[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 1 - ( 10-1400 ) ::
جلد 10 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی پاورپوینت های انیمیشنی، در تدریس آناتومی: راهی جهت یادگیری آسان و بهتر آناتومی برای دانشجویان علوم پزشکی
لیلا بیگم حجازیان*، زینب غلام نیا، زینب حسینی مطلق
چکیده:   (113 مشاهده)
سابقه و هدف: بکارگیری تصاویر انیمیشن درتدریس درس آناتومی برای آموزش آسان و ایجاد قدرت تجسم سه بعدی و فضایی دانشجویان از ارگان های آناتومیکی می باشد. بنابراین مطالعه حاضر با هدف طراحی، اجرا و ارزشیابی تدریس با روش تصاویر انیمیشن آناتومی بر واکنش و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل تنظیم گردید.
مواد وروش: مبحث مورد نظر(استخوان، رباط، عضلات، عروق، اعصاب، لایه بندی های سطحی و عمقی پوست و فاسیا ها و...)در محیط پاورپوینت، بر روی تصاویرخام به  صورت انیمیشن ساخته می شود. جهت یادگیری بهتر دانشجویان شکل خام بصورت برگه یا فایل خام در اختیار دانشجویان قرار داده می شود، و دانشجو همگام با پرزنت، تمام تصویر را گام به گام با توضیحات استاد، بر روی برگه  یا موبایل و تبلت می کشند.  به منظورارزشیابی تاثیر کاربرد اسلایدهای انیمیشن در تدریس آناتومی، ازسطح اول ودوم هرم مدیفیه کرک پاتریک استفاده گردید. تجزیه وتحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS21 و با استفاده ازآمارتوصیفی(درصد،فراوانی،شاخص مرکزی وپراکندگی) و تحلیلی (همبستگی پیرسون) انجام شد.
یافته ها: در قسمت رضایت سنجی از روش تدریس، سوال 1 (جذاب و لذت بخش بودن تدریس) بیشترین میانگین± انحراف معیار (4.36±0.79) (از 5 امتیاز) و سوال 3 (ارتقا مهارت برای کار در آینده) کمترین میانگین± انحراف معیار (4.16±0.99) (از 5 امتیاز) را به خود اختصاص دادند. میانگین± انحراف معیار دانشجویان 21.48±5.54 از 30 نمره بوده است.
نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که بکارگیری انیمیشن در تدریس آناتومی، می تواند موجب ارتقای میزان رضایت (واکنش)، نمرات و یادگیری دانشجویان علوم پزشکی گردد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/12 | پذیرش: 1400/10/15 | انتشار: 1400/10/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hejazian L, gholamnia Z, hoseini motlagh Z. Designing Animated PowerPoints, in teaching anatomy: a way to easily learn anatomy for medical students. mededj. 2022; 10 (1)
URL: http://mededj.ir/article-1-386-fa.html

حجازیان لیلا بیگم، غلام نیا زینب، حسینی مطلق زینب. طراحی پاورپوینت های انیمیشنی، در تدریس آناتومی: راهی جهت یادگیری آسان و بهتر آناتومی برای دانشجویان علوم پزشکی. آموزش پزشکی. 1400; 10 (1)

URL: http://mededj.ir/article-1-386-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 1 - ( 10-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوفصلنامه آموزش پزشکی Medical Education Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4374
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)