TY - JOUR T1 - Satisfaction of Medical Residents of Shahid Beheshti University of Medical Sciences from the training of Cross Sectional Anatomy and CT SCAN TT - بررسی رضایتمندی دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تاثیر آموزش آناتومی مقطعی و CT SCAN JF - babol-mej JO - babol-mej VL - 7 IS - 2 UR - http://mededj.ir/article-1-304-fa.html Y1 - 2019 SP - 30 EP - 33 KW - Anatomy training KW - Sectional anatomy KW - Nuclear medicine N2 - سابقه و هدف: رشته تخصصی پزشکی هسته ای که بر مبنای تصویربرداری عملکرد ارگانهای مختلف است در سالهای اخیر با پیشرفت تکنیکهای تصویربرداری به سمت تصویربرداریهای تلفیقی (hybrid imaging) با روشهای رادیولوژیک پیش رفته است که نیاز به دانستن آناتومی مقطعی را ایجاب میکند. از سوی دیگر با توجه به گذشت زمان زیاد از آموزش آناتومی در دوران علوم پایه بخش عمده دانش آناتومی به فراموشی سپرده شده است. مواد و روشها: این تحقیق بصورت مطالعه تجربی انجام شد. در ابتدا توسط اساتید گروه آناتومی دانشکده پزشکی آموزش آناتومی با تاکید بر آناتومی مقطعی تدریس شد و بدنبال آن آناتومی مقطعی CT scan توسط اساتید پزشکی هسته ای آموزش داده شد. در پایان سال طی پرسش نامه ای میزان رضایت دستیاران از روشهای مختلف (شامل دوره چرخشی رادیولوژی, کلاسهای آناتومی و کلاسهای CT) نیز نظر اساتید در مورد تغییر نگرش و ارتقائ علمی دستیاران و در نهایت نتایج دستیاران در دوره های اخیر بورد مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: از 16 دستیار پزشکی هسته ای 15 نفر(93.75%) از روش برگزار شده رضایت داشتند. 14 نفر(87.5%) معتقد بودند که برگزاری کلاس های آناتومی به فهم بهتر مقاطع CT اسکن کمک میکند .هچنین 100% دستیاران بیان داشتند که بعد از برگزاری دوره های جدید آموزش CT اسکن اعتماد به نفس بیشتری در تفسیر کلیشه های CT داشته اند. نظرسنجی از اساتید گروه و نیزنتایج مثبت امتحان بورد تاکید کننده اثر مثبت آموزش فوق بود. نتیجه گیری: آموزش همزمان آناتومی و آناتومی مقطعی میتواند باعث بهبود یادگیری آناتومی مقطعی CT scan شود. M3 ER -