@ARTICLE{Keshani, author = {Kargahi, Neda and Keshani, Forooz and Shahsiah, Amirhosein and }, title = {Evaluation of attitude and knowledge of dental professors and residents of Isfahan dental school toward plagiarism in 2018}, volume = {8}, number = {1}, abstract ={مقدمه: سرقت علمی ـ ادبی به خود نسبت دادن کار دیگری بدون اجازه آن فرد اطلاق می شود. هدف از این مطالعه تعیین میانگین نمره آگاهی وارزیابی نگرش دستیاران و اعضای هیئت علمی رشته های دندانپزشکی اصفهان نسبت به پدیده سرقت علمی ـ ادبی بود. روش ها: این مطالعه ی توصیفی تحلیلی پرسشنامه ای برروی 59 نفر از دستیاران تخصصی و52نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده ی دندان پزشکی اصفهان درسال 96انجام شد. سوالات پرسش نامه مشتمل بر سه بخش بود بخش نخست میزان برخورد و آشنایی دستیاران واعضای هیئت علمی با این پدیده ، بخش دوم مربوط به آگاهی و بخش سوم مربوط به نگرش بود. داده ها توسط نرم افزار SPSS و با آزمون های آماری tمستقل و توصیفی ارزیابی شدند.( P value ≤0/001). یافته ها: میانگین نمره آگاهی اساتید 61.5درصد و دستیاران 62.01درصد بوده است که اختلاف معنی داری را نشان نمی دهد. دربررسی سوالات مرتبط با ارزیابی نگرش هردو گروه مطالعه بالاترین درصد موافقت با علت ارتکاب سرقت علمی –ادبی راعدم دارابودن مهارت کافی در نگارش متون علمی دانستند. تمایل به اعمال مجازات سخت گیرانه برای مرتکبین در بین اساتید پررنگ تر بود.همچنین اساتید پیامد عمده ی این پدیده را آسیب به جامعه ی علمی دانستند در حالی که دستیاران نادرست بودن این پدیده را بیشتر به علت مغایرت با قوانین ذکر کردند نتیجه گیری: آگاهی و نگرش ارزیابی شده در مطالعه تا رسیدن به حد ایده آل فاصله داشته و برگزاری دوره های نگارش متون علمی با تمرکز بر این پدیده توصیه می شود }, URL = {http://mededj.ir/article-1-317-fa.html}, eprint = {http://mededj.ir/article-1-317-fa.pdf}, journal = {Medical Education}, doi = {}, year = {2020} }