AU - Esmi, Fatemeh AU - Saffari, Atefeh AU - Mirzaee, Elnaz AU - Ehsani, Mryam TI - Comparing the Use of Multimedia and Teaching in Small Groups for Teaching of Anterior Tooth Preparation with Layered Technique PT - JOURNAL ARTICLE TA - babol-mej JN - babol-mej VO - 2 VI - 1 IP - 1 4099 - http://mededj.ir/article-1-43-fa.html 4100 - http://mededj.ir/article-1-43-fa.pdf SO - babol-mej 1 AB  - سابقه و هدف: روش های سنتی آموزش که در حال حاضر اجرا می شوند، به تنهایی پاسخ گوی حرکت سریع علم و تغییر مداوم نیازهای جوامع نخواهند بود. آگاهی ازشیوه های تدریس و استفاده از ابزارهای کمک آموزشی، استادان و دانشجویان را یاری خواهد داد تا گامهای بلندتری به سوی ایجاد تحول درآموزش بردارند . هدف از این مطالعه تعیین میزان اثر بخشی یک مولتی مدیا در آموزش فراگیران می باشد . مواد و روشها: این مطالعه کاربردی بر روی 30 نفر از دانشجویان ترم 6 دندانپزشکی در سال تحصیلی 90-91 در دانشکده دندانپزشکی بابل ا نجام شد. دانشجویان بهدو گروه مساوی تقسیم بندی و همسان سازی شدند. به گروه اول آموزش سنتی و به گروه دوم آموزش از طریق مولتی مدیا ارائه شد. میزان آگاهی دانشجویان با استفاده از پیش آزمون - پس آزمون بررسی گردید. جهت مقایسه گروهها از آزمون paired-T-test و Independent-T-test استفاده شد. یافته ها: میانگین نمرات قبل و بعد در گروه سخنرانی به ترتیب (1/9±5/06) و (1/7±9/93)، ودر گروه مولتی مدیا (1/4±4/13) و (1/2±10/33) بود. با استفاده از آزمون paired-T-test نمرات قبل و بعد گروه ها آنالیز شد. میانگین نمرات در هر دو گروه آزمایشی بصورت معنی داری افزایش داشت (0/05   >P) و جهت مقایسه دو گروه با هم از آزمون Independent-T-test استفاده شد که نتایج این آزمون نشان داد که تفاوت دو گروه قبل و بعد از مطالعه در هیچ یک از دو گروه معنی دار نیست. نتیجه گیری: مولتی مدیای تهیه شده به منظور آموزش مهارت بالینی ترمیم دندان ها به طور موفقیت آمیزی می تواند استفاده شود و از این دو روش می توان به عنوان جایگزین یکدیگر برای دوره های آموزشی که هدف آن افزایش دانش شرکت کنندگان است استفاده نمود ( P >0/05 ).نتیجه گیری: مولتی مدیای تهیه شده به منظور آموزش مهارت بالینی ترمیم دندان ها به طور موفقیت آمیزی می تواند استفاده شود و از این دو روش می توان به عنوان جایگزین یکدیگر برای دوره های آموزشی که هدف آن افزایش دانش شرکت کنندگان است استفاده نمود. CP - IRAN IN - Department of operative dentistry, Dental School, Babol university of medical sciences, Babol, Iran LG - eng PB - babol-mej PG - 15 PT - Research YR - 2014