@ARTICLE{Khazaee, author = {Khazaee, Tahereh and Tavakkoli, Mahmood Reza and Jaberi darmiyan, Mandana and Yaghoobi poore, Mitra and }, title = {Educational Burnout and Its Relation with Mental Health in Birjand university of medical sciences Students}, volume = {3}, number = {2}, abstract ={خلاصه سابقه و هدف: س دوره ی تحصیلات دانشگاهی به واسطه ی حضور عوامل متعدد یک دوره فشار زای روانی است. دانشجویان دانشگاه ممکن است پدیده فرسودگی را به این دلیل تجربه کنند که شرایط یادگیری برای آنان سطوح بالایی از تلاش را می طلبد و مکانیسم های حمایتی که راهکارهای کنار آمدن موثر با مشکلات را تسهیل می کند، فراهم نمی شود. مواد و روشها: در این مطالعه cross-sectionalاز نوع همبستگی تعداد 200 نفر از دانشجویان دانشکده پیراپزشکی به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی توسط پرسش نامه استاندارد فرسودگی تحصیلی و سلامت روان مورد بررسی قرار گرفتند. اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss11/5و آزمون های آماری t-test، کای اسکور و ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین سنی دانشجویان 1/4±21/67، میانگین نمره فرسودگی تحصیلی 8/50±40/56 و میانگین نمره سلامت روان 11/2±28/03 بود. میانگین نمره فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دو رشته علوم آزمایشگاهی و بیهوشی نسبت به دو رشته رادیولوژی و اطاق عمل بیشتر بود ولی از نظر آماری معنی دار نبود، بین نمره فرسودگی تحصیلی و سلامت روان دانشجویان ارتباط معنی داری وجود داشت (p }, URL = {http://mededj.ir/article-1-140-fa.html}, eprint = {http://mededj.ir/article-1-140-fa.pdf}, journal = {Medical Education}, doi = {}, year = {2015} }