%0 Journal Article %A Jadidi, Majid %A Taleshi Ahangari, Hadi %A Hejazi, Peyman %A Tajik Mansoury, Mohammad Ali %T Evaluation of Effective factor on the Education Performance of Medical physics group %J Medical Education %V 6 %N 2 %U http://mededj.ir/article-1-265-fa.html %R %D 2018 %K Internal evaluation, Medical physics, Educational quality, %X سابقه و هدف: بهبود کیفیت آموزشی بر اساس یک روش یا الگو در هر دانشگاهی انجام می شود. یکی از روشها و شاخص های ارزیابی کیفیت آموزشی، ارزیابی درونی است و هر دانشگاهی با استفاده از توانمندی های خود، امکان برنامه ریزی و توسعه برنامه ها را خواهد داشت. مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی، کمیته ارزشیابی توسط اعضای هیات علمی گروه فیزیک پزشکی تشکیل گردید. تعداد اعضای هیات علمی دخیل در این تحقیق 4 نفر و تعداد دانشجویان 15 نفر در نظر گرفته شد. در این پژوهش 41 ملاک، 214 نشانگر و 493 امتیاز مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس میانگین داده ها صورت گرفت. یافته ها: عامل رسالت، اهداف و جایگاه سازمانی با امتیازکل 105 و84% مطلوبیت، مطلوب بود. عاملهای دوره های آموزشی و برنامه ریزی درسی و غیر درسی با امتیاز کل 34 و 78% مطلوبیت، هیات علمی با امتیاز کل 50 و 77% مطلوبیت ، دانشجو با امتیاز کل 90 و 78% مطلوبیت، راهبردهای یادگیری / یاددهی با امتیاز کل 59 و 66% مطلوبیت، امکانات و تجهیزات آموزشی با امتیاز کل 70 و 79% مطلوبیت، پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سمینارها با امتیاز کل 45 و 66% مطلوبیت، همگی نسبتا مطلوب بودند. عامل دانش آموختگان با امتیاز کل 57 و 59% مطلوبیت، نامطلوب بود. نتیجه گیری: از بین هشت عامل بررسی شده در این مطالعه وضعیت دانشجویان دانش آموخته، نامطلوب بود به علت اینکه اغلب دانش آموختگان ادامه تحصیل ندادند و ارتباط خود را پس از دانش آموختگی با دانشگاه قطع کردند. %> http://mededj.ir/article-1-265-fa.pdf %P 39-47 %& 39 %! %9 Research %L A-10-1-90 %+ Department of Medical Physics %G eng %@ 2322-4940 %[ 2018