[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 72-62 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی رضایت دانشجویان از آموزش مجازی در پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی بابل در زمان شیوع همه‌گیری COVID-19
نغمه ضیایی ، رومینا حمزه پور ، مهران باقرتبار ، سودابه علیدادی* ، مریم قائمی امیری
دفتر توسعه مطالعات و آموزش علوم پزشکی، پردیس خودگردان، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران.
چکیده:   (438 مشاهده)
سابقه و هدف: با توجه به تغییر شیوه‌های آموزشی و مجازی شدن کلاس‌های دانشگاهی در پی همه‌گیری COVID-19، پس از اقدامات لازم در این­خصوص، جهت بررسی بازخورد دانشجویان نسبت به آنچه در طول سال تحصیلی 1400-1399 تجربه نمودند، در این مطالعه اقدام به سنجش میزان رضایت دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی بابل از شیوه آموزش و ارزشیابی مجازی نمودیم.
مواد و روش‌ها: در این مطالعه مقطعی با استفاده از پرسشنامه محقق­ساخته سطح رضایت دانشجویان از آموزش مجازی و آزمون‌های پایان‌ترم مورد ارزیابی قرار گرفت. نظرسنجی از طریق سامانه فرادید برگزار گردید. نتایج به صورت فراوانی و درصد فراوانی گزارش گردید.
یافته‌ها: مجموعاً 250 دانشجو با میزان مشارکت 85/66 درصد از 4 رشته پزشکی عمومی، دندانپزشکی عمومی، کارشناسی فیزیوتراپی و کارشناسی پرستاری در مطالعه شرکت کردند. میزان رضایت کلی دانشجویان نسبت به آموزش مجازی و امکان ایجاد رابطه دوطرفه میان اساتید و دانشجویان و ارائه بازخورد مناسب، در هر 4 رشته متوسط بود. در رابطه با نحوه ارزشیابی پایان‌ترم، 5/ 84درصد از دانشجویان سطح رضایت متوسط و کمتر داشتند. در رابطه با روش تدریس ترجیحی، گزینه انتخابی دانشجویان در تمامی رشته‌ها، روش تدریس حضوری بود.
نتیجه‌گیری: با توجه به شرایط کنونی و قبول این واقعیت که آموزش‌ها باید به سمت مجازی شدن برود، به نظر می‌رسد باید اقدامات بیشتری در خصوص بالا بردن سطح کیفی آموزش مجازی صورت بگیرد تا شیوه‌های تعاملی بتوانند جایگاه خود را در شیوه آموزش مجازی پیدا کنند.
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، کلاس‌های آنلاین، رضایت‌مندی، دانشجویان
متن کامل [PDF 989 kb]   (210 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/6/31 | پذیرش: 1400/6/31 | انتشار: 1400/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ziaie N, Hamzehpour R, Baghertabar M, Alidadi S, Ghaemi Amiri M. Evaluation of Students' Satisfaction with Virtual Education in the Self-Governing Campus of Babol University of Medical Sciences During the Pandemic of COVID-19. mededj. 2021; 9 (2) :62-72
URL: http://mededj.ir/article-1-378-fa.html

ضیایی نغمه، حمزه پور رومینا، باقرتبار مهران، علیدادی سودابه، قائمی امیری مریم. ارزیابی رضایت دانشجویان از آموزش مجازی در پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی بابل در زمان شیوع همه‌گیری COVID-19. آموزش پزشکی. 1400; 9 (2) :72-62

URL: http://mededj.ir/article-1-378-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4343
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)