%0 Journal Article %A Ebrahiminia, Ali %A Asadinezhad, Mohsen %A Moladoust, Hassan %T Quality of Clinical Education Based on Radiology Technology Students Viewpoint in Paramedical Faculty of Guilan University of Medical Sciences %J Medical Education %V 5 %N 2 %U http://mededj.ir/article-1-228-fa.html %R %D 2017 %K Clinical education Radiology technology, Student, %X سابقه و هدف: آموزش بالینی، بخش مهم آموزش در رشته های پیراپزشکی است لذا برای تعیین مشکلات و بهبود کیفیت آموزش، باید وضعیت آن مورد ارزیابی قرار گیرد. این مطالعه با هدف تعیین کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی انجام شد. مواد و روشها: این پژوهش از نوع توصیفی- مقطعی بوده و در نیم سال اول سال تحصیلی 95-94 به صورت سرشماری بر روی 80 نفر از دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی در دانشکده پیراپزشکی شرق گیلان انجام گرفت. داده ها بوسیله پرسشنامه روا و پایا گردآوری شد و سپس تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آنالیز واریانس، آزمون t و آمار توصیفی انجام شد. یافته ها: از دیدگاه دانشجویان، وضعیت آموزش بالینی در حیطه های عملکرد مربی در سطح خوب و در حیطه های اهداف و برنامه آموزشی، نحوه رفتار با دانشجو، محیط آموزشی و نظارت و ارزشیابی در سطح متوسط ارزیابی گردید. میزان رضایت از رشته تحصیلی در دانشجویان دختر بطور معنی داری بیشتر از پسران بود (05/0p<). بین رضایتمندی کلی از کیفیت آموزش بالینی و جنسیت رابطه معنی داری مشاهده نشد(05/0p>). نتیجه گیری: بازبینی برنامه ریزی آموزشی، طراحی معیار ارزشیابی بالینی صحیح و اصلاح مشکلات و کمبود امکانات بخش بالین، می تواند در ارتقای کیفیت آموزش و افزایش رضایتمندی دانشجویان موثر باشد. %> http://mededj.ir/article-1-228-fa.pdf %P 41-49 %& 41 %! %9 Research %L A-10-1-80 %+ %G eng %@ 2322-4940 %[ 2017