TY - JOUR T1 - Survey of Nursing Students and Educators' Satisfaction with the Logbook of Adult-Elderly Nursing Courses TT - بررسی رضایتمندی دانشجویان و مربیان پرستاری از لاگ بوک دروس پرستاری بزرگسالان و پرستاری سالمندی JF - babol-mej JO - babol-mej VL - 10 IS - 1 UR - http://mededj.ir/article-1-392-fa.html Y1 - 2022 SP - 19 EP - 30 KW - Student Evaluation KW - Nursing Students KW - Nursing Instructors KW - Logbook KW - Satisfaction N2 - سابقه و هدف: با توجه به آخرین تغییرات صورت گرفته در سرفصل کارشناسی پیوسته پرستاری، مطالعه حاضر باهدف بررسی لاگ بوک دروس پرستاری بزرگسالان سالمندی بر رضایتمندی دانشجویان پرستاری و مربیان انجام گرفت. مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است که به‌صورت در دسترس در سال 1400 بر روی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد صورت گرفت. جامعه پژوهش شامل دانشجویان ترم 3،4، 5 می‌باشد که مشغول به گذراندن کارآموزی درس پرستاری بزرگسالان سالمندی 1-2-3 می‌باشند. این پژوهش در چهار گام انجام شد. گام اول طراحی لاگ بوک بود. گام دوم: جلسات آموزشی و توجیهی جهت دانشجویان و مربیان. گام سوم: اجرای تکمیل لاگ بوک. گام چهارم: رضایت سنجی. یافته‌ها: در این مطالعه 70 دانشجوی پرستاری 35 نفر مرد (50%) و 35 نفر زن (50%) شرکت داشتند. 54 نفر (7/77%) از شرکت‌کنندگان دانشجو مجرد و 16 نفر (3/22%) از آن‌ها متأهل بودند. بر اساس دیدگاه دانشجویان در مورداستفاده از لاگ بوک اکثریت گویه ها، همچون آشنایی با وظایف و اهداف کارآموزی، روشن شدن انتظارات، تمرکز یاددهی و یادگیری، برانگیختن نیازهای آموزشی رضایت متوسط کسب نمودند. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌ها دانشجویان و مربیان از به‌کارگیری لاگ بوک در دروس پرستاری بزرگسالان - سالمندان رضایت داشتند. اما به نظر می‌رسد لاگ بوک برای ثبت بعضی اهداف در آموزش بالینی کارایی لازم را نداشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود ضمن اصلاح آیتم‌های لاگ بوک در جهت ارتقا و بهره‌گیری بیشتری آن بکوشند و از روش‌های دیگر برای ثبت آن استفاده نمود. M3 10.22088/mededj.10.1.19 ER -