:: دوره 1، شماره 1 - ( 12-1391 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 39-34 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر آموزش اصطلاحات پزشکی بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
غلامحسین فرجاه* ، هایده فیضی پور
مرکز تحقیقات نوروفیزیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده:   (11918 مشاهده)
سابقه و هدف: هدف از این مطالعه مقایسه سخنرانی وآموزش مفاهیم واژگان و اصطلاحات بر یادگیری درس آناتومی دانشجویان رادیولوژی است. مواد و روشها: تعداد 50 نفر دانشجوی ترم اول رادیولوژی به بصورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند. برای گروه کنترل مباحث آناتومی به روش سخنرانی و برای گروه آزمایش در هنگام تدریس با مفاهیم و اصطلاحات آناتومی آاشنا شدند. از دانشجویان آزمون های میان ترم و پایان ترم گرفته شد و نتایج مقایسه گردید. یافته ها: نمرات پایان ترم گروه آزمایش بطور معنی داری بیشتر از گروه کنترل بود. نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان می دهد٬ آموزش مفاهیم و اصطلاحات آناتومی، علاوه بر اشتیاق در یادگیری، از حفظ کردن مطالب جلوگیری می نماید.
واژه‌های کلیدی: آموزش، اصطلاحات پزشکی، آناتومی، یادگیری.
متن کامل [PDF 255 kb]   (4701 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/8/15 | پذیرش: 1391/11/25 | انتشار: 1391/12/27


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( 12-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها