AU - Farmad, Somayeh AU - yosefian, faeghe TI - Evaluation of the Effectiveness of Virtual CPR Training in Midwives of Shahid Hasheminezhad Hospital in Mashhad PT - JOURNAL ARTICLE TA - babol-mej JN - babol-mej VO - 10 VI - 2 IP - 2 4099 - http://mededj.ir/article-1-406-fa.html 4100 - http://mededj.ir/article-1-406-fa.pdf SO - babol-mej 2 AB  - سابقه و هدف: سازمان‌ها برای رشد و تعالی خود، توجه ویژه‌ای به آموزش ضمن خدمت اثربخش دارند. از طرفی مهارت‌های عملی و بالینی کارکنان ماما، فعالیت‌هایی پیچیده هستند و اجرای صحیح بسیاری از این مهارت‌ها، متضمن حیات بیمار می‌باشد و آموزش‌ها باید اصولی و اثربخش باشد. اثربخشی آموزشی و ارزشیابی باید بر اساس اصول علمی و مبتنی بر اهداف و شرایط سازمان صورت پذیرد تا نتایج مطمئنی را به همراه داشته باشد. در این مطالعه اثربخشی دوره آموزش مجازی احیای قلبی ریوی در کارکنان مامای بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد شده است. مواد و روش‌ها: در پژوهش کاربردی حاضر، نحوه گردآوری میدانی و روش اجرا توصیفی از نوع مقطعی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان مامای بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد در سال 1400 می‌باشند که تعداد کل جامعه 80 نفر می‌باشد که با روش نمونه‌گیری سرشماری وارد مطالعه شده‌اند. یافته‌ها: بررسی میزان رضایت سنجی کارکنان ماما از دوره آموزشی احیای قلبی ریوی نشان می‌دهد، %6/82 از کارکنان ماما دارای میزان رضایت زیاد و خیلی زیاد از دوره آموزشی بوده‌اند و بنابراین میزان رضایت افراد جامعه از برگزاری دوره آموزشی بالا بوده است. همچنین بررسی تفاوت پیش‌آزمون (94/8± 01/16) و پس‌آزمون (41/26 ± 53/20) نشان داد میانگین نمره پس‌آزمون کارکنان ماما افزایش‌یافته است. نتیجه‌گیری: اجرای دوره آموزش مجازی احیای قلبی ریوی هم در سطح واکنش و هم در سطح یادگیری اثربخش می‌باشد و به نظر می‌رسد مدل کرک پاتریک، می‌تواند روشی مناسب جهت ارزشیابی اثربخشی آموزش‌های مجازی در حیطه احیای قلبی ریوی باشد. CP - IRAN IN - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی LG - eng PB - babol-mej PG - 7 PT - Research YR - 2022