[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 1 - ( 12-1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 45-51 برگشت به فهرست نسخه ها
میزان تاثیر برخی از عوامل اجتماعی ، خانوادگی و آموزشی برافت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پردیس خودگردان رامسر
چکیده:   (390 مشاهده)
 
خلاصه
سابقه و هدف: به اعتقاد صاحب نظران یکی از بهترین روشها برای ایجاد و حفظ نظام آموزشی خوب تربیت افراد کارآمد و متخصص است. اُفت تحصیلی زمانی اتفاق می افتد که فاصله قابل توجهی بین استعداد بالقوه و توان بالفعل افراد در فعالیت های درسی و پیشرفت تحصیلی ایجاد شود. .از این رو افزایش کیفیت نظام آموزشی به عنوان اثرگذارترین عامل درتوسعه کشورها محسوب میشوند. لذا در این مطالعه بر این شدیم تا اثر فاکتورهای اجتماعی ، خانوادگی و آموزشی را بر افت تحصیلی دانشجویان پردیس خودگردان رامسر بررسی نماییم.
 
مواد و روشها: این مطالعه مقطعی از نوع توصیفی تحلیلی می باشد. در کل حجم نمونه ما بر اساس فرمول کوکران، 306 دانشجو با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه تکمیل شده ، جمع آوری و بررسی گردید.  جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان  ورودی 91  الی 94 رشته داروسازی و پزشکی که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران - رامسر در سال تحصیلی 1395  در حال تحصیل می باشد . که مجموع دانشجویان دارای افت تحصیلی و بدون افت را شامل می شود.
یافته ها: در این مطالعه، 61 نفر از دانشجویان پزشکی و داروسازی که افت تحصیلی داشتند ، دارای میانگین سن 1.66±24.14 سال بوده و دلایل افت تحصیلی را  علاقمندی زیاد به رشته، تاهل، درآمد خوب رشته های پزشکی و داروسازی(به  ترتیب  46.3% ، 49.2%، و 32.8%)  دانسته اند.  همچنین  عدم پیگیری والدین ، اختلاف سلایق با والدین،  نوع محل سکونت، طلاق و اختلاف والدین،  فوت والدین، بیماری والدین( به ترتیب  32.8% ، 37.7% ،  31.1% ، 36.1% ، 62.3%،  41%  )  در افت تحصیلی دانشجویان موثر بوده است.
نتیجه گیری: در مطالعه ما عوامل  اجتماعی ، خانوادگی و آموزشی  از دیدگاه دانشجویان در افت تحصیلی دانشجویان پزشکی و داروسازی پردیس خودگردان رامسر موثر بوده اند.
 واژه های کلیدی: افت تحصیلی ، اجتماعی ، خانوادگی ، آموزشی ، دیدگاه دانشجویان
واژه‌های کلیدی: افت تحصیلی، اجتماعی، خانوادگی، آموزشی، دیدگاه دانشجویان
متن کامل [PDF 788 kb]   (97 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/2/7 | پذیرش: 1399/2/7 | انتشار: 1399/2/7
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of social, familial and educational factors of academic failure from the perspective of Ramsar Campus students. 3. 2020; 8 (1) :45-51
URL: http://mededj.ir/article-1-325-fa.html

میزان تاثیر برخی از عوامل اجتماعی ، خانوادگی و آموزشی برافت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پردیس خودگردان رامسر. 1. 1398; 8 (1) :45-51

URL: http://mededj.ir/article-1-325-fa.html



دوره 8، شماره 1 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بابل Biannual Journal of Medical Education Education Development Center (edc) Babol University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 4162