تاثیر آموزش اصطلاحات پزشکی بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
|
غلامحسین فرجاه* ، هایده فیضی پور |
مرکز تحقیقات نوروفیزیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه |
|
چکیده: (11918 مشاهده) |
سابقه و هدف: هدف از این مطالعه مقایسه سخنرانی وآموزش مفاهیم واژگان و اصطلاحات بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان رادیولوژی است.
مواد و روشها: تعداد 50 نفر دانشجوی ترم اول رادیولوژی به بصورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند. برای گروه کنترل مباحث آناتومی به روش سخنرانی و برای گروه آزمایش در هنگام تدریس با مفاهیم و اصطلاحات آناتومی آاشنا شدند. از دانشجویان آزمون های میان ترم و پایان ترم گرفته شد و نتایج مقایسه گردید.
یافته ها: نمرات پایان ترم گروه آزمایش بطور معنی داری بیشتر از گروه کنترل بود.
نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان می دهد٬ آموزش مفاهیم و اصطلاحات آناتومی، علاوه بر اشتیاق در یادگیری، از حفظ کردن مطالب جلوگیری می نماید. |
|
واژههای کلیدی: آموزش، اصطلاحات پزشکی، آناتومی، یادگیری. |
|
متن کامل [PDF 255 kb]
(4701 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1391/8/15 | پذیرش: 1391/11/25 | انتشار: 1391/12/27
|
|
|
|