RT - Journal Article T1 - The Impact of Report writing Training on the Quality of Auditory Reporting in Audiology Students and Graduates of Ahvaz University of Medical Sciences in 1396-1398 JF - babol-mej YR - 2020 JO - babol-mej VO - 8 IS - 2 UR - http://mededj.ir/article-1-338-fa.html SP - 16 EP - 20 K1 - Education K1 - Report writing K1 - Auditory AB - خلاصه سابقه و هدف: گزارش نویسی یک چارچوب فعالیتی و اقدام ضروری برای ارایه نتایج آزمون های شنوایی شناسی است. یکی از روشهای آموزش گزارش نویسی برگزاری کارگاههای آموزشی است. هدف کلی این پژوهش بررسی تاثیر گزارش نویسی بر کیفیت گزارش شنوایی شناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز است. مواد و روشها: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی یک گروهی (قبل و بعد) است. 57 شنوایی شناس در کارگاه گزارش نویسی شرکت کردند و سوالات فرم پیش و پس آزمون را تکمیل کردند. برای جمع آوری داده ها از چک لیست استفاده گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی و به منظور مقایسه نتایج قبل و پس از مداخله آموزشی از آزمون آماری ویلکاکسون استفاده شد. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان می دهد بعد از آموزش گزارش نویسی، میانگین نمرات قبل و بعد از آموزش اختلاف معناداری نشان می دهد(P<0.001). و در همه آیتم ها باعث ارتقا کیفیت گزارش نویسی در آزمون های شنوایی شناسی شده است. نتیجه گیری: بر اساس یافته ها آموزش گزارش نویسی باعث افزایش کیفیت گزارش نویسی در شنوایی شناسان شده و با توجه به اینکه در این حیطه آموزش رسمی ارایه نمی شود، پیشنهاد می شود آموزش گزارش نویس در قالب کارگاه برای همه دانشجویان این رشته ارایه گردد. LA eng UL http://mededj.ir/article-1-338-fa.html M3 ER -