مجله آموزش پزشکی- درباره نشریه
درباره نشریه

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1392/9/19 | 

درباره نشریه
مجله آموزش پزشکی، مجله علمی - ترویجی  در حوزه آموزش پزشکی است. نخستین شماره این مجله در پاییز و زمستان ۱۳۹۱  منتشر شد. در حال حاضر این نشریه تحت سردبیری جناب آقای دکتر پرویز امری منتشر می‌شود. امید آنکه این مجله علمی همچنان با دسترس‌پذیری گزارش‌های علمی، شیوه و زندگی جامعه را بهبود بخشد.
 ویژگی‌های برجسته مجله

 - کلیه نویسندگان نسخه‌ای از گواهی و نامه پذیرش مقاله را دریافت می‌کنند.
 - کلیه مقاله‌های پذیرفته شده در قالب پی.دی.اف. قابل مشاهده، بارگیری و چاپ هستند.
- نویسنده ظرف ۲-۱ ماه از ارسال مقاله، اعلان پذیرش یا رد آن را دریافت می‌کند.
 - مجله پشتوانه سازمانی و آرشیو کامل مقاله‌‌ها را دارد.
 - مجله از شمار خوانندگان خیلی خوبی برخوردار است و جزو مجله‌های طراز اول حوزه خود است. (با توجه به موضوع دوفصلنامه؛ خوانندگان فراوانی از مقالات آن بازدید می‌نمایند).
 - مجله در پایگاه‌های اطلاعاتی ملی و بین‌المللی نمایه‌سازی می‌شود.
 - مجله داوری تخصصی و همترازخوانی به صورت دو سر کور و گمنام می‌شود.
 - مقاله‌های پذیرفته شده خیلی زود به صورت دسترسی آزاد منتشر می‌شوند.
 - مجله از ضریب استنادی و ضریب تأثیر خوبی برخوردار است.
 - هیئت تحریریه معروف دارد.
 - به نامه‌های نویسندگان ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده می‌شود. 

 

اطلاعات کتابشناختی مجله
عنوان فارسی مجله  مجله آموزش پزشکی
عنوان انگلیسی مجله Medical Education Journal
عنوان تحت‌اللفظی مجله  مجله آموزش پزشکی بابل
شاپا چاپی (ISSN)  شاپا چاپی: ۴۹۴۰-۲۳۲۲
 شاپا الکترونیکی: ۵۴۹۷-۲۳۴۵
حوزه موضوعی مجله  آموزش علوم پزشکی
زبان  فارسی (به همراه چکیده انگلیسی مبسوط برای هر مقاله)
سال شروع انتشار  ۱۳۹۱، سال ۱، شماره ۱
فاصله انتشار  پیاپی
محل انتشار  ایران، بابل
ناشر و صاحب امتیاز  دانشگاه علوم پزشکی بابل
انجمن حامی  انجمن آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران
مدیر مسئول  دکتر سیدعلی مظفرپور (MD)
سردبیر  دکتر پرویز امری(MD)
وضعیت انتشار  فعال
نوع داوری  دو سر کور (گمنام برای نویسنده و داور)
شماره رده‌بندی کنگره (LC) R۷۳۵.A۱
شماره رده‌بندی دیویی (DDC) ۶۱۰
شماره OCLC  --
نوع ماده  پیایند (ادواری)
آدرس وبگاه http://www.mededj.ir
نوع دسترسی  دسترسی آزاد، عمومی
نوع مجوز انتشار CC-BY-NC
نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی  متن فارسی مقالات ارسالی به دوفصلنامه آموزش پزشکی با استفاده از نرم‌افزارهای همانندجو ایرانداک (https://tik.irandoc.ac.ir) و سمیم‌نور (www.samimnoor.ir) و چکیده انگلیسی مقالات به وسیله نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی iThenticate (www.ithenticate.com) و Grammarly (www.grammarly.com) چک می‌شوند. در صورت تشخیص سرقت ادبی در متن فارسی یا چکیده انگلیسی، بلافاصله دفتر مجله مقاله دریافتی را رد کرده و نام نویسندگان را برای مدت پنج سال در لیست سیاه قرار می‌دهد. بنابراین، به همه نویسندگان پیشنهاد می‌شود که قبل از ارسال مقاله خود، متن کامل آن را با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی چک کنند.
نوع انتشار (هزینه‌های داوری و هزینه‌های چاپ و انتشار)  رایگان، دسترسی آزاد
مالک حق‌مؤلف / دارنده حق حق‌مؤلف  نویسندگان دارندۀ حق‌مؤلف مقالۀ خود بدون محدودیت هستند. نویسنده کنترل کاملی بر اثر علمی خود دارد (به عنوان مثال، حق استفاده مجدد، توزیع، انتشار مجدد و غیره را حفظ می‌کند).
منبع درآمد مجله  پشتیبانی سازمان مادر، کمک‌های مالی خیریه
توصیف  مجله آموزش پزشکی مقاله‌های علمی، پژوهشی و مروری در حوزه‌های روش های یاددهی و یادگیری، روش های ارزشیابی، روش های یادگیری الکترونیک و ارتقای دانش آموزش پزشکی   به زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی مبسوط منتشر می‌کند. این مجله  محفلی و محملی ارتباطی برای بحث و تبادل نظر علمی است.
بیانیه دسترسی آزاد
 دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان ناشر مجله آموزش پزشکی، بیانیه دسترسی آزاد بوداپست را به طور کامل می‌پذیرد و از آن پیروی می‌کند. این مجله، یک نشریه ادواری کاملاً دسترسی آزاد است. به این معنا که تمامی مقاله‌ها پس از پذیرش (به صورت زودآیند) و پس از چاپ (به صورت دسترسی آزاد و رایگان) بلافاصله از طریق اینترنت در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. استفاده، توزیع و به‌اشتراک‌گذاری مقاله در هر رسانه، شبکه و وبگاهی مجاز است، مشروط بر اینکه به نویسنده و مجله به درستی استناد و ارجاع داده شود. مزایای دسترسی آزاد برای نویسندگان عبارتند از:
    - حفظ حق‌مؤلف توسط نویسندگان مقاله؛
    - دسترسی رایگان و آزاد برای کلیه خوانندگان و کاربران در سراسر جهان؛
    - افزایش دسترس‌پذیری، رؤیت‌پذیری، مشاهده‌پذیری و خوانایی مقاله‌ها؛
    - افزایش استناد به مقاله‌ها؛
    - فقدان محدودیت مکانی برای دسترسی؛ 
    - انتشار سریع و به‌موقع.
رضایت آگاهانه مشارکت‌کنندگان در پژوهش  در مجله آموزش پزشکی، کلیه مشارکت‌کنندگان در مطالعه و پژوهش موضوعات انسانی حق حفظ حریم خصوصی را دارند و پژوهشگران نباید بدون رضایت آگاهانه آن را نقض کنند. اطلاعات هویتی و شناسایی مشارکت‌کنندگان، مانند نام و نام خانوادگی، و غیره، نباید به صورت نوشتاری، عکس یا شجره‌نامه منتشر شود؛ مگر اینکه این اطلاعات برای مقاصد علمی ضروری باشد و مشارکت‌کنندگان (یا والدین یا سرپرست) رضایت آگاهانه کتبی برای انتشار را ارائه کرده باشند. رضایت‌نامه مشارکت‌کنندگان باید مطابق مقررات ملی یا قوانین محلی در دفتر مجله، در محل کار پژوهشگران یا در هر دو جا مکتوب، مضبوط و بایگانی شود.
مدیر داخلی  مریم قائمی امیری ( PhD )
مدیر اجرایی  زینب پورعلیجان امیری (MSc)
ویرایش متون فارسی  منیره پروانه
ویرایش متون انگلیسی  سید محمد هاشمی مهر
صفحه آرایی  زینب پورعلیجان امیری
طرح جلد  یاسمن حبیب‌زاده

 

نشانی مطلب در وبگاه مجله آموزش پزشکی:
http://mededj.ir/find-1.40.15.fa.html
برگشت به اصل مطلب