‌آوری گردید. داده‌ها با نرم‌افزار  SPSS 16، آمار توصیفی و آزمون‌های تی مستقل و آنالیز واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: نمره کلی از دیدگاه دانشجویان پرستاری سراسری و آزاد از 100 به ترتیب 02/58 و 53/61 بود . نتایج آزمون تی مستقل نشانگر تفاوت معنادار آماری بین دیدگاه دانشجویان سراسری و آزاد در حیطه‌های ارزشیابی (01/0=P ارتباطات حرفه‌ای (001/0=P) و دانشجو (005/0=P) بود.
نتیجه‌گیری: بر اساس دیدگاه دانشجویان کلیه حیطه‌ها در سطح متوسط قرار دارد، بنابراین لازم است برنامه‌ریزان و متصدیان آموزش پرستاری جهت شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف و ارتقای کیفیت آموزش بالینی به‌طور مستمر به بررسی وضعیت موجود پرداخته و از طرفی دانشگاه‌های سراسری و آزاد از تجربیات مثبت یکدیگر جهت بهبود آموزش بالینی استفاده نمایند.
واژه‌های کلیدی: پرستاری، آموزش بالینی، ارزشیابی
متن کامل [PDF 1175 kb]   (41 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/6/31 | پذیرش: 1400/6/31 | انتشار: 1400/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

emami M, nasiriani K, ebadi B B N. Comparison of Nursing Students' View of National and Free Universities of Yazd Province on Factors Related to Clinical Learning. mededj. 2021; 9 (2) :28-39
URL: http://mededj.ir/article-1-375-fa.html

امامی میبدی مهناز، نصیریانی خدیجه، عبادی بی بی نجمه. مقایسه دیدگاه‌های دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های سراسری و آزاد استان یزد در مورد عوامل مرتبط با یادگیری بالینی. آموزش پزشکی. 1400; 9 (2) :28-39

URL: http://mededj.ir/article-1-375-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4341
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)