|
بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به استفاده از بسته آموزش مجازی آزمون علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی بابل
|
سمانه جعفری ، مریم قائمی امیری ، هانیه یاورپور ، محمدمهدی محمودجانلو ، زینب پورعلیجان امیری*  |
| مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران |
|
|
چکیده: (1664 مشاهده) |
سابقه و هدف: امتحان جامع علوم پایه هر سال در پایان مقطع علوم پایه به عنوان مجوز ورود به مقطع بعد برگزار می شود و نتایج هر درس نماینگر کیفیت آموزش در آن گروه آموزشی است. با توجه به گسترش استفاده از برنامه های مجازی آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بابل هدف از این پژوهش بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به استفاده از بسته آموزش مجازی آزمون علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی بابل میباشد.
مواد و روشها: این پژوهش توصیفی تحلیلی بصورت مقطعی بوده و بر روی 317 دانشجوی رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1399-1400 اجرا شد. دانشجویان به پرسشنامه ای محقق ساخته درباره کیفیت برنامه های مجازی آمادهسازی پاسخ دادند. پایایی و روایی پرسش نامه مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت داده های بدست آمده از پرسشنامه وارد نرم افزار SPSS V.20 شد و پس از تجزیه و تحلیل نقش برنامه ها در موفقیت دانشجویان بررسی شد.
یافتهها: روایی و پایایی پرسشنامه با ارزیابی شاخص هایCVR و CVIتایید گردید. به طور کل دانشجویان اثر بخشی برنامه های اماده سازی جهت ازمون های جامع را در حد زیاد و با 6/81% رضایتمندی اعلام کردند.
نتیجهگیری: با توجه به اینکه میزان رضایتمندی از برنامه های مجازی آماده سازی دانشجویان رشته ی پزشکی جهت شرکت درآزمون جامع در حد بسیار بالایی بوده، بنابراین میتوان از این برنامه ها جهت ارتقای یادگیری دانشجویان دیگر دانشگاهها و همچنین با مشابه سازی جهت رشته های دیگر نیز استفاده کرد. |
|
| واژههای کلیدی: آموزش مجازی، آزمون علوم پایه، دانشجویان پزشکی |
|
|
متن کامل [PDF 531 kb]
(1341 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/12/26 | پذیرش: 1402/5/15 | انتشار: 1402/5/15
|
|
|
|
|
|
|
| ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|
|